Az ERP platformjukat sikeresen felújító szervezetek a Gartner szerint jövőre legalább 40 százalékkal fogják javítani az üzleti eredmények eléréséhez szükséges IT-agilitásukat. A Microsoft Dynamics 365 felhőalapú vállalatirányítási rendszere - amely az idei első frissítési hullámban ismét több száz új képességgel bővül -, ehhez kész elemekből igény szerint gyorsan összerakható és átalakítható, integrált megoldást ad.
A modern vállalatirányítás moduláris építőelemeit - üzleti alkalmazásait, adat-, analitikai és automatizációs képességeit - a szervezetek az alapul szolgáló, integrált platformokon könnyen rakhatják és hangolhatják össze, így a folyamatosan változó piaci körülményekre, az új kihívásokra és lehetőségekre, valamint az előre nem látható zavarokra is gyorsan, rugalmasan és nagy állóképességgel válaszolhatnak.
Idei első frissítési hullámában (2022 release wave 1) a Microsoft Dynamics 365 és a Microsoft Power Platform ehhez az agilitáshoz ismét több száz új vagy továbbfejlesztett képességgel gyarapítja az igény szerint összerakható vállalatirányítás eszköztárát. A mostantól szeptemberig folyamatosan megjelenő újdonságokat a szoftvercég Charles Lamanna alelnök vezetésével online eseményen (Microsoft Business Applications Launch Event) ismertette, amely regisztrációt követően visszanézhető.
Üzen az AI, kalauzol az MR
A Microsoft felhőalapú, modern ERP megoldása a vállalati erőforrás-tervezés és ügyfélkapcsolat-kezelés különböző szerepköreiben intelligens alkalmazásokkal segíti a munkavégzést. Mindegyik alkalmazás számos fejlesztéssel frissül a mostani hullámban is, amelyek közül itt csupán párat emelünk ki, teljes listájuk a szoftvercég weboldalán található.
A Dynamics 365 Marketing és a Microsoft Teams közötti integráció az alapul szolgