Egy sor más előremutató fejlesztés mellett az idei év legjelentősebb innovációja, hogy teljesítési központjukban ugyanazzal a robottechnológiával szolgálják ki ügyfeleiket, mint az Amazon.
Suhanó robotok segédkeznek
A Webshippy fóti 7500 négyzetméteres raktárában 1500 webáruház teljes rendeléskiszolgálása zajlik. Havonta 100-150 ezer csomagot kézbesítenek, a webáruházak kiszállított csomagjai által generált árbevétel az elmúlt egy évben több mint 11 milliárd forintot tett ki. A lenyugöző volumen mögött számottevő technológiai újítások állnak. A hibamentes és automatizált rendeléskiszolgálást a Webshippy saját fejlesztésű logisztikai szoftvere biztosítja, mely 2019-ben elnyerte az ITM által kiadott Innovációs különdíjat. A most felállított robot warehouse management rendszerrel eddig 1500 m2-es területet robotizáltak, ahol jelenleg 24 robot összesen 250 polcot mozgat és menedzsel. A robotok figyelemre méltóan produktívak, együttes erővel naponta 8000 rendelés kiszolgálására is képesek.
35%-kal hatékonyabb
A legmodernebb goods to person picking technológia felgyorsítja és optimalizálja a leginkább időigényes munkafolyamatot, a termékek összegyűjtését. Ezzel a megoldással a "A hegy jön Mohamedhez, és nem Mohamed megy a hegyhez", azaz a csomagolásra szánt termékeket a robotok odaszállítják a kollégákhoz, és nem pickereknek kell begyűjteniük azokat a hagyományos módon, akár napi 30 kilométer gyaloglás árán.
A termékek elhelyezkedését, eloszlását szintén öntanuló mesterséges intelligencia szabályozza, aminek eredményeképpen a folyamatok minden eddiginél gyorsabbak és hatékonyabbak. A pickerek számára eddig fenntartott sétaútvonalak megszüntetésével a Webshippy teljesítési központjának kapacitása hamarosan 20%-kal is megnövekedhet, ami ígéretesen cseng mindazon e-kereskedelmi vállalkozások számára, amelyek kiszerveznék logisztikai feladataikat.
Hogyan dolgoznak a robotok?
A Webshippy logisztikai központjában mobil tárolópanelek végeláthatatlan sorain tárolják a termékeket. A robotok vezeték nélküli hálózaton keresztül kommunikálnak a rendeléseket kezelo szoftverrel, és amikor új rendelés fut be, késlekedés nélkül a megfelelő tárolópanelhez gurulnak, hogy az operátor munkaállomásához vigyék az árucikkeket. Abban a pillanatban, hogy a tárolók megérkeznek az adott kollégához, egy "pick by light" rendszer megvilágítja azokat a polcokat, ahonnan ki kell vennie a termékeket. Ezt követően nincs más dolga, mint lecsipogni őket a vonalkódolvasóval, és belehelyezni azokba a ládákba, amelyeket szintén a rendszer jelöl ki számukra. A folyamat a végletekig letisztult, pontos és optimalizált. A különféle méretű termékeket tartalmazó megrendelések összekészítése és párosítása sem állítja kihívások elé a csúcstechnológiás csomag-összekészítő rendszert, mivel a Webshippy egyedülálló hatékonysággal kezeli az ilyen jellegű igényeket is. A Geek+ robotizált picking szoftverét a Webshippy WMS rendszerébe integrálva a fejlesztői csapat sikeresen kombinálta a hagyományos és az automatizált komissiózási eljárásokat.
Túlmutat a logisztikán, ez a jövő
Perényi András, a Webshippy CEO-ja az aktuális fejlesztésekkel kapcsolatban így nyilatkozott: "Tudom, hogy forradalmi pillanathoz érkeztünk a Webshippy életében. Eddig is azon munkálkodtunk, hogy jövőbemutató fejlesztésekkel valami igazán maradandót alkossunk Magyarországon. A járványhelyzet ellenére is tovább tudtunk növekedni, munkánk eredményeként mára robotok szaladgálnak a tömött polcok között, és talán már a közeljövőben egy még lélegzetelállítóbb fejlesztéssel rukkolhatunk elo. Hiszem, hogy nemcsak egy egyszerű iparági fejlesztésről van szó, hanem a jövőt építjük."
Célban a nemzetközi piacok
A Webshippy az e-kereskedelem felgyorsult növekedésével lépést tartani akarók - gyártók, kereskedők, logisztikai kiszolgálók, online eléréssel rendelkezők - számára logisztikát, tudást, technológiát és piacot biztosít. A rendszer skálázhatóságát és megbízhatóságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy olyan márkák bízták a Webshippyre raktárkészleteik kezelését, mint a Helia-D, a Butlers, a Retro, az Ilcsi Naturkozmetikumok, a Kreatívjáték vagy a Fressnapf. Az idén elérhetővé vált Webshippy szoftver licencének első piaci megrendelője pedig a Praktiker lett, amely így saját raktárában valósíthatja meg azt a kiemelkedő színvonalú és hatékonyságú rendeléskiszolgálást, amelyet a Webshippy rendszere tesz lehetővé. A robotizáció révén elért nagyfokú automatizáció tovább növeli a szolgáltatás eredményességét, segíti a tervezhetőséget, és megalapozza a Webshippy további növekedését. A tulajdonosok 2022-ben lengyelországi nyitást terveznek, és az ezt követő 3 évben még 5 másik országban terjeszkednének. A hibamentes és automatizált rendeléskiszolgálást a Webshippy saját fejlesztésű logisztikai szoftvere biztosítja.