A Google Chrome és a Microsoft Edge egyaránt növelte piaci részesedését júliusban, a Firefox viszont visszaesett, derül ki a NetMarketShare legfrissebb statisztikai adataiból. A Mozilla alkalmazása sokáig a második legnépszerűbb böngésző volt, de amióta az Edge átállt a Chromium motorra, a Firefox sok felhasználót veszített, és mostanra kénytelen volt átadni a második helyet a Microsoft szoftverének.
Júliusban a Chrome bázisa 70,19 százalékról 71,00 százalékra nőtt, az Edge-é 8,07 százalékról 8,46 százalékra, míg a Firefoxé 7,58 százalékról 7,27 százalékra csökkent. A Chromiumra váltás azért adott akkora lendületet a Microsoft szofverének, mert az Edge így keresztplatformos böngészővé vált, és a Chrome-hoz fejlesztett kiegészítők adaptálásával jelentősen megnőtt a használhatósága. Az új Edge immár a Windows 10 mellett Windows 7, Windows 8 és Windows 8.1 rendszereken, valamint macOS-en is fut, és a Microsoft dolgozik a Linux verzión is, melynek betekintő változatát állítólag még idén közzé teszi.
Mindez persze még kevés lett volna ahhoz, hogy az Edge ilyen gyorsan leszorítsa a dobogó második helyéről a Firefoxot. Gyors terjedéséhez az is hozzájárul, hogy a Microsoft erre cseréli a Windows 10 böngészőjének öröklött változatát, és az új verzió kézi letöltéssel, illetve a Windows 10-es eszközök automatikus frissítésével nap mint nap újabb számítógépeket hódít meg.