A Lydia üzem, a BMW harmadik autó-összeszerelő üzeme Kínában, amely az északkeleti Shenyang városban, Liaoning tartományban található. A bajor cég közölte, hogy éves termelését a világ legnagyobb autópiacán 830 ezer járműre növeli a 2021-es 700 ezerről. Az üzemet úgy tervezték, hogy rugalmas gyártósorain a piaci igényeket szorosan követve tudjon akkumulátoros elektromos autókat gyártani.
Az első modell, amely legördül az új üzem gyártósorairól, az i3, egy tisztán elektromos középkategóriás sportos szedán, közölte a BMW. Jövőre pedig 13-ra növelik a kínai vásárlóknak szánt elektromos modelljeinek választékát.
A Kínában virágzó EV-piacot a Tesla és a kínai autógyártók, például a BYD, uralják. Ezek eladásai az egy évvel ezelőttihez képest több mint kétszeresre nőttek. A nagy hagyományos gyártók, például a General Motors és a Volkswagen egyelőre lemaradásban vannak a távolkeleti ország piacán.
Az idei év első öt hónapjában Kínában eladott autók közel egynegyede akkumulátoros meghajtású volt a China Association of Automotive Manufactures adatai szerint. Eközben a BMW a legnagyobb piacán, Kínában 208 507 járművet értékesített, ami az első negyedévben 9,2 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest, a vállalat adatai szerint.