A háború, a gazdaságok fokozatos újraindulása, a munkaerőpiacok helyreállása, valamint a magánélet és a szakmai élet összefonódása az elmúlt két évben az otthoni munkavégzés során emberek millióit készteti arra, hogy olyan állást keressenek, amely lehetővé teszi számukra új céljaik elérését.
Az Egyesült Államokban a "nagy felmondás" néven ismert jelenség következtében továbbra is munkavállalók milliói mondanak fel, és a jelek szerint ez a tendencia világszerte terjed. Globálisan az önkéntes kilépések száma 2021 áprilisában kezdett folyamatosan emelkedni (14%-ról 15%-ra nőtt az éves fluktuáció világszerte), és 2021 júliusában elérte a 17%-os csúcsot - derül ki a Workday Peakon Employee Voice jelentéséből.
Egy másik, nemrégiben készült McKinsey-jelentésből kiderült, hogy a megkérdezett, ausztráliai székhelyű alkalmazottak negyven százaléka legalábbis némileg valószínűsíti, hogy a következő három-hat hónapon belül felmond. Ezek az eredmények egy nagyobb globális jelenségre utalnak, amely valószínűleg jóval 2022-re is áthúzódik, így egyes szervezetek a legjobb embereik megtartásáért küzdenek.
A tehetségek megtartása azonban csak az egyik kihívás, amellyel a szervezeteknek szembe kell nézniük a rugalmas, alkalmazkodóképes, elkötelezett és képzett munkaerő kialakítása során.
A Világgazdasági Fórum becslése szerint a következő három évben a munkahelyek 42%-a más készségeket igényel majd, és 2030-ra több mint 1 milliárd munkavállalónak lesz szüksége átképzésre. A készség- és emberközpontú stratégia létfontosságú lesz ahhoz, hogy a szervezetek a jövőben megnyerjék a tehetségekért folytatott háborút.
Egyértelmű, hogy a pánik utáni világban a munkahelyi elégedettségen túl az empatikus vezetők által támogatott egészséges munka-magánélet egyensúly is nagyon kívánatos a munkavállalók számára.
Az állandóan bekapcsolódó munkakultúra térhódításával, amely széles körű hatással van a munkavállalók mentális és érzelmi jólétére, az üzleti vezetők kapcsolata az alkalmazottaikkal és a pozitív szervezeti kultúra ápolása kulcsfontosságú lesz abban, hogy a munkavállalók maradjanak.
A változó munkavállalói elvárások megértése kulcsfontosságú a fordulathoz.
Ezzel a riasztó jelenséggel szembesülve hogyan vonzzák és tarthatják meg a szervezetek a tehetségeket a gyorsan változó munka világában? Szerencsére a vezetők számára van egy lehetőség, hogy jól cselekedjenek azáltal, hogy meghallgatják alkalmazottaikat és megértik, mit akarnak.
A mai munkahely nagyon másképp néz ki, mint a két évvel ezelőtti. A mai digitális korszakban a technológia tagadhatatlanul kulcsszerepet játszik abban, hogy az üzleti vezetők megértsék, hogyan változnak valós időben a dolgozói elvárások, miközben a teljes munkavállalói élmény javítására törekszenek. A siker napjainkban megköveteli, hogy a szervezetek magasabb anyagcseretempóban működjenek. Egy erős technológiai gerinccel, amely lehetővé teszi számukra, hogy a legtöbb értéket hozzák ki az adataikból, az üzleti vezetők gyorsabban hozhatják meg a megfelelő döntéseket, és olyan HR működési modellt és szervezeti kultúrát tesznek lehetővé, amely emeli az emberi teljesítményt.
Az automatizálás, a gépi tanulással támogatott döntések és a magával ragadó élmények lehetővé tehetik, hogy az alkalmazottak a töredék tempó mellett is kiaknázzák a bennük rejlő lehetőségeket.