Hirdetés
. Hirdetés

Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzést indít a Széchenyi István Egyetem

|

Forma-1-es tapasztalatokkal rendelkező, a nemzetközi autósport világában ma is aktív, nagy elismertségnek örvendő szakemberek adják át tudásukat a győri Széchenyi István Egyetem motorsportmérnök mesterszakára jelentkezőknek. Az először 2025 februárjában induló angol nyelvű képzésre több kontinensről is várják a konstruktőri feladatok iránt érdeklődő, elsősorban mérnöki alapképzést végzett hallgatókat.

Hirdetés

A Széchenyi István Egyetem kiemelkedő szerepet játszik a járműipar kihívásaira válaszolni tudó, a nemzetközi piacon is versenyképes szakemberek gyakorlatorientált képzésében. A fiatalok a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatokban - mint a világcsúcstartó SZEnergy Team és a Formula Student Eastet megnyerő Arrabona Racing Team - csiszolhatják tudásukat. Az autó- és motorsporthoz ezer szállal kötődő győri intézmény Audi Hungaria Járműmérnöki Kara tovább bővíti a területet érintő oktatási palettáját, és motorsport-mérnöki mesterszakot indít. Az új képzés célja, hogy a legkorszerűbb tudást nyújtsa a versenyjárművek tervezése, tesztelése és üzemeltetése terén. A hallgatókat valós problémákra választ kereső projektfeladatok és a technikai sportág neves szakembereinek tapasztalatai segítik abban, hogy felkészült motorsportmérnökökké váljanak.

"Ilyen jellegű képzésre találunk ugyan példákat Nyugat-Európában, például Nagy-Britanniában, Franciaországban, illetve Spanyolországban és Olaszországban, de Kelet-Közép-Európában a Széchenyi István Egyetem úttörő szerepet vállal az új mesterszak elindításával" - fogalmazott dr. Feszty Dániel, az intézmény Járműfejlesztési Tanszékének vezetője.

Hozzátette, a program nyelve az angol, mert nemcsak a térségből, de egész Európából, sőt más kontinensekről, Észak- és Dél-Amerikából, Ausztráliából, Ázsiából is várják a jelentkezőket.

"Hallgatóinknak magas színvonalú, a nemzetközi piacon is értékes ismereteket adó képzést kínálunk, hiszen vendégoktatóink nagy része a sportágból érkező szakember, köztük többen korábbi és ma is aktív Forma-1-es mérnökök. Emellett olyan partnercsapatokkal dolgozunk együtt, amelyek lehetőséget adnak a gyakorlati tudás mélyítésére."

Az egyéves program hat modulba szervezve, 12 kurzusból áll, amelyek mindegyike tartalmaz megoldandó projektfeladatot az elméleti oktatás mellett.

"Minden modulban olyan személyiségek működnek közre, mint a köridő-szimulációs, gumiabroncs-modellező és felfüggesztés-tervező szoftveréről ismert OptimumG alapítója és tulajdonosa, korábbi Forma-1-es és Indycar versenymérnök, Claude Rouelle, aki a versenyjárművek dinamikai szimulációinak világhírű szakértője. Szintén a Forma-1-ből érkezik hozzánk Hegedűs Andor, aki jelenleg az Aston Martin F1 Team vezető projekttervezőjeként dolgozik, illetve dr. Kling Sándor, aki napjainkban a Williams mérnöke. Thorsten Pfeffer az Audi Hungaria hajtáslánc-fejlesztési vezetője, korábban a Sauber Petronas Engineering F1 csapatának kutatási és fejlesztési vezetője volt, míg Norbert Gatzka több mint húszéves munkatapasztalattal rendelkezik a BMW-nél, többek közt a BMW F1 hajtásláncának tervezésében is szerepet játszott" - sorolta Kiss Szabolcs, aki társalapítója és ügyvezetője volt a Performanceology mesterségesintelligencia-alapú versenymérnök kifejlesztését célul kitűző startupnak. A Széchenyi-egyetem és az Arrabona Racing Team öregdiákja maga is a képzés előadója és egyben operatív vezetője.

A mesterszak oktatói között találjuk még többek között dr. Hanula Barnát, a győri egyetem docensét, a nagyteljesítményű motorok tervezésének és fejlesztésének nemzetközileg elismert szakértőjét, Bári Dávidot, a versenyautók dinamikájának szakértőjét, aki Michelisz Norbert kétszeres világbajnokkal a M1RA Motorsport versenycsapat társalapítója és ügyvezetője, illetve Szelezsán Bettinát a Hyundai Motorsport németországi rali-világbajnokság (WRC) csapatának elektronikai rendszermérnökét.

Hirdetés

A programban részt vevők olyan partnercsapatok segítségével oldhatják meg projektfeladataikat, mint a Radical Motorsport Hungary Team, a M1RA Motorsport, a Magyar Autósport-szövetség, a BirelART Magyarország vagy éppen az Arrabona Racing Team. A tervek szerint a képzés első évfolyama húsz fővel indul, és többek között olyan témakörökben nyújt ismereteket, mint az adatgyűjtés és elemzés, a versenyautó-hajtásláncrendszerek, a különböző beállítások, az aerodinamika, a tervezés, vagy éppen a tesztelés.

"A Széchenyi-egyetem tizenegy tudományterületet felölelő képzési, kutatási és innovációs tevékenysége révén az interdiszciplinaritás előnyével veszi fel a versenyt a hazai és a nemzetközi vetélytársakkal. Intézményünk tevékenységének egyik fókuszában a mobilitással kapcsolatos modern kutatások állnak, amelyek ugyancsak több tudományág szintetizációját igénylik. Ez a szemléletmód oktatásunkban is visszaköszön, hiszen célunk, hogy a nálunk tanulók egy-egy ágazat kihívásait komplexitásukban lássák, és valós megoldásokat tudjanak adni azokra. A jövő szakembereit képezzük a mérnöki területeken is, motorsportmérnök mesterképzésünkkel pedig ugyancsak a széles körű, gyakorlati tudás átadása a célunk, ráadásul hallgatóink a szakma nemzetközileg elismert, a motorsport legmagasabb szintjein tapasztalatot szerzett személyiségeitől sajátíthatják el a fortélyokat" - mondta el dr. Kovács Zsolt, az egyetem általános és oktatási elnökhelyettese.

A 2025 februárjában induló képzésre 2024. szeptember 15-ig lehet jelentkezni.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.