Amikor új állást keresünk, talán nem tűnik kézenfekvőnek, hogy a lehető legtöbb emberrel tudassuk azt. A karrierszakértők azonban eltérően vélekednek a LinkedIn "open to work" ("nyitott a munkára") jelvényétől, a zöld feliratról, amely közvetlenül a fényképünk alatt jelenik meg, ha úgy döntünk, hogy aktiváljuk.
"Ez a legnagyobb vörös zászló" egy álláspályázónál - véli Nolan Church, a Google korábbi toborzója és a FairComp fizetési adatokkal foglalkozó cég jelenlegi vezérigazgatója.
"A toborzásban van egy közhely, miszerint a jó szakemberek nem keresnek állást" - mondta, ebből adódóan ezek az emberek nem is hirdetnék hangosan, hogy munkát keresnek. Lindsay Mustain, az Amazon korábbi toborzója és jelenlegi karrier-trénere szintén egyetért ezzel.
Szerinte a toborzás során minden a hatalmi dinamikáról szól. A toborzók akarnak téged, nem pedig fordítva. Azzal, hogy ez a jelvény aktiválva van, megcserélődik a fölény-pozíció - mondta.
De ezzel nem minden karrierszakértő ért egyet, és a LinkedIn saját adatai sem feltétlenül támasztják alá ezt a gondolkodást. Íme, az oldal szerint hogyan hat a jelvény az álláskeresőkre.
Jelenleg több mint 33 millió LinkedIn felhasználó rendelkezik vele
A LinkedIn a Covid-19 járvány idején, 2020 júniusában vezette be az "open to work" jelvényt, amikor emberek milliói találták magukat néhány hét alatt munka nélkül. A vállalat már korábban is kínált egy olyan funkciót, amellyel privát módon jelezhették a felhasználók a toborzóknak, ha éppen állást kerestek, de a világjárvány miatt úgy tűnt, hogy szükség van valami nyilvánvalóbbra - mondta a LinkedIn szóvivője a CNBC Make It-nek.
Napjainkban a jelzés népszerű. Az oldal szerint jelenleg több mint 33 millió ember használja a LinkedIn-en.
A LinkedIn nem feltétlenül tudja megmondani, hogy hány állásajánlatot eredményezett a jelvény használata (az emberek közötti privát üzeneteket nem látják). De azt tapasztalták, hogy azok, akik bekapcsolták, kétszer nagyobb valószínűséggel kaptak üzenetet egy toborzótól. Sőt, ezek az emberek 20%-kal nagyobb valószínűséggel kapnak üzeneteket a LinkedIn közösségétől általában, néhányan közülük pedig az "ismerősök" vállalatainál nyitott pozíciókról szóló üzeneteket.
A kisebb vállalatok számára "nagyon-nagyon hasznos lehet"
A jelvény használatának egyik előnye, hogy a kisebb cégek, amelyeknek nincs költségvetésük a LinkedIn toborzók által használt változatára, láthatják, kik keresnek munkát.
Amikor Angelina Darrisaw vezetői coachinggal foglalkozó cége, a C-Suite Coach felvételt hirdetett, a jelvény "olyan eszköz volt, ami sokkal könnyebbé tette a jelöltek keresését" - szögezte le.
"A kisebb cégek számára nagyon-nagyon hasznos lehet az új tehetségek felkutatásában" - mondta, hozzátéve, hogy "a tehetségek minőségét az interjúk során lehet meghatározni, nem pedig azáltal, hogy felemelik a kezüket, és azt mondják: "Hé, én elérhető vagyok"."
Ha "a profilod lepusztult", akkor nem ér semmit
Végső soron a kulturális illeszkedésen múlhat a dolog. Egyes munkáltatók hasznosnak találják a jelzést, másokat elriaszt. "Olyan, mintha kigyomlálnád a lehetőségeket, hogy megtaláld a számodra megfelelőt" - mondja Darrisaw.
A jelvénytől függetlenül a legfontosabb az, ami a LinkedIn-profiljában szerepel: a korábbi és a jelenlegi címek felsorolása, az egyes szerepkörökben elért eredmények, a munkakörökhöz kapcsolódó kulcsszavak, kiemelt linkek néhány munkával kapcsolatban, és olyan aktivitás, amely azt mutatja, hogy részt vesz az iparágával kapcsolatos beszélgetésekben.
"Ha fent van a jelvény, de a profilod lepusztult, az egyáltalán nem fog eredményt hozni" - mondta Phoebe Gavin karrier coach. "Mert még ha egy toborzó meg is talál téged, semmi hasznosat nem fog megtudni rólad."