Nem elég az eszközparkot modernizálni, a hatékony működés érdekében a vállalati kultúrát is meg kell változtatni. Mind a munkavállalók, mind a felsővezetők gondolkodásmódját az újfajta megközelítéshez kell igazítani. Kulcskérdés a munkáltatói és a munkavállalói bizalom megteremtése – szűrhető le abból a kerekasztal-beszélgetésből, amelyet aktuális HR-kérdésekről tartottak magyarországi vállalatok szakértőinek és vezetőinek részvételével.
Somorjai Éva, Magyar Telekom: a Magyar Telekom célja a hosszú távon fenntartható vállalat megteremtése, az innovációs fejlesztések implementálása a munkavégzésben, mint például a távmunka és a virtuális toborzás.
Szelecki Zsolt, PwC Magyarország: egy friss tanulmány szerint a felsővezetők 35 százaléka az innovációban látja a jövőt, és mintegy 81 százaléka szerint a következő időszakban leginkább a technológia befolyásolja a munkavégzést.
Szakács Balázs, Ustream: a startup vállalat kultúráját a szabad szellemű, rugalmas megközelítés jellemzi. Előfordul, hogy a munkavállaló és feletesse más-más kontinensen élnek, mégis kialakul köztük a virtuális együttműködés és a bizalom, így hatékony csapatként tudnak működni.
Márton Miklós, Kürt: a modern technológiára épülő, felhőalapú rendszerek használatakor, a mobilitás korában az adatok fokozott veszélynek vannak kitéve, ezért az adatbiztonság a mobileszközök, a közösségi média, illetve minden virtuális technológia és folyamat bevezetésekor rendszerszintű megközelítést igényel.
Bánki Tamás, független Linkedin-szakértő: a munkaerő-toborzás területén a kiválasztási folyamat és a kapcsolatépítés eszközeként a közösségi felületek kerülnek a középpontba.