A Cisco, sok versenytársához hasonlóan, a felgyülemlő keresletből származó bevételek növekedését tapasztalta, de a chiphiány és más ellátási korlátok továbbra is súlyos gondot jelentenek az iparág számára.
"Továbbra is a világ egyik legnagyobb szoftvercége vagyunk. A második negyedévben a szoftverbevételeink 6 százalékkal 3,8 milliárd dollárra nőttek, az előfizetésekből származó teljes bevétel 5,5 milliárd dollárra emelkedett, ami 7 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest" - mondta Chuck Robbins, a Cisco vezérigazgatója a januárban zárult második pénzügyi negyedévről szóló eredménybeszámolóján befektetési elemzőknek.
Robbins kifejtette, hogy "mindkét mérőszámot továbbra is negatívan befolyásolják az előfizetéses szoftverek és a hardverhez kapcsolt szolgáltatások, ahol a szállítások az alkatrészhelyzet miatt késnek".
Összességében a Cisco 2Q bevétele 12,7 milliárd dollárra nőtt, ami 6 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. Eközben a cég jelenlegi termékhátraléka közel 14 milliárd dollár, ami több mint 150 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A Cisco pénzügyi igazgatója, Scott Heron szerint ezen belül a szoftveres hátralék csaknem megduplázódott, több mint 2 milliárd dollárra.
Összehasonlításképpen a Cisco versenytársa, a Juniper nemrégiben közölte, hogy "rekordszintű, több mint 1,8 milliárd dolláros" rendelésállománya van. Jayshree Ullal, az Arista elnök-vezérigazgatója pedig elmondta, hogy egyes eladásaik átfutási ideje 50-70 hét. "Ez nem jó móka" - mondta Ullal elég keserűen az Arista legutóbbi eredménybeszámolóján.
"A folyamatos ellátási korlátozások nem csak a hardver szállítására vonatkozó képességünket befolyásolták, hanem a szoftverek, például az ügyfelek által a hardverrel együtt megrendelt előfizetések szállítására is hatással vannak. Ez a ki nem szállított szoftver is a hátralékban szerepel, amíg a hardvert nem szállítottuk ki, és ekkor kezdjük el a bevételt elszámolni" - mondta Heron.
"Azt mondanám, hogy a negyedév során az ellátási lánc nem lett lényegesen rosszabb, és nem is lett lényegesen jobb. Nem mondanám, hogy van egy pontos időzítésünk arra, hogy a dolgok mikor kezdenek javulni. Most csak annyit tudunk, arra számítunk, hogy ez a helyzet megmarad az év második felében is" - értékelt Robbins.
A helyzet miatt a Cisco és társai az összes piacon emelték az árakat, szakértők szerint mintegy 10 százalékkal "Azt hiszem, egyértelműen vannak olyan ügyfeleink, akik határozottan az áremelések előtt próbálnak vásárolni, és a beszélgetések általánosságban a megértőből egy kicsit frusztráltabbá váltak, elsősorban a termék beszerzésének elhúzódása miatt. És így fogytán a türelmük, mint mindannyiunknak. De általában véve mindenki megérti, mert őszintén szólva a legtöbb ügyfelünk valószínűleg ugyanezt teszi a saját ügyfeleivel és bármilyen üzletágban is tevékenykedik, általában véve, tekintettel a mindenhol tapasztalható inflációs nyomásra" - vélekedett a Cisco vezérigazgatója.