Az év elejétől a Nokia új szervezeti felépítésben működik. Az átalakítást a Nokia üzleti stratégiája tette szükségessé, mellyel a vállalat jövőbeli növekedési célkitűzéseivel összhangban álló szervezetet hozott létre, így a vállalat egészében hatékonyabbá válik a munkavégzés. Az új szervezeti felépítésben a Nokia készülékekkel foglalkozó üzletágának üzleti és horizontális csoportjait három fő egység váltotta fel.
A Devices (készülékek), amely a piac legjobb készülékportfoliójának összeállításáért felelős; a Services & Software (szolgáltatások és szoftver), amely a fogyasztói internetszolgáltatások és a vállalati megoldások és szoftverek kínálatának bővítésére irányuló Nokia stratégiáért felel; valamint a Markets (piacok), amely a Nokia beszállítói láncolatot, a gyártást, az értékesítési csatornákat és a marketingtevékenységet felügyeli. A Nokia emellett létrehozott egy fejlesztési főirodát (Chief Development Office), amely a Nokia stratégiai erejének és növekedési potenciáljának optimális kiaknázásával foglalkozik, illetve az elnök-vezérigazgatóval közösen gyakorlati segítséget nyújt az új egységek integrációjához.
A 2008. január 1-jétől érvényes új szervezeti felépítésben a Nokia kötelező pénzügyi beszámolás tekintetében két szegmensből: a Device & Servicesből és a Nokia Siemens Networksből áll. A Nokia a két szegmens eredményeit a negyedéves és éves pénzügyi beszámolójában teszi közzé.
A gyártó várakozásai szerint a vállalat az új szervezeti felépítésben hatékonyabban kezelheti majd készülékportfolióját, felgyorsul termékeinek piaci bevezetése, valamint marketing és termékesítési folyamatai is hatékonyabbá válnak. A Nokia emellett arra számít, hogy a létrehozott és a korábbi szervezeti felépítésben lerakott alapokra építkező, a fogyasztói internetszolgáltatásokkal és vállalati megoldásokkal foglalkozó új egységének köszönhetően a vállalat a legjobb helyzetbe kerül ahhoz, hogy ügyfelei számára teljes megoldásokat kínálhasson.
A regionális változások
A Nokia Markets (piacok) vállalati egységén belül egy olyan értékesítési egység struktúrát kíván kialakítani, amely a legnagyobb támogatást nyújtja az értékesítési célok eléréséhez. Erre a stratégiára alapozva hoztak létre budapesti központtal egy új, délkelet-európai (South-East Europe - SEE) értékesítési egységet. Az új egység szintén 2008. január 1-jétől működik, Magyarország, Románia, Görögország, Izrael, Bulgária, Szerbia, Montenegró, Albánia, Makedónia, Ciprus és Koszovó tartozik az irányítása alá.
Az új értékesítési egységet egy nemzetközi csapat irányítja. Greig Williamst nevezték ki a délkelet-európai értékesítési egység ügyvezető igazgatójának A korábbi magyar csapatból négy munkatárs vesz részt az egység irányításában: Bencze Rita felelős a régió marketingtevékenységéért, Dankovics Tamás irányítja az új termékek bevezetésének támogatását, Sebesi Endre felelős az ügyfélszolgálatért és a szolgáltatásokért a délkelet-európai értékesítési egységen belül, Simai Anna pedig a régió belső és külső kommunikációs feladatait látja el.