Hirdetés
. Hirdetés

17 ezer új előfizetéssel bővült a vezetékes szélessávú piac

|

A vezetékes szélessávú előfizetések száma mintegy tizenhétezerrel, 1,661 millióra emelkedett szeptemberben - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság. Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 175 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi és 123 ezerrel a 2008. év végi szintet.

Hirdetés

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 808 ezer volt szeptember végén. (Az xDSL-vonalak száma tavaly szeptemberig visszamenőleg - téves adatszolgáltatás miatt - kismértékben módosult). Az ADSL-előfizetések száma így a hónap végén tizenkétezerrel haladta meg a 2008. végi és huszonkétezerrel az egy évvel korábbi értéket.

A gyorsjelentésben június óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) adatai szerepelnek. A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma szeptemberben 729 ezerről 742 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos, így a szélessávú internetszolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 853 ezer volt szeptember végén. Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma 2009. első kilenc hónapjában 111 ezerrel, tizenkét hónap alatt pedig 153 ezerrel bővült.

A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonvonalak számának csökkenése, így szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma ötezerrel 3,086 millióra csökkent. Szeptember végén száz főre 30,80 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,85 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónapban 61,77 százalékról 61,67 százalékra csökkent.

2009 szeptemberében a kezdeményezett hívások időtartama 471 millió perc volt az egy hónappal korábbi 447 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 144,6 percről 152,7 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza 3,04 percről 3,08 percre emelkedett. A közvetítőválasztást szeptemberben az augusztusi 473 ezer után mindössze 472 ezer fogyasztó vette igénybe és közel 33 millió percet telefonáltak ezen a módon.

 


Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.