A brit Sky műsorszolgáltató és távközlési vállalat, saját okostévé-kínálatot indított, megszüntetve ezzel a parabolaantenna vagy set-top box használatának szükségességét. A fizetős szolgáltatásokat nyújtó tévétársaság a kínálatának ilyen átalakítására azért van szükség, hogy a streaming korszakban is versenyképes maradjon. A vállalat szerint az új generációs TV-ért a mobiltelefonhoz hasonlóan kell majd fizetni, és nem lesz szükség parabolaantennára vagy set-top boxra.
A Sky Glass szélessávú technológiával működő tévékészülék október 18-tól lesz megvásárolható az Egyesült Királyságban, a Sky más európai piacain pedig jövőre. Az új szolgáltatás a Sky csatornák és más műsorszolgáltatók tartalmai mellett olyan streamingszolgáltatások tartalmát fogja összegyűjteni, mint a Netflix és a Disney+.
Dana Strong, a Sky csoportvezetője a The Guardian szerint kijelentette, hogy a streaming forradalom és a tartalomrobbanás teljesen új kihívásokat hozott magával. "A Sky Glass egy streaming TV, benne a Sky-jal. A legtöbb ember több alkalmazást használ, hogy megtalálja a kívánt tartalmat. Az alkalmazások azonban nincsenek összekapcsolva, és az élmények töredezettek. Így több időt töltünk a tartalom keresésével, mint annak élvezetével" - hangsúlyozta.
A tévé célja - amelynek okostelefon-szerű funkciói is vannak - egyszerűsíteni akarja az otthonok legnagyobb képernyőjének használatát azáltal, hogy megszünteti a több doboz, a külön hangszórók és a kábelrengeteg szükségességét.
Érzékeli a jelenlétünket és felébred, amikor belépünk a szobába, és a "Hello, Sky"-jal válaszol a hangutasításokra. Megtanulja a család tévénézési szokásait, hogy megfelelő tartalmat javasoljon, még akkor is, ha az olyan alkalmazásokon belül, mint a Netflix, vagy más eszközről, például Xboxról érkezik a keresés. A szoftverfrissítések új funkciókat adnak majd az eszköznek, 2022 tavaszán pedig egy Zoom-képes videochat-kamerás kiegészítő is érkezik.
A készüléket Dolby Atmos surround hangrendszerrel szerelik fel hat hangszóróval, és a Sky ígéri, hogy automatikusan alkalmazkodik a sugárzott tartalomhoz és a szoba környezeti fényviszonyaihoz, hogy optimális beszéd- és képminőséget kínáljon. A távirányítót is egyszerűsítették.
A Sky szerint a Glass a sok doboz elhagyásával mintegy felére csökkenti az áramfogyasztást, miközben az állítólag újrahasznosítható, műanyagmentes csomagolás és a kompenzáció révén ez lesz az első szén-dioxid-semleges tévé.
A tévészolgáltatás elindítása jelzi, hogy a Sky igyekszik megelőzni a "cord-cutting" jelenséget, amelynek során amerikai ügyfelek tízmilliói dobták el hagyományos fizetős tévécsatornacsomagjaikat a Netflixhez hasonló streamingszolgáltatások olcsóbb kínálata miatt.
A Sky, amelyet három évvel ezelőtt 30 milliárd fontért felvásárolt az amerikai fizetős televíziós óriáscég, a Comcast, azt mondta, hogy az új szolgáltatás ára versenyképes lesz, és a fogyasztók a havi előfizetés részeként fizethetnek a tévéért. "Mostantól a tévét ugyanúgy meg lehet vásárolni, mint a mobiltelefont, rugalmas havi fizetési lehetőségekkel" - közölte a cég. A havi előfizetési csomagok ára 13 fontnál (5500 forint) kezdődik, a legolcsóbb készülék és tévés tartalomcsomag ára pedig 39 font (16500 forint) havonta.
Amikor a vállalat 2017-ben piacra dobta a prémium kategóriás Sky Q boxot, azt mondta, hogy olyan ajánlaton dolgozik, amely szélessávú kapcsolaton keresztül is elérhetővé teszi a teljes tévészolgáltatást, amivel Európa-szerte 6 millió olyan háztartást célozhat meg, amelyek nincs parabolaantennája. Az Egyesült Királyságban a Sky a Now TV streaming platformot kínálja, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy havi bérleteket vásároljanak a szórakoztató és sporttartalmakhoz való hozzáféréshez, de nem ad hozzáférést a Sky összes szolgáltatásához.