Az Atlassian társalapítója és társ-vezérigazgatója, Scott Farquhar bejelentette, hogy augusztusban lemond, így Mike Cannon-Brookes egyedül marad az ausztrál kollaborációs szoftvereket gyártó vállalat élén.
Mindkét társ-vezérigazgató rámutatott, hogy a 23 év alatt, amit együtt dolgoztak, mindegyikük más-más időben végezte a munka különböző részeit. Cannon-Brookes tehát nem fog olyan feladatokat vállalni, amelyeket korábban ne látott volna el. A hamarosan egyedüli vezérigazgató azt is elmondta a befektetőknek, hogy "az Atlassian mindig is az első számú szakmai prioritásom és fókuszom volt", ami valószínűleg azt jelzi, hogy az egyéb vállalkozásokkal, például a megújuló energiával kapcsolatos érdeklődése nem fogja elterelni a figyelmét, ha az Atlassiannek nem lesz tartalékfőnöke.
Farquhar elmondta, hogy azután döntött a távozás mellett, mikor rájött, hogy több időt szeretne a családjával tölteni, és "más szenvedélyeimnek is hódolhatok, különösen a filantrópiának, valamint a befektetéseknek a globális technológiai ipar növekedésének és építésének elősegítése érdekében".
Továbbra is igazgatósági tag marad, és különleges tanácsadója lesz a vállalatnak, amely árpilis végén 1,2 milliárd dolláros harmadik negyedéves bevételt és 12,8 millió dolláros nettó nyereséget jelentett, ami 30 százalékos ugrás, illetve fordulatot jelent a tavalyi év azonos időszakának 209 millió dolláros nettó veszteségéhez képest.
A felhőben hosztolt szolgáltatások 703 millió dollárt tettek ki ebből a bevételből, de az Atlassian adatközponti termékek eredményei gyorsabban nőttek annak ellenére, hogy a vállalat a legfejlettebb szolgáltatásait a felhőben kínálja. A vezetők az Atlassian Server termékek támogatásának megszűnésével járó migrációnak tulajdonították az on-prem termékek erős teljesítményét, ami lehetőséget hagyott az ügyfeleknek, hogy támogatás nélkül folytassák, áttérjenek az adatközponti termékekre, vagy az Atlassian felhőbe költözzenek.
A vállalat eredménybeszámolóján a vezetők elmondták, hogy a szervertámogatás megszűnése miatt a vártnál kevesebb ügyfél fontolgatta a versenytársakhoz való áttérést. Cannon-Brookes elmondta a befektetőknek, hogy bár egyes ügyfelek továbbra is adatközponti termékeket használnak, és ezért nem tudják használni az Atlassian kizárólag felhőalapú AI-ajánlatait, a felhőre való áttérés kérdése a "mikor, nem pedig a ha" lett.
"Nem találkoztam olyan ügyfelekkel, akik azt mondták, hogy nem mennek át a felhőbe" - mondta Cannon-Brookes. "Olyan ügyfelekkel futok össze, akik azt mondják: "Most nem tudunk átmenni, mert ez vagy az az ok, belső okok vagy az Atlassianhoz kapcsolódó okok miatt"."
Az Atlassian tehát élvezni fogja az adatközpontokból származó bevételek fellendülését, mivel az ügyfelek átállnak a szerverekről, de inkább arra összpontosít, hogy olyan terméket építsen, amely ösztönzi az adatközpontokból a felhőtermékekbe való átállás új hullámát.
A felhőre való áttérés az árképzési stratégiákban is változást hozhat, mint például a használat alapú díjszabás az Atlassian felhasználó szám-alapú díjazása helyett.
"Történelmileg szinte minden termékünk felhasználószám-alapú" - mondta Farquhar a befektetőknek, megjegyezve, hogy az Atlassian a BitBucket pipeline-ok esetében alkalmazott némi használatalapú árazást.
"Kísérletezünk a jövőben a használatalapúbb árképzéssel" - mondta.
A befektetők és a felhasználók megtudhatták, hogy az Atlassian a mesterséges intelligenciában nagy lehetőséget lát a bevételek növelésére, a felhasználók pénztárcáját feloldó technológia részleteit pedig egy Teams konferencián mutatták be.