Hirdetés
. Hirdetés

A BlackBerry egyáltalán nem halott, sőt!

|

Emlékszik még bárki a BlackBerryre? Az okostelefonos világ első nagyágyúja már rég kiesett a mobilos piacról, de egy másik területen nagyon is aktív, sőt dollármilliárdos szinten működik.

Hirdetés

A BlackBerry - kezdetben még Research In Motion (RIM) néven - Kanadában alakult meg, és 1999-ben lépett be a mobilpiacra. Hatalmas sikereket ért el a nagykijelzős, de fizikai billentyűzettel is ellátott telefonjaival, amelyeket az amerikai elnököktől kezdve az üzletemberekig mindenki használt. Ezeken már elérhető volt a levelezés, internet és közvetlen üzenetküldés is, ami az addigi "butatelefonokhoz" képest nagy előrelépést jelentett. Aztán megérkeztek az iPhone-ok és az androidos mobilok, és a BlackBerry lassan lemaradt mind technológiai, mind népszerűségi szinten, mára pedig már a legtöbben el is felejtették, hogy létezett valaha.

Hirdetés

Azóta a cég gyökeres profilváltást végrehajtva napjainkra  sokmilliárd dolláros szoftveróriássá alakult át. Minderről a cég igazgatója, John Chen beszélt az online megtartott BlackBerry Security Summiton, ahol biztosította az ipari megfigyelőket, hogy a BlackBerry csupán pozíciót váltott, de erejét is megőrizte.

Chen elmondta, hogy a biztonság korábban sem volt idegen cégétől, hiszen mobiljaik használhatóságuk mellett biztonságukról is híresek voltak, hét évvel ezelőtt azonban irányt módosítottak, és mindinkább a biztonsági szektor felé vették az irányt. Az elmúlt 12 hónapan tovább izmosodtak ezen a téren, és a Cylance teljes integrációját befejezve egy "nagyon robosztus", egységes titkosítási rendszert hoztak létre.

(forrás: BlackBerry)

A növekedés eredményeként Chen szerint a BlackBerry alkalmassá vált arra, hogy kiszolgálja a távmunkára épülő új működési modellt - a vezérigazgató szavaival élve egy olyan új világot, amelyben "mindenhonnan dolgoznak". Chen úgy fogalmazott, hogy a lelkesedéssel végzett munka gyümölcse végre beérett, és a BlackBerry most a piaci térhódítást tekinti az egyik legfontosabb céljának. Vállalatát mindig is úgy tartották számon, hogy erős stratégiával rendelkezik, és most is erős piacokat céloz meg olyan ajánlatokkal, amelyek valódi megoldást kínálnak a fogyasztók legfontosabb problémáira.

Ez persze nettó marketingszöveg, de a lényeg az, hogy a BlackBerry mára teljesen maga mögött hagyta a mobilos világot, és ha valaki vállalati titkosítással, teljeskörű biztonsággal kapcsolatos fejlesztésekben gondolkodik, ne csodálkozzon, ha a régről ismert cégnév is felbukkan a lehetséges megoldásszállítók között.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.