A The Wall Street Journal kedd éjszaka közzétett információja szerint a Microsoft és a Yahoo órákon belül bejelenti a két cég között kötött online hirdetési és keresési megállapodást. A The Wall Street Journal egyik blogjában megjelent hír szerint sikeresen zárultak a felek közötti tárgyalások, amely alapján a Yahoo oldalain a Microsoft keresőtechnológiáját használják majd. A Reuters hírügynökség meg nem nevezett forrásra hivatkozva szintén arról számolt be, hogy megegyezésre jutott a Microsoft és a Yahoo.
A megállapodás alapján a Yahoo a Microsoft keresőmotorját használja majd az oldalain, a saját és egyes Microsoft-site-okon található, a találati oldalakon megjelenő szöveges hirdetéseket pedig a Yahoo értékesíti.
A korábbi tárgyalások arra fókuszáltak, hogy a Microsoft felvásárolná a Yahoo keresési és hirdetési üzletágait. A végső megállapodás ehhez képest jóval kevésbé ambiciózus: ez alapján a Microsoft nem fizetne előre a Yahoo-nak, hanem csak a bevételeket osztják fel egymás között.
Egyesült erővel
Az új Microsoft-Yahoo partnerség révén mindkét cég jelentős támogatáshoz jutna az eddig külön folytatott harchoz, amelyet az internetes keresőpiacon jelentős túlsúllyal rendelkező Google ellen folytatnak - írta elemzésében a Computerworld amerikai kiadása. Carol Bartz, a Yahoo új vezérigazgatója a néhány hónapja történt kinevezése óta azon dolgozik, hogy az egykori úttörő internetes vállalkozás visszaszerezze régi fényét. A Microsoft új keresője, a Bing ugyan nyár eleji bemutatása óta folyamatosan erősíti részesedését a globális internetes keresőpiacon, de a két cég még így is messze van attól, hogy jelentős ütést vihessen be a Google-nak.
Dan Olds, a The Gabriel Consulting Group elemzője úgy véli, hogy a két cég erőforrásait és iparági tapasztalatait egyesítő stratégiának sok értelme van. - Mind a Microsoftnak, mind a Yahoo-nak szüksége van erre a megállapodásra, ha még bármilyen reményt dédelgetnek, hogy ismét erős pozíciót foglaljanak el a jól jövedelmező internetes keresőpiacon. Mind a két cég dollármilliárdokat ölt abba, hogy olyan keresőt és tartalomszolgáltató portált építsen ki, amellyel a Google-höz hasonló nagyságrendű hirdetési bevételekhez juthatna. Külön-külön ez nem sikerült, közösen talán több esélyük lehet - fogalmazott az elemző.
Az elmúlt hónapban a két vállalat is jelentős lépéseket tett a piaci pozíciójának erősítése érdekében: a Microsoft júniusban mutatta be az új Bing keresőjét, amely részesedése egy hónap alatt 7,21 százalékról 8,23 százalékra emelkedett. A második pozíciót a Google-től jelentősen lemaradva a Yahoo tartja 11,04 százalékos részesedéssel. A Yahoo a múlt héten mutatta be a generáljavításon átesett honlapjának béta verzióját. amely integrálható a legnépszerűbb közösségi oldalakkal, mint a Facebook, a Twitter vagy a Myspace.