Kevin Johnson távozásáról a Wall Street Journal számolt be, később a Microsoft is megerősítette a hírt. A vállalat átszervezést hajt végre: az eddigi Platforms and Services (platformok és szolgáltatások) divíziót, amelynek vezetője Johnson volt, kettéosztja. Az egyik egység a Windowsért és a kapcsolódó online szolgáltatásokért, a másik pedig a tisztán online szolgáltatások sikeréért lesz felelős, mint amilyen például az MSN.com. A Microsoft csütörtökön tartotta éves találkozóját a pénzügyi elemzőkkel, és itt hozta nyilvánosságra Johnson szerdai döntését. Steve Ballmer vezérigazgató tréfásan vezette fel a bejelentést: "Biztos akartam lenni benne, hogy azok, akik (most) bejelentéseket tesznek az online üzletággal kapcsolatban, még három hét múlva is itt lesznek." Ballmer elismerően nyilatkozott kollégája eddigi munkájáról, és sok sikert kívánt neki a továbbiakban.
Egyelőre nem világos, hogy az 1992 óta a redmondi vállalatnál dolgozó ős-microsoftos lemondott, vagy elbocsátották. Noha többen is Ballmer lehetséges utódaként tartották számon, Johnson egyre nehezebb helyzetben volt az utóbbi időkben, mivel a Windows desktop- és szerverváltozatai mellett ő felelőssége volt az online üzletág stratégiájának kidolgozása és végrehajtása is - utóbbi területen egyáltalán nem volt sikeres. A negyedik pénzügyi negyedévben az Online Services Business (online szolgáltatások) üzletág 488 millió dolláros üzemi veszteséget termelt, és a Yahoo! akvizícióját sem sikerült nyélbe ütni.
A Yahoo-felvásárlás kudarca és az ebből támadt bizonytalanság is rányomta a bélyegét a Microsoft részvényeinek árfolyamára, noha a vállalat szépen teljesített a június 30-án lezárt pénzügyi évben. Ballmer ennek ellenére magabiztos, ami az online üzletágat illeti. Szerinte az online szolgáltatások üzemi vesztesége összességében az üzemi nyereség 5 százalékát vitte el, ám a válallat gazdasági értékét tekintve 40, 50 vagy akár 60 százalékos növekedési potenciállal rendelkezik. "Jelenleg a Google and Microsoft az a két vállalat, amely képes (megújítani a keresőpiacot)" - fogalmazott Ballmer. "A Yahoo! (felvásárlása) taktikai húzás lett volna, nem stratégiai. Fel akarjuk gyorsítani a növekedésünket a keresési piacon, és meg akarjuk növelni a hirdetői táborunkat. A Yahoo! segített volna abban, hogy mindezt gyorsabban érjük el. De mindenképpen el fogjuk érni, a Yahoo!-val vagy anélkül." A csütörtöki bejelentésekből az is kiderült, hogy a Microsoft egészét tekintve még így sem fektetnek túl nagy összeget az online fejlesztésekbe - Ballmer szerint ez a terület kiváló megtérülési rátával rendelkezik.
Johnson szeptembertől foglalja el a Juniper vezérigazgatói székét, a vállalat jelenlegi CEO-ja és igazgatótanácsának elnöke, Scott Kriens pedig megtartja utóbbi pozícióját. Johnson a Microsoftnál közel 14 ezer embert irányított, míg a Junipernél összesen 4800-an dolgoznak. A saját magát a felsőkategóriás hálózati termékek vezető gyártójaként definiáló cég a decemberben lezárt pénzügyi évben 2,8 milliárd dolláros bevételt termelt. A bostoni Yankee Group elemzője, Zeus Kerravala szerint Kriens remek munkát végzett a Juniper élén, de a vállalatnak felvásárlásokra van szüksége a további növekedéshez - Johnson microsoftos tapasztalata éppen ebben lehet majd különösen hasznos. Összehasonlításként: a Juniper 2,8 milliárdja nem túl meggyőző a nagyobb vetélytársak eredményeihez mérve, a Cisco például 35 milliárdot termelt az elmúlt évben. A Junipernek ezzel szemben nem célja, hogy kínálatának felhigításával idáig hízzon - ez megkönnyíti, de meg is nehezíti a vállalat dolgát.
Mint arról az év elején beszámoltunk, szeptemberben a Microsoft egy másik legendás alakja, az üzleti divíziót vezető Jeff Raikes is távozik a vállalattól. Érdekesség, hogy utódját, Stephen Elopot a Microsoft éppen a Juniper Networkstől igazolta.