Miklovicz Norberttel, a Magyar Marketing Fesztivál alapító-főszervezőjével beszélgettünk.
Computerworld: Hogy látod, az elmúlt években mik voltak a jellemző marketingtrendek, és mi érdekli ma a vállalkozókat?
Miklovicz Norbert: Nagy változásokat nem látok. A marketingtrendriport.hu-ban idén is összegyűjtöttük a nemzetközi marketingtrendeket, de amire szerintem oda kell figyelni, azok az alábbiak: videó- és streamalapú marketingkommunikáció, mesterséges intelligencia vagy ehhez hasonló automatizáció az e-kereskedelemben, natív hirdetési formátumok (avagy amikor a tartalom között helyezkedik el a reklám és nem reklámnak néz ki) és a podcastmarketing, amelyről egy évvel ezelőtt még nem gondoltam volna, hogy ennyire felkapott lesz. Sokan csinálnak podcasteket, de az is egy önálló termék, amit marketingelni kell. Nem fognak sorba állni az emberek, hogy meghallgathassák az audioanyagodat. Ezt is fel kell építeni, ebben hibáznak a legtöbben.
CW: Más konferenciákkal ellentétben itt mindig nagy az élet. Mi lehet ennek az oka?
Miklovicz Norbert: Vannak nagyon jó konferenciák Magyarországon, de való igaz, a Marketing Fesztivál mindig a nyüzsgésről szól. Egy nagy, színes szakmai forgatag. Igazából így terveztük, így szervezzük - mindent ennek rendelünk alá.
CW: Mire vagy az elmúlt tíz évből a legbüszkébb?
Miklovicz Norbert: Talán arra, hogy piacvezetőkké váltunk, és arra, hogy eddig minden évben többet tudtunk adni. Nem tudom, meddig lehet ezt fokozni. Amire igazán büszke vagyok, az az, hogy saját kutatásaink szerint Magyarországon a mi rendezvényünk a legszínesebb a résztvevőket illetően. Rengetegféle cég látogat el hozzánk. Tapasztalt és mindent látott kiállítók, előadók dicsérnek meg minket, hogy hogyan szedünk össze ennyiféle embert, céget Magyarországról. Mi meg tudjuk szólítani azokat a cégeket is, akik amúgy más konferenciára nem mennek el. Erre vagyok a legbüszkébb.
CW: Mi az, amit biztosan nem fogsz még egyszer megcsinálni?
Miklovicz Norbert: A vonalkódos jegy, ami a második évben volt. Nagy káosz volt reggel. :) Plusz van 1-2 előadó, aki Magyarországon nagyon ismert, teltházas rendezvényeket szerveznek, de tiszteletlenek voltak, és a megengedettnél többet reklámoztak a Marketing Fesztivál színpadán. Ők többet nem léphetnek fel nálunk.
CW: Mi a személyes tanácsod a fesztivál résztvevőinek?
Miklovicz Norbert: Vegyék meg az előadás felvételeit! Ez a legfontosabb. Azt majd meghallgatják autóvezetés, házimunka vagy a reggeli futás közben. Üljenek be arra, amit személyesen szeretnének átélni, de a nap hátralévő részét használják networkingre. Ismerkedjenek meg minden kiállítóval, beszélgessenek előadókkal és menjenek a Networking terembe. Egy nap alatt akár 100 új, lehetséges partner névjegye megfizethetetlen tud lenni.
CW: Hol látod a MMF-et a következő 10 évben?
Miklovicz Norbert: Élménydúsabb, még szakmaibb, még összetartóbb és véget nem érő. Egy nap, amire már hónapokkal előtte meg fogják venni a jegyeket. Ez a cél, ezen fogunk dolgozni.
Mi is az a Magyar Marketing Fesztivál?
Ez Magyarország legnagyobb, a kis- és középvállalkozások üzleti évnyitó rendezvénye, ahol a szakma nagyjai bemutatják a 2023-as év üzleti- és marketingtrendjeit. Tizedik alkalommal: 2023.01.19-én, Budapesten, a Lurdy Konferencia-központban.
30+ TOP-előadó, A-Z-ig, az összes marketing téma egy helyen, nem csak szakembereknek. Itt megtudhatja, milyen üzleti és marketing trendek, kihívások várhatók és hogyan szerezzen ügyfeleket és építse a cégét 2023-ban. A legújabb eszközök és módszerek ismertetése első kézből.
50+ kiállító a szakkiállításon, 1500+ döntéshozó, és moderált kapcsolatépítés. Akár 100 új üzleti partner 1 nap alatt. Először a Fesztivál történetében: Női vállalkozók találkozója 2023 betétprogram.