Hirdetés
. Hirdetés

Milyen technológiákkal találkozhatunk idén az éttermekben?

|

A technológia időről időre megváltoztatja az éttermi ipart. A TikTok ételek, a push-értesítések, a ChatGPT menük és az NFC-fizetés pedig még tovább fejlesztette a vendéglátó technológiát.

Hirdetés

Az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia volt az egyik legfelkapottabb technológiai trend az éttermi szektorban, ez 2024-ben sem változik. Az MI-t már közel egy évtizede alkalmazzák a vendéglátóiparban, bár kezdetben csak IVR hangmenü rendszereket használtak. 2020 óta és az akkori események hatására azonban a mesterséges intelligencia mindenhol újra a technológiai trendlisták élére ugrott, komolyabb felhasználási módokkal és az éttermi problémák új megoldásaival, valamint az ágazat munkaerőhiányának kezelésével.

Az amerikai Éttermi Szövetség adatai szerint 2023-ban nem volt egységes a személyzet létszáma az egyes éttermi szegmensekben, nagy kihívásokkal a teljes kiszolgálást nyújtó éttermek és a büfék küzdöttek. A gyorséttermek és kávézók foglalkoztatottságának enyhe fellendülése ellenére idén is ugyanezt a tendenciát látják: az üzemeltetők 62%-a továbbra is munkaerőhiánnyal küzd, 80%-uk pedig egyszerűen nem tudja betölteni a nyitott pozíciókat.

A mesterséges intelligencia szemszögéből azonban még nem veszett el minden remény. Vegyük például a Starbucks Deep Brew kezdeményezését. A 2020-ban elindított, MI-vel működő megoldás nemcsak az éttermek munkaerőigényét jelzi előre, hanem a technológia segítségével olyan személyzet nélküli feladatokat lát el, mint a berendezések karbantartásának ellenőrzése és a leltározás. 2024-től azt várják, hogy a mesterséges intelligencia további kutatása az éttermi ágazat munkaerőhiányának megoldásaként szolgálhat, olyan technológiai eszközöket kínálva, amelyek felszámolják a folyamatos munkaerő-felvétel okozta stresszt.

Hirdetés

Az elmúlt néhány évben a vendégek preferenciái is megváltoztak. Olyannyira, hogy George Lessmeister, az LGC Hospitality vezérigazgatója és alapítója szerint az otthon lett az éttermek fő versenytársa, hacsak az iparág nem támaszkodik az új technológiai trendekre, hogy fokozza a személyre szabottság élményét. A legegyszerűbb módja annak, hogy a vendégélmény személyesebb legyen, ha mindezt technológiai megoldásokkal támogatják meg. Amennyiben ezen a téren a vendég kezébe adjuk a hatalmat, akkor maga végezheti a testreszabást: frissítheti a rendelését, extra szolgáltatásokat adhat hozzá, vagy megváltoztathatja az allergiára vonatkozó adatokat és a további preferenciákat. A rendelési előzményeik és módosításaik szintén elmentésre kerülnek az alkalmazásban. Ez nem csak a termékajánlásokat és egyéb javaslatokat teszi hihetetlenül egyszerűvé egy étterem számára, de az "emlékeznek rám" jóérzését is biztosítja a felhasználónak. Egy szimpla újrarendelés gomb azt sugallja, ó itt emlékezne a törzsvendégre.

Joe Guszkowski, a Restaurant Business munkatársa szerint a vendégek két fő dolgot várnak az éttermi látogatásoktól: kényelmet vagy élményt. Az érintőképernyőkön, rendelési ajánlásokon vagy más technológiákon keresztül történő testreszabhatóság tökéletes megoldás, amivel mindenki nyer: a fogyasztók számára vonzó, kényelmes élményt nyújt, miközben az éttermek számára akár 40%-kal több nyereséget is hozhat. 2024-ben várhatóan sokkal több étterem ugrik majd rá a technológia által vezérelt testreszabási trendekre egyedi alkalmazásokkal és vendégközpontú ajánlásokkal.

Az éttermi műveletek automatizálása a technológia segítségével már évek óta az iparág radarján van, 2023-ban néhány elképzelés ezek közül valósággá vált. A Sweetgreen ételelőkészítés automatizálására való áttérése tökéletes példája ennek a trendnek, amelyről beszélünk. A Sweetgreen tavaly májusban nyitotta meg első Infinite Kitchenjét, egy robotkonyhát, amely automatizált technológiával állítja össze az egyes vendégek rendelését az étterem valódi alkalmazottai által előkészített hozzávalókból. A Restaurant Businessnek adott interjújában Jonathan Neman, a Sweetgreen vezérigazgatója azt mondta: "Úgy tűnik, a vásárlók szeretik" - ami nem meglepő felfedezés, tekintve, hogy az Infinite Kitchen technológiája csökkenti a várakozási időt és növeli a rendelés pontosságát.

