"A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a biztos elkötelezett a fogyasztói jogok érvényesítése, az ügyfelek érdeksérelmeinek megakadályozása iránt, és aktív szerepet vállal a közönség tájékoztatásában, illetve a fogyasztói tudatosság növelésében" - mondta a március 16-án hivatalába lépett Bodonovich Jenő. „Munkám során a felhasználók érdekeit messzemenőkig szem előtt tartva kívánok fellépni a káros szolgáltatói magatartás ellen", fejtette ki a biztos, aki hozzátette, hogy konszenzusos megoldásokra, és egyaránt jó kapcsolat kialakítására törekszik az ügyfelekkel, a fogyasztókkal, a szolgáltatókkal, a civil szervezetekkel és a társhatóságokkal. „Fontos számomra a tudatos médiahasználat ösztönzése és a hírközlési szolgáltatások magabiztos igénybe vételének elősegítése, a hatóságtól független biztosi pozíció megőrzésével" - ismertette röviden jövőbeli elképzeléseit az új média- és hírközlési biztos.
A biztoshoz bárki fordulhat, akit érdeksérelem ért, vagy akinél annak közvetlen veszélye fenn áll, legyen az magánszemély vagy a közösségi érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezet. A biztos olyan esetekben jár el, amely nem tartozik a Médiatanács, az NMHH elnöke vagy a Hivatal hatáskörébe, de a médiaszolgáltatást, a sajtóterméket, illetve az elektronikus hírközlési szolgáltatást igénybe vevő felhasználók, előfizetők, fogyasztók, valamint a nézők vagy hallgatók érdekének sérelmét okozza vagy okozhatja.