A távközlési óriáscégek vasárnap közös levélben fordultak Pete Buttigieg amerikai közlekedési miniszterhez és Steve Dicksonhoz, a Szövetségi Légügyi Hivatal vezetőjéhez, amelyben igyekeztek elhessegetni az amerikai légitársaságok aggályait, hogy az új 5G vezeték nélküli szolgáltatás árthat a légi közlekedésnek - számolt be az AP hírügynökség.
Hans Vestberg, a Verizon Communications vezérigazgatója és John Stankey, az AT&T vezérigazgatója azt is írta, hogy hajlandóak elfogadni néhány ideiglenes intézkedést a következő hat hónapban, amelyekkel korlátozzák a szolgáltatást bizonyos repülőtéri kifutópályák környékén.
A légitársaságok azt kérték a Szövetségi Kommunikációs Bizottságtól, hogy halasszák el az 5G e hétre tervezett bevezetését, mondván, hogy a szerdán induló szolgáltatás zavarhatja a pilóták által használt elektronikát.
Az Airlines for America, a nagy amerikai utas- és teherszállítók kereskedelmi csoportja sürgősségi beadványában azt állította, hogy az FCC nem vette kellőképpen figyelembe, hogy az 5G szolgáltatás milyen károkat okozhat az iparágnak. A csoport több időt kér az FCC és a légitársaságokat szabályozó FAA számára a repülésbiztonsággal kapcsolatos kérdések megoldására. Ezek az 5G szolgáltatás egy olyan típusához kapcsolódnak, amely a C-sávnak nevezett rádióspektrum darabjaira támaszkodik, amelyek felvásárlására a vezeték nélküli szolgáltatók tavaly dollármilliárdokat költöttek.
Buttigieg és Dickson részben a légitársaságok oldalára állva levélben fordult az AT&T és a Verizon vezérigazgatóihoz, amelyben az 5G C-sávú szolgáltatás aktiválásának elhalasztását javasolta egy meghatározatlan számú "kiemelt repülőtér" közelében, amíg az FAA tanulmányozza a repülőgépek működésével kapcsolatos esetleges interferencia lehetőségét.
Az AT&T és a Verizon korábban egy hónapos késleltetésben állapodott meg az 5G-vel kapcsolatban, amely gyorsabb adatforgalmi sebességet tesz lehetővé, amikor a mobileszközök a hálózatokhoz csatlakoznak, továbbá a felhasználók sok eszközt csatlakoztathatnak az internethez anélkül, hogy a sebesség lelassulna. A távközlési vezetők azonban azt mondták, hogy a kormány által kért további késedelmek kárt okoznának ügyfeleiknek.
"Az Önök javaslatának elfogadása nemcsak a demokráciánk szerkezetében gondosan kidolgozott tisztességes eljárás és a fékek és ellensúlyok példátlan és indokolatlan kijátszása lenne, hanem a világszínvonalú és globálisan versenyképes kommunikációs hálózatok kiépítéséhez szükséges működési ellenőrzés felelőtlen lemondása is, amelyek ugyanolyan alapvető fontosságúak országunk gazdasági életképessége, közbiztonsága és nemzeti érdekei szempontjából, mint a légiközlekedési ágazat" - írták a vezetők az AP szerint.