Hirdetés
. Hirdetés

A Denso tajvani partnereket keres az autóipari beszállítói láncok átalakításához

|

Mivel az amerikai-kínai feszültségek és a koronavírus az ellátási láncok újragondolására kényszeríti az autóipari ágazatot, a Toyota Motor beszállítója, a Denso japán autóalkatrészgyártó nagy lehetőségeket lát a tajvani chipgyártó vállalatokkal való partnerségben.

Hirdetés

A japán társaság 2022-ben összefogott a tajvani United Microelectronics vállalattal az autóipari teljesítmény félvezetők gyártásában. Bejelentette továbbá, hogy befektet a TSMC első japán üzemébe, amely Kumamoto prefektúrában épül. Koji Arima, a Denso elnök-vezérigazgatója a Nikkei-nek adott interjújában az iparág kilátásairól és a geopolitikai kockázatok kezelésére vonatkozó tervekről beszélt.

Sokakat meglepett, hogy a Denso partnerséget kötött egy tajvani öntödével, hogy Japánban autóipari chipeket gyártson. Erről Koji Arima azt mondja, hogy a cége, a vevői és a tajvani fél egyaránt tudatában voltunk a geopolitikai kockázatoknak. A tajvani fél nem hitte, hogy a sziget méretéből adódóan a teljes üzleti tevékenységét Tajvanon folytathatja, és egyre inkább érdekelt volt a partnerségben. A tajvani vállalatok az Egyesült Államokban is befektetnek, de a kulturális különbségek néha úgy tűnik, útban vannak. Ezzel szemben a TSMC Kumamoto prefektúrában lévő üzemében, amelyben a Densonak részesedése van, zökkenőmentesen mennek a dolgok. "Mégha felmerül is egy probléma, azt nem hagyjuk másokra, hanem megpróbálunk együtt dolgozni a megoldáson. Mi is így csináljuk a dolgokat Japánban, ami kompatibilissé tesz minket" - mondta.

Hirdetés

"Az élvonalbeli félvezetők tömeges előállításához körülbelül 10 billió jenre (75 milliárd dollár) van szükség, és ezt egyetlen vállalat sem tudja egyedül megvalósítani. A nagy kérdés az, hogy hogyan lehet a forrásokat előteremteni. A kereslet azonban csak nő, ahogy az autók és a digitális társadalom fejlődik. Nem tudjuk, hogy sikerrel járunk-e, de kár lenne nem megpróbálni, ha Japánban megvan hozzá a gyártási know-how és a chipszakértők" - kommentálta azt a hírt, hogy a Denso befektetett a Rapidusba is, amely a következő generációs félvezetők gyártásának megkezdését tűzte ki célul Japánban.

A Denso azt tervezi, hogy fokozatosan csökkenteni fogja a Kínától való függőségét, és a kulcsfontosságú alkatrészeket Japán és Délkelet-Ázsia különböző helyszínein fogja gyártani. Különösen Délkelet-Ázsiában fontolgatja cég az elektromos járművek alkatrészgyártási keretének létrehozását, mert ez a régió ebben lemaradásban van.

"Arra számítunk, hogy a költségek tovább emelkednek, és különösen az alkatrész-beszállítóknak kihívásokkal kell szembenézniük. Az autógyártók és mások azonban közösen dolgoznak a chiphiány megoldásán, és a termelés nyár körül emelkedő tendenciát mutathat, ha sikerrel járunk. Egyelőre arra számítunk, hogy a 2023-as pénzügyi évben az eredmény - a 2022-es pénzügyi évre tervezett rekordnyereséghez - képest stagnálni fog. De további javulást is láthatunk" - Koji Arima.

Egyre kevésbé tűnik úgy, hogy az egész autóipar elektromos meghajtásúvá válik. De az autógyártók közötti verseny továbbra is éles marad, és az elektrifikáció valószínűleg felgyorsul. A Denso célja, hogy több invertert - egy kulcsfontosságú alkatrészt - állítson elő, közel ahhoz, ahol szükség van ezekre. Az egyes régiókban a feltételek drámaian változhatnak, ezért a gyártási terveket részletesen ki fogják igazítani. A motoralkatrészek kiszervezését viszont megfontolják, ha találnak olyan cégeket, amelyek a Densonál ezek gyártását jobban csinálják. Emellett folytatják a hidrogénnel és a szintetikus üzemanyagokkal kapcsolatos technológiák fejlesztését is - számolt be a Nikkei.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.