Miközben egyelőre a Microsoftnak nem lehet panasza az Internet Explorer 8 terjedését illetően, hiszen a böngésző az elmúlt hónapban - az automatikus frissítésnek köszönhetően - 91 százalékkal növelte piaci részesedését (3,7 százalékról 7,6 százalékra), mégis újabb és újabb akciókat vezetnek be annak népszerűsítésére.
Ausztrál kincskeresés
Ausztráliai leánycégük például játékosan igyekszik lendíteni az IE8 penetrációjának növelésén. Internetes kincskeresést hirdettek, ahol a győztes 10 ezer ausztrál dollárral gazdagodhat. Természetesen a részvétel alapfeltétele, hogy a kandidálóknak telepíteniük kell az Internet Explorer 8 böngészőt, hiszen a web-tengerében elrejtett oldalon csak ekkor jelenik meg a győzelmet jelentő regisztrációs gomb. Vagyis Firefox, Chrome tulajdonosok szinte esélytelenek a versenyben.
A kincskeresőknek egy Twitteres profilban igyekszenek irányt mutatni, elszórva pár információmorzsát, amiket persze megfelelően kódolva fogalmaznak meg. A játékban jelenleg - a Twitter profil követői alapján - 4000 felhasználó vesz részt, akiknek szeptember 17-ig van idejük arra, hogy megelőzve a többieket, megkaparintsák a 10 ezer dolláros jutalmat.
Éhezőkön segít a böngésző
Az ausztráliai kincskereséssel körülbelül egy időben indult amerikai kampány a felhasználókat teljesen más oldalról igyekszik megközelíteni: játék helyett a karitatív énjükre próbál hatni. Ha ugyanis valaki letölti a böngészőt a külön e célra létrehozott oldalról, akkor a Microsoft nyolc adag élelmiszer megvásárlásához szükséges 1,15 dollárt utal át az egyesült államokbeli szegények étkeztetését felkaroló Feeding America alapítványnak. A Browser for the Better kampány részeként így a rászorulóknak is segíthet az, aki letölti az Internet Explorer 8-at, miközben annak aktív használata nem feltétel. Persze a rosszmájúaknak nem érdemes tömegével letölteniük a böngészőt, hiszen a Microsoft maximum egymillió dolláros keretet ajánlott fel.
IE8 tények - Microsoft válogatása alapján
A két pozitív kampány mellett azonban elindult a szinte már klasszikusnak nevezhető konkurenciát kritizáló ellenkampány is. A Beszéljenek a tények (Get the Facts) oldalon elsőként ismertetik az Internet Explorer 8 új funkcióit, majd azok alapján összehasonlítják az új böngészőt a Firefox 3.0 és a Chrome 2.0 alkalmazásokkal, amelyek természetesen az egyéni válogatás alapján alulmaradnak a redmondi cég termékével szemben. S végezetül igyekszenek pár tévhitet is elhessegetni az Internet Explorer 8 körül. Ezek után nem lenne meglepő, ha a Mozilla, vagy a Google is hamarosan hasonló kampányba kezdene.