A 2040-es klímasemlegesség felé vezető úton a Deutsche Bahn szeptember 9-én az alsó-rajnai régióban végrehajtotta első hivatalos próbaútját egy új hidrogénvonattal. A Siemens által kifejlesztett, Mireo plus H névre keresztelt vonat nem termel káros kipufogógázokat, és a tesztelt változatban akár 800 kilométeres hatótávolságot is elérhet. Az üzemanyagot klímasemleges módon előállított hidrogénnel táplálják, és a folyamat csak vízgőzt bocsát ki - jelentette be a Deutsche Bahn és a Siemens.
A vonat további tesztüzemeit 2023 őszétől tervezik az Fekete-erdő északi részén, egyelőre utasok nélkül. A vonat 2024-től egy éven át regionális vonatként fog közlekedni Tübingen, Horb és Pforzheim között, ahol egy dízel motorvonatot fog helyettesíteni. Az erre vonatkozó első terveket a Deutsche Bahn és a Siemens már 2020 novemberében bejelentette. A Mireo plus H-t tavaly tavasszal mutatták be először a nagyközönségnek.
A Deutsche Bahn még mindig mintegy 3000 dízelüzemű vasúti járművet üzemeltet. Annak érdekében, hogy klímasemlegessé váljon a vasúttársaság, bioüzemanyagos meghajtásra kell átalakítani őket. Az új járművek esetében azonban a Deutsche Bahn korszerű meghajtási formákra, például hidrogén- vagy akkumulátortechnológiára kíván támaszkodni.
A vonatot a tesztüzem után a Deutsche Bahn mobil hidrogéntöltő állomásán, a Siemens Wegbergben található tesztközpontjában tankolták fel. "Ez nem tart tovább, mint egy dízel motorvonat feltöltése" - hangsúlyozta a vasúti cég. Ez fontos szempont a regionális forgalomban a szorosan időzített vonatsorozatok miatt. "Ezáltal a hidrogéntechnológia versenyképessé válik a mindennapi üzemelésben eddig használt dízelüzemanyaggal szemben" - tették hozzá.