Az Orchestra nevű projekt az Inmarsat meglévő geostacionárius műholdas technológiájából, szárazföldi 5G hálózatokból és alacsony Föld körüli pályán keringő műholdakból álló hibrid hálózatot hoz létre - közölte Rajeev Suri, az Inmarsat vezérigazgatója. A rendszer a következő generációs 5G szolgáltatást nyújt majd azokon a területeken, ahol nagy a kommunikációs igény. Így például megjelenik a kikötőkben, de növeli a sebességet és a kapacitást a digitális torlódási pontokon, mivel várhatóan az adatforgalom ugrásszerűen növekszik.
Suri szerint a gyorsabb szolgáltatások mellett az 5G és az alacsony földkörüli pályán (LEO) keringő műholdak olyan új alkalmazásokat is lehetővé tehetnek, mint a pilóta nélküli tengeri és szárazföldi járművek. Várakozásai szerint a terv első ötéves szakasza körülbelül 100 millió dollárba fog kerülni. Az Inmarsat először a földi 5G berendezésekbe, új terminálokba és a spektrumba fog beruházni, míg az új LEO-hálózat 150-175 műholdja valószínűleg csak 2026 után foglalja el pályáját.
"Ez a projekt több hálózati elemet hoz összhangba, egyetlen egységes hálózattá. Egyetlen más vállalatnak sincs ehhez hasonlója" - mondta Suri, aki márciusban vette át az Inmarsat irányítását, azután, hogy távozott a Nokia finn távközlési óriás vezetői székéből. Suri konzervatívabb megközelítést alkalmaz a rendszer kiépítéséhez, mint néhány riválisa. Az Inmarsat ennek megfelelően továbbra is üzemeltet és indít geostacionárius műholdakat, miközben létrehozza a LEO-flottát.
Az Elon Musk felügyelte Space Exploration Technologies vállalata több ezer Starlink műhold felküldését tervezi, ami akár 30 milliárd dollárba is kerülhet. A OneWeb, amelyet tavaly az Egyesült Királyság kormánya és az indiai Bharti Global légitársaság mentett meg a csődből, egy 648 műholdból álló kezdeti műholdflottát indít 2,4 milliárd dollárért. Az Amazon pedig 10 milliárd dollárt szán a Project Kuiper műholdas melléktevékenységére.
De ellentétben Muskkal és az Amazonnal, amelyek a fogyasztók globális internet-hozzáférését célozzák meg, az Inmarsat továbbra is a tengeri vállalatokra, a légitársaságokra és a kormányokra összpontosít. A OneWeb szintén ipari ügyfeleket céloz meg.
"Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a legnagyobb sebességet érjük el, mind világszerte, mind a hotspotokban. A hotspotok torlódása nagy probléma, különösen a tengerészetben" - mondta Suri a Bloomberg tévének adott interjúban. Hozzátette, hogy a rendszer "a leggyorsabb átlagsebességet, egyedülálló rugalmasságot kínál majd a feladatok elvégzése szempontjából kritikus alkalmazások számára, és a legalacsonyabb átlagos késleltetést bármely tervezett vagy meglévő hálózat közül".
Suri arra összpontosít, hogy a magántőkések kezében lévő Inmarsat visszatérjen a bevételek növekedéséhez, miután a Covid-19 lecsapott a korábban gyorsan növekvő repülési üzletágára. Új vezetőket vett fel, és arra számít, hogy az egész éves értékesítés meghaladja a tavalyit. Ezek a lépések segíthetnek abban, hogy a vállalat az iparág konszolidációja során részt vegyen az üzletkötésekben - mondta Suri, aki szerint "az Inmarsat a legjobb helyen van, és valószínűleg sok érdeklődő táncpartnere lesz".