A LinkedIn blogja szerint a cég az elkövetkező hetekben felfrissíti „Jobs” eszközét, ami ezentúl felhívja a felhasználók figyelmét, ha olyan vállalat kínál munkalehetőséget, ahol van közvetlen kapcsolatuk, azaz egy olyan belsős személy, aki megnyithatja a kapukat az áhított munkahelyhez. A munkakeresőknek ez kiváló lehetőség, hiszen jól tudjuk, állásinterjúnál sokszor legalább olyan fontos, hogy kit ismer az ember, mint az, hogy milyen képzettségekkel rendelkezik.
A frissítés után a LinkedIn Jobs részletesebb keresésre ad majd lehetőséget. A felhasználók akár ország, irányítószám, iparág és munkakör szerint is találhatnak állásajánlatokat és a Jobs jelzi, ha az elmentett keresési paraméterek alapján új üresedést talált.
A Jobs fülre kattintva megjelenik a "Jobs you may be interested in" lehetőség, ami a felhasználói profilban megadott érdeklődési kör alapján szűri az üresedéseket. A „Save Job” link gyors hozzáférést biztosít ezekhez az adatokhoz, így nem okoz gondot a munkalehetőségeket figyelemmel kísérni.
A LinkedIn több mint 200 millió felhasználóval dicsekedhet világszerte, és mind a munkaadók, mind a személyzetisek gyakran használják, hogy több információt szerezzenek a leendő alkalmazottakról. Ezért azok számára, akik komolyan veszik karrierjüket, a regisztráció magától értetődik.
Erin O’Harra, a LinkedIn szóvivője szerint nagyon fontos, hogy a profil létrehozásakor minden jelentős eredményt feltüntessen az ember. “Ha tető alá hoztál egy egymillió dolláros üzletet, vagy 5 kulcsfontosságú vezetőt sikerült a cégedhez csábítani, ezek olyan eredmények, amiket mindenképpen fel kell tüntetned, hogy megkülönböztesd magad a többiektől” - mondta O’Harra.
A szóvivő hozzátette, az igazán hozzáértő felhasználók többnyire képesek előnyt kovácsolni a platform mélyebb lehetőségeiből.
Nem csak az ember hiúságát legyezgeti, ha módosítja profil URL-jét, ezeket el lehet helyezni más oldalakon és hálózatokon, ahonnan a leendő munkaadók könnyedén elérik a LinkedIn profilt. A főoldalon a Profil fülre kattintva ki kell választani az Edit Profile lehetőséget. A fénykép alatt látszik az URL, amit az „edit” gomb megnyomása után a képernyő jobb oldalán megjelenő "Customize your public profile URL" opcióval módosíthatunk.
Szintén hasznos lehet a felhasználók számára, ha csatlakoznak a LinkedIn több mint egymillió csoportjának valamelyikéhez. Így lehetőség adódik a személyes hálózatok kiszélesítésére, és átgondolt, hasznos kommentekkel bizonyíthatja az ember hozzáértését adott szakterületen.