Nyomós okból terelik nyilvános felhőbe nagyvállalati ügyfeleiket a szoftverszállítók. Házon belüli informatikai környezetük összetettsége, integráltsága és testre szabása miatt ezek a szervezetek nem frissítenek az évente megjelenő, új szoftververziókra. Ez hosszúra nyújtja a kiadások életciklusát, amit a szállítók nem tudnak hatékonyan kezelni, miközben a frissítést halogató felhasználók biztonsági kockázatoknak teszik ki magukat, és az új szoftveres képességekhez is késve jutnak hozzá.
- A nyilvános felhőben, szolgáltatásként kínált alkalmazásaikat a szállítók évente több hullámban frissítik, amivel a nagyvállalatok, bár kapnak mozgásteret, sokkal szorosabban tartanak lépést - mondta Lázár Péter, az NTT DATA Business Solutions Kft. ECM üzletágvezetője. - A felhőben korszerűbb szoftvereket használó szervezetek agilitása, rugalmassága és biztonsága is nő, ami a járványhelyzetben ismét bebizonyosodott, gyors válaszadó képességük még a felhőszkeptikusokat is meggyőzte.
Minthogy az üzleti környezet jövőbeni alakulását tekintve egyedül a bizonytalanság a biztos, a változások kezelésére házon belüli rendszerekkel aligha készülhetnek a nagyvállalatok. A felhő mellett szóló érvek mellett azonban nem mindegy, hogy a szabványosított megoldásokat miként tudják illeszteni céljaik eléréséhez. Tanácsos ezért a felhőben is szakértő partnerre támaszkodni.
- Felhőalapú megoldásokat kínáló szoftverszállítók, az SAP és az OpenText partnereként a vállalati tartalomkezelés területén is segítjük ügyfeleinket folyamataik átalakításában, és az újító felhőmigrációban - mondta Lázár Péter. - A szolgáltatások szabványossága így értékké válik, képességeik pedig szélesíteni fogják az üzleti innováció lehetőségeit.