A Netflix videostreaming cég közölte, hogy a lassuló növekedés és a gazdasági visszaesés miatt 300 embert bocsát el - ami a foglalkoztatottak 3%-át jelenti. Ez a cég második elbocsátási hulláma két hónapon belül, miután májusban 150 munkatársától vált meg. Áprilisban a tavaly decemberben indult Tudum szerkesztőségi részlegétől is elbocsátott számos munkatársat.
"Ma sajnálatos módon mintegy 300 alkalmazottól váltunk meg" - áll a Netflix csütörtöki közleményében. "Miközben továbbra is jelentős beruházásokat eszközlünk az üzletbe, ezeket a kiigazításokat azért végeztük el, hogy a költségeink a lassabb bevételnövekedéssel párhuzamosan emelkedjenek. Nagyon hálásak vagyunk mindazért, amit a Netflixért tettek, és keményen dolgozunk, hogy támogassuk őket ebben a nehéz átmenetben" - áll a vállalat szóvivőjének közleményében.
A cég megjegyezte, hogy bár az elbocsátott alkalmazottak többsége az Egyesült Államokból került ki, az ázsiai-csendes-óceáni térségben, Latin-Amerikában és Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA) is voltak leépítések.
A Netflix olyan vállalatok hosszú listájához csatlakozik, mint a Coinbase, a Better.com és a MasterClass, amelyek szintén alkalmazottaik jelentős részét elbocsátották.
A vállalat idén igencsak elakadt a növekedés szempontjából, mivel az első negyedévben több mint 200 000 előfizetőt veszített. A cég akkor azt is közölte, hogy a második negyedévben várhatóan további 2 millió globális előfizetőt veszít. A cég az ukrajnai orosz inváziót, a COVID-járványt és a jelszómegosztást nevezte meg a lassulást kiváltó elsődleges tényezőként.
A Netflix részvényeivel, amelyek egy évvel ezelőtt 512 dollár körül voltak, a héten 178,93 dolláron kereskedtek - ez közel 65%-os csökkenés.
A bevételek és az előfizetői számok feljebb tornázása érdekében a vállalat számos kezdeményezésen dolgozik. Tervezi, hogy élőben közvetíti a nem szkriptelt műsorait, például a stand-up komédiákat. Megduplázza a játékokkal kapcsolatos erőfeszítéseit is, új címek bevezetésével.
A vállalat azt is tervezi, hogy több díjat számít fel, ha a háztartáson kívüli személyek használják a fiókját. Ezt a funkciót már tesztelte Chilében, Costa Ricában és Peruban, de nem ment túl jól. A streaming szolgáltatás idén egy reklámokkal támogatott verziót is tervez, hogy szélesebb közönséget érjen el.