A pandémia egyfelől távolította, másfelől viszont közelebb hozta egymáshoz az embereket: sokan érzik úgy, hogy a nehéz helyzetben támogatniuk kell a másikat. Minden vállalatnál be kellett vezetni bizonyos óvintézkedéseket, de néhol továbbmentek ennél. Máthé Sándor ügyvezetővel a cégen belül és kívül nyújtott segítségről beszélgettünk.
Computerworld: Hogyan értelmezik a CHS Hungarynél a CSR, a Corporate Social Responsibility fogalmát?
Máthé Sándor: A vállalati felelősségvállalás a CHS-nél nem új keletű. Tulajdonosaink a kezdetektől fogva hangsúlyt helyeztek arra, hogy a munkatársak minőségi környezetben dolgozzanak. Jóllehet az elmúlt két évben jelentős személyi változások történtek a menedzsmentben, a cég emlékszik a múltjára. Akkor is fontosnak tartottuk a támogatást, amikor az éves forgalom töredéke volt az elmúlt évekéhez képest - csak az arányok változtak.
Az említett személyi változások célja olyan vezetőség kialakítása volt, amely nem csupán a következő évek fejlődését tudja elősegíteni, hanem új szemléletet hozva modernizálja a vállalati kultúrát és a szervezeti felépítést. Újradefiniáltuk az egyes területek feladatait és felelősségi köreit, új csapatokat hoztunk létre például egy új stratégiai irány, a napelemes rendszerek disztribúciójára. A megújuló energiát támogató termékek forgalmazásával cégünk hozzájárul a környezet megóvását célzó társadalmilag elvárt törekvésekhez.
CW: Milyen belső intézkedésekkel, támogatásokkal válaszoltak a járványra?
MS: A Covid addig nem ismert feladatokkal szembesített minket a fertőtlenítéstől kezdve a home office azonnali bevezetésének szükségességéig. Világos volt, hogy sok család nem képes önerőből megoldani az új helyzetet. Veszélyeztetett, kisgyerekes, illetve idősebb családtaggal együtt élő kollégáink tartósan home office-ba vonulhattak, de heti 2-3 nap távmunka mindenkinek rendelkezésére áll, és ehhez kiosztottuk a szükséges eszközöket: laptopot, mobiltelefont, monitort, kiegészítőket.
A teljes dolgozói állomány jelentős anyagi támogatásban részesült karácsonyt megelőzően, valamint tavasszal a Covid által okozott nehézségek enyhítésére. Minden munkatársnak gyors- és PCR teszteket, fertőtlenítő automatákat, védőfelszereléseket és vitamincsomagokat szereztünk be több millió forint ráfordítással. Folyamatosan biztosítunk FFP2-es és céges logóval ellátott
szövetmaszkokat. Plexilapokat szereltettünk fel a munkaállomások között. Érintésmentes hőmérők kerültek a falra, tartós nanobevonatot adó fertőtlenítővel kezeltettük például a gyakran használt felületeket. Egyedülállóként a piacon, a Covid-fertőzött munkatársak táppénzét a cég 100 százalékra egészíti ki, ezzel is csökkentve a bizonytalanságot.
CW: A klasszikus értelemben vett CSR-tevékenységek keretében a CHS Hungary milyen szervezeteknek vagy intézményeknek segít?
MS: Csak néhány példát sorolok fel: önkormányzatoknak, a Heim Pál és a Tűzoltó utcai Gyerekkórháznak nyújtottunk pénzbeli támogatást, a Szent János Kórház Gyermekosztályának és az Országos Onkológiai Intézetnek adományoztunk több mint 20 ezer FFP2 és orvosi maszkot, játékkonzolt kiegészítőkkel. Az MSA Zsombor Alapítványt a rendkívül drága gyógyszerekhez mérten jelentős összeggel segítettük. A Bethesda Kórházban pedig a HPE-vel karöltve közösen frissítjük a teljes szerverparkot. Fontos számunkra, hogy a támogatásaink mindig oda kerüljenek, ahol arra éppen a legnagyobb szükség van.
A CHS a CSR keretében kiemelt figyelmet fordít a gyermekekre. 15 éves hagyománya van a Családi napnak, melyen a cég és az üzleti partnerek gyermekei és a hozzátartozók egész napos szórakoztató programban és vendéglátásban vehetnek részt. Az elmúlt években több, gyermekeket felkaroló alapítványt támogattunk, így a Mosoly alapítványt, a Bátor Tábor alapítványt. Mindent összeadva évente több tízmillió forintot fordítunk egészségügyi és kórházi támogatásokra, kisebb alapítványok erősítésére.
CW: Igénybe tudtak venni e célokra valamilyen támogatást?
MS: Semmilyen külső segítséget nem vettünk igénybe, és nem is lett volna etikus, hiszen a mi iparágunkban a járvány éppenséggel fellendülést hozott. Ezért is érezzük úgy, hogy kötelességünk - a munkahelyek megőrzése mellett - visszaadnunk valamit abból, amit kaptunk. Habár a CSR-tevékenység többletmunkát jelent, de a projektek kezelése a cég minden részlegének inkább jelent örömet, mint terhet.
Cikkünk a Computerworld 2021/8. számában, április 28-án jelent meg