Hirdetés
. Hirdetés

Új trend: már nem a főnök a marketinges a hazai KKV-knál

|

2022-ben a vállalkozások marketingjének három fő iránya volt.

Hirdetés

Már nem a főnök a marketinges a hazai KKV-knál - ez derül ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült KKV Marketing Felmérés 2022 című kutatásából, amelynek keretén belül 1300 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2022-es marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről. A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 49%-a nyilatkozott úgy, hogy a 2022-es évben növelték a forgalmukat és csak 8%-a könyvelhet el vártnál rosszabb üzleti évet a felmérés időpontjáig.

Új trend született idén, ugyanis éveken át a kis- és középvállalkozások döntéshozói voltak a cég mindenesei, így a marketingesei is. Ez 2022-ben megváltozott és már csak a válaszadók 44%-a nyilatkozott úgy, hogy még mindig a cégvezető foglalkozik a marketinggel.

"A korábbi években erre a kérdésre akár 80-85% arányú többséget is láttunk, tehát gyakorlatilag a KKV cégvezetés egyet jelentett a cég marketing feladatainak elvégzésével is, ami nem szerencsés. Az, hogy ez a trend megváltozott és egyre többen vesznek fel marketing munkatársat vagy szervezik ki a cég marketingjét, arra enged következtetni, hogy a döntéshozók sokkal tudatosabbak, koncentráltabbak lettek és végre azzal foglalkoznak, ami az ő dolguk: a cégépítés" - mondta Miklovicz Norbert, a Magyar Marketing Fesztivál alapítója, a kutatást készítő szervező bizottság vezetője.

2022-ben a vállalkozások marketingjének három fő iránya volt: Új termék fejlesztése (45%), új marketing eszközök/csatornák kipróbálása és beépítése a marketingmixbe (45%), valamint új, lehetséges piacok felkutatása (~43%).

Továbbra is vezető helyen áll - a kis- és középvállalkozások marketing eszköztárában - a Facebook és a Google hirdetési szolgáltatásai, ellenben az ajánlások és értékelések gyűjtésének fontossága sokat erősödött a korábbi évekhez viszonyítva. A megkérdezettek 32%-a nyilatkozott úgy, hogy 2022-ben marketingtervet is készített vagy a szerint működött, esetleg a régebbi marketingtervét dolgozta át.

A TOP5 KKV marketing eszköz 2022-ben a megkérdezettek szerint:
• Facebook céges oldal
• Facebook hirdetés
• Google hirdetés
• Weboldal
• SEO, keresőoptimalizálás

2022-ben a kis- és középvállalkozások közel fele növekvő forgalomról számolt be

A KKV-k közel fele, 49%-a nyilatkozott úgy, hogy a 2022-es évben, a kérdőív kitöltésének idejében a tavalyi évhez képest növelték forgalmukat.
A megkérdezettek 28,2%-a kismértékben, 20,8%-a pedig a vártnál sokkal jobb számokról számolt be. A minta közel ötöde úgy látta, hogy vállalkozása stagnál, 18,3% pedig a vártnál kissé rosszabb, vagy sokkal rosszabb eredményt könyvelt el.

Évről évre egyre több KKV rendelkezik saját marketinges munkatárssal

Szinte minden évben növekszik azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek házon belül alkalmaznak saját marketinges kollégát, levéve ezt a terhet a cégvezető válláról. 2014-es felmérésünkkor a kitöltők még kiemelkedően magas 65%-a foglalkozott cégvezetőként a marketing tevékenységekkel is, és mindössze 22%-uknak volt külön marketinges kollégája cégen belül.

2022 legfontosabb marketingeszközei a Facebook, a Google és a saját weboldal voltak

Nem meglepő módon a KKV-k esetében 2022-ben a legelterjedtebb marketingeszköz a Facebook céges oldal volt, ezt a megkérdezettek legnagyobb része, 70,3%-a használta.

A kitöltők több mint fele, 56%-a a Facebook hirdetési platformját is igénybe vette már az idei évben.

A Google Ads szintén előkelő harmadik helyezést foglalt el a ranglistán, a céges weboldal fejlesztése és keresőoptimalizálása pedig mind 40% feletti eredményt mutatott.

Az Instagram használat viszont még mindig nem tudta utolérni a Facebook sikerét: közel 30%-kal volt kevesebb a felhasználói aránya.

A 2023-as év fő céljai a KKV-k számára az új termékek/szolgáltatások fejlesztése és az új marketingeszközök/csatornák beépítése lesz

A kitöltők a következő év kihívásai közé elsősorban a termék- és szolgáltatásfejlesztést, illetve az új marketingeszközök kipróbálását sorolták.

A leggyakrabban használt marketing csatornák 2022-ben a Facebook, Google, Instagram és a saját weboldal voltak: ezzel magabiztosan kijelenthetjük, hogy a magyar KKV szektornak van még hova fejlődnie a marketing csatornák diverzifikációja terén.

Például, ha vállalkozása célcsoportjai között vannak a 30 éven aluli fiatalok, 2023-as céljai között mindenképpen szerepelnie kell a Tik Tokra való tartalomgyártásnak is.

Magyar Marketing Fesztivál Magyarország

A legnagyobb, a kis- és középvállalkozások üzleti évnyitó rendezvénye, ahol a szakma nagyjai bemutatják a 2023-as év üzleti- és marketingtrendjeit. Tizedik alkalommal: 2023.01.19-én, Budapesten, a Lurdy Konferencia-központban.

30+ TOP-előadó, A-Z-ig, az összes marketing téma egy helyen, nem csak szakembereknek. Itt megtudhatja, milyen üzleti és marketing trendek, kihívások várhatók és hogyan szerezzen ügyfeleket és építse a cégét 2023-ban. A legújabb eszközök és módszerek ismertetése első kézből.

50+ kiállító a szakkiállításon, 1500+ döntéshozó, és moderált kapcsolatépítés. Akár 100 új üzleti partner 1 nap alatt. Először a Fesztivál történetében: Női vállalkozók találkozója 2023 betétprogram.

Nézze meg a programot, és rendelje meg a jegyet még ma, ha fontos a vállalkozása!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.