A Juniper Research új tanulmánya szerint a mobilelőfizetéshez kapcsolódó számlázást magával vonó kiadások (vásárlások) 2027-re elérik a 122 milliárd dollárt, ami a 2023-as 70 milliárd dollárról hatalmas emelkedés. A következő négy év alatt 74 százalékos növekedést az fogja elősegíteni, hogy a számlázás a tartalom mellett a fizikai árukra és a jegyértékesítésre is kiterjed.
A jelentés a digitális tartalom, a fizikai áruk és a szolgáltatások kulcsfontosságú vertikális területeit értékeli, és a következők szerint rangsorolja a hordozói számlázási kiadásokat 2027-ben:
1. Digitális játékok (34%)
2. Digitális videók (25%)
3. Fizikai áruk (21%)
4. Jegyértékesítés (7%)
5. Digitális zene (6%)
6. Egyéb (7%)
A hordozói számlázás olyan mobilfizetési módszer, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a mobiltelefon-szolgáltató számlájára terhelt fizetésekkel vásároljanak. A megoldás rendkívül hatékony. Például több mint 200 százalékkal nőnek az ilyen számlázási megoldás révén a jegyértékesítéssel kapcsolatos kiadások.
Míg a digitális játékok és videók 2027-re a globális hordozói számlázási kiadások közel 60 százalékát teszik majd ki, a jelentés a digitális jegyértékesítést a leggyorsabban növekvő területként határozta meg. Ez a következő négy évben a hordozói számlázási platformok és a szolgáltatók számára kulcsfontosságú lesz. Megállapította, hogy a MaaS (Mobility-as-a-Service) előfizetési platformok a növekedés egyik fontos hajtóereje lesznek.
A jelentés szerzője, Michael Greenwood kifejtette:
"A fuvarozói számlázási platformoknak és üzemeltetőknek meg kell keresniük a partnerséget az újonnan megjelenő szállítási megoldásokkal, például a multimodális szállítással. Az előfizetés alapú szolgáltatás ideálisan alkalmas a hordozói számlázáshoz, mivel a kiadások ismétlődő jellege igazodik a mobilszámlák kifizetéséhez."