A Google Year-End Zeitgeist (azaz "korszellem") globális és egy országos lebontású toplistát állított fel. Ez alapján képet kaphatunk arról, hogy az elmúlt 12 hónap során a magyar, illetve a világszerte internetezők milyen típusú információszerzéshez vették igénybe a keresőmotort, mi állt érdeklődésük középpontjában. A Google.hu-n 2007-ben az alábbi kifejezésekre kerestek rá legtöbben az előző évhez képest:
1. youtube 2. iwiw 3. myvip 4. vatera 5. love 6. emo 7. startlap 8. port 9. hotdog 10. elvira
Az eredmények tisztán mutatják, hogy a közösségi oldalak népszerűsége igencsak megnőtt - nemcsak magyar (2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip) is szerepel a dobogós helyek között. (A YouTube (1.) videómegosztó oldal is közösségi indíttatásúnak mondható.) Nagyjából ezen az elven működik a hotdog is (9), csak nem nemzetközi, hanem hazai szinten.
A Google globális eredményei hasonló tendenciát mutatnak, az első tíz legdinamikusabban növekvő kereső kifejezés között közösségi (badoo, facebook, hi5) és videómegosztó (dailymotion, youtube) oldalak találhatók, illetve a virtuális valóságra épülő second life.
A számos örökérvényű kérdés közül a Google.com egyesült államokbeli látogatói az alábbi "hogyan" (how) kezdetű kérdéseket tették fel leggyakrabban az előző évhez képest: 1. hogyan csókoljunk (how to kiss) 2. hogyan rajzoljunk (how to draw) 3. hogyan kössünk (how to knit) 4. hogyan törjünk fel kódokat (how to hack) 5. hogyan táncoljunk (how to dance).
Az Egyesült Államok toplistájából szemezgetve láthatjuk, hogy 2007-ben az amerikaiak ízlése nem túlzottan különbözött a miénktől a tévésorozatok terén (Az USA első 5 helyezettje a Heroes, azaz Hősök; a Lost, azaz Eltűntek, a Doktor House, a 24 és a Bones, azaz Dr Csont sorozatok).