A sorozatos válsághelyzetek, valamint az ebből következő nehézségek, a távmunkával járó átalakulások az informatikai döntéshozók, az IT-döntésekben részt vevő cégvezetők, valamint a vállalati informatika iránt érdeklődő minden más olvasó számára nehézségeket okoznak az utóbbi néhány évben. Épp ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy megkönnyítjük a hozzáférést a Computerworld magazin nyomtatott lapszámaihoz, íme itt a legfrissebb:
A tartalomból:
4 Náhol Krisztián, ügyvezető, NN Power
Mit tehet a lakosság és a cégek a fenntartható áramfogyasztás érdekében?
Még soha nem volt ennyire fontos az energiatárolás, -termelés és -optimalizálás, mint most, amikor mindenki próbál árammal működő alternatív fűtési módokra átállni a megemelkedett rezsiköltségek miatt. A fogyasztói igények közel háromszorosára ugranak, amit a hálózatok nem bírnak el, az energiatárolásra pedig nincsen jelenleg Magyarországon bevett módszer.
5 Szabadon térben és időben - E-Learning Nelson Mandelától Arnold Schwarzeneggerig
Az elmúlt években egyre nagyobb szerepet kap az e-oktatás és a digitális tudásátadás. Pintér Miklóssal, a Training360 értékesítési és marketingigazgatójával az e-Learning térnyeréséről beszélgettünk.
7 IDC - Ellenszélben hasító digitalizáció
A beszállítói láncok akadozása, az elszabaduló infláció, a politikai bizonytalanság és a fenyegető recesszió ellenére a digitális transzformáció beruházásvonzó ereje töretlen marad, áll az IDC költéskalauzában. Az elemző további jelentése szerint a tárolórendszerek piacán az adatmenedzsment a legnagyobb pénzmágnes.
8 Lenovo Tech World '22 - IT architektúra újragondolva
Kliens és peremhálózati eszközök felhőkkel, hálózatokkal és a mesterséges intelligencia algoritmusaival dolgoznak együtt az iparági digitalizáció felgyorsításán az új IT architektúrában, amelyet a Lenovo éves technológiai konferenciáján jelentett be. A hajlítható PC-t megalkotó cég demózta legújabb fejlesztését, a feltekerhető kijelzős laptopot is.
10 Microsoft - Háború és bűnözés
Fokozzák az agressziót a tekintélyelvű vezetők, a nemzetállamok kibertámadásai egyre pimaszabbá válnak - mutatott rá a Microsoft idei digitális védelmi jelentésében. A kiberbiztonság világa a hibrid hadviselés korába lépett, de a digitális ökoszisztémát sokkal kiterjedtebben sújtja az iparrá fejlődő kiberbűnözés.
12 Kakuk Szabolcs - Hogyan lehet a felhőben kolbászt füstölni?
Kevés tevékenység van, amit több mítosz és hagyomány övez, mint az élelmiszerek füstölését. Régóta csinálják, sok a szinte szertartásba illeszkedő tevékenység körülötte - még ha nincs is tudományos vagy gyakorlati haszna, esetleg éppen ellenkezőleg, mit nem kéne csinálni.
16 Mélytanulással foglalkozó kutatás az MNB-ben
Közös projekten dolgozik a Magyar Nemzeti Bank és a Műegyetem. Céljuk, hogy a gazdasági hírek szövegéből, mélytanulás-alapú mesterséges intelligencia (MI) módszerekkel, a makrogazdasági mutatók alakulásával kapcsolatos szentiment (vélemény, hangulat) elemzést végezzenek.
18 Hajózás a folyamatokon a halálzónán túlra
A kis- és közepes vállalatok növekedésük kritikus szakaszát viszonylag gyorsan elérhetik, és jelentős hányaduk el is bukik. De nem a túl erős piaci verseny vagy a gyorsan változó és kedvezőtlen körülmények miatt. A sikertelenség legfontosabb oka, hogy a vezetők feladatokban gondolkodnak folyamatok helyett - állítja Egerszegi Krisztián, a MiniCRM Zrt. cégvezetője.
20 A marketingnek mindig van olyan vasa, amit a tűzben tudunk tartani
Szűcs György okleveles közgazdász és vállalkozó osztotta meg a Computerworlddel a nemzetközi marketing-szakirodalmakból elsajátított gondolatait.
22 A pénzügyi szektor nem tesz le a kriptovalutákról
Idén beköszöntött az úgynevezett kriptotél - a bitcoin és társai megragadtak egy, a tavalyi rekordoknál jelentősen alacsonyabb piaci összérték környékén. Ennek ellenére a pénzügyi szektor egyre inkább nyit a kriptovaluták és blockchain alapú tokenek felé. Egymás után mutatják be új szolgáltatásaikat vagyonkezelők, hagyományok bankok és neobankok is.
23 Carbon.Crane - Szénlábnyom a világhálón
Digitális működésüket a vállalatok okkal tartják zöld megoldásnak, de webes jelenlétük szénlábnyoma sokszor nagyobb, mint azt elsőre gondolnák. Egy magyar karbonmonitorozó szolgáltatással mostantól pontosabb képet kaphatnak online interakcióik környezeti hatásáról.