Az automatizálás egy másik rendkívül sikeres példája az önkiszolgáló, érintőképernyős kioszkok. Népszerűségük fő oka: az értékesítés növelése és a költségek csökkentése. A Yum Brands Habit Burger például 10%-kal több eladást ért el a kioszkokon keresztül a pénztárgépeshez képest, ami azt tükrözi, amit David Gibbs vezérigazgató kiváló profitátáramlásnak nevez. A kioszkos rendelés emellett csökkenti az extra személyzet szükségességét, így az éttermek csökkenthetik a munkadíjakat, miközben a meglévő személyzetet felszabadítják, hogy értékesebb, a vendégélményre összpontosító feladatokat végezzenek. Mivel az automatizálás képes időt, költséget és vásárlói stresszt csökkenteni, emiatt arra lehet számítani, hogy 2024-ben ugrásszerű növekedése várható.

2022-ben a C+R Research megállapította, hogy az amerikaiak átlagosan 219 dollárt költenek havonta előfizetéses szolgáltatásokra, amelyek a zenétől és a filmektől kezdve a játékokon át a hírekig mindenre kiterjedtek. Ilyen költekező vendégek mellett nem volt megdöbbentő, hogy a kávézók felugrottak az előfizetési szekérre. A Panera Bread volt az első, amely kipróbálta ezt a modellt, 2022-ben indította el Unlimited Sip Club előfizetését. A tagság évi 119,99 dollárba került, amiért korlátlan mennyiségű forró vagy jeges italt lehet kapni, ám a Panera mégsem aggódik amiatt, hogy az italkiszolgáló üzletmenetükre nagy hatással lenne. Miért? Mert amikor a Sip Club tagok használták a kedvezményeiket, végül zsebből fizettek az extra snackekért minden harmadik alkalommal. Amikor a P.F. Chang követte példáját egy 6,99 dolláros havi előfizetéssel, amely olyan előnyöket kínált, mint az ingyenes kiszállítás, az ipar elkezdett nagyobb figyelmet fordítani az előfizetési trendre. Rick Camac, az Institute of Culinary Education munkatársa szerint ez csak a kezdet. "A vásárlók hozzászoktak az előfizetésekhez és a rendszeres havi bevétel segít az éttermeknek a pénzforgalom fenntartásában." A vendégek által kedvelt megtakarítások és az éttermek garantált havi bevételének kombinálásával az előfizetés olyan innovatív és izgalmas megoldást kínál, amelyből várhatóan sokkal többet fogunk látni 2024-ben.

Amikor a házhoz rendelések teljes lendületben voltak, sokan láttuk, hogy a házunk előtt futárautók, biciklik vagy robogók állnak meg, de mi a helyzet az olyan technológiákkal, mint a drónok? A fejlett kézbesítési rendszerek fejlesztése már folyamatban van. Az El Pollo Loco 2021 óta teszteli a drónos kiszállítást. Az Air Loco nevű kézbesítési rendszert Costa Mesában próbálgatták, csökkentve a klasszikus házhoz szállítás mértékét. Azóta más cégek, mint a Chili's, az It's Just Wings és a Maggiano's Little Italy is felugrottak a hypevonatra és szintén technológiai meghajtású programok bevezetésével kísérleteztek.

A kiszállítási rendszerrel nem rendelkező éttermek számára azonban nem kell drón ahhoz, hogy továbbfejlesszék a lehetőségeiket - elég egy alkalmazás, amelyhez szállítási integráció is beletartozik.

A logisztikai rendszerrel nem rendelkező éttermek számára sem kell drón azonban ahhoz, hogy továbbfejlesszék a lehetőségeiket, elég mindössze egy alkalmazás, amelyhez kiszállítási integráció is tartozik. Akár az offline éttermek a kiszállításra és az elvitelre összpontosítanak, akár a technológiailag fejlett éttermek kezdenek el kísérletezni a drónokkal, a kiszállítási rendszerek elfogadása és finomítása 2024 folyamán trendszerű lesz.

Összefoglalva, 2023-ban az étkeztetés iparágbeli trendek hatalmas változásokon mentek keresztül, de minden hullámvölgy ellenére az év sok növekedést mutatott az éttermek számára. A technológiai képességek fejlődése, az MI-alapú innováció, a testreszabható megoldások, a transzformáció a technológia által kijelölt út az éttermi ágazat jövője felé. 2023 tele volt digitális fejlesztésekkel, az éttermi technológiai trendek 2024-ben is folytatódnak.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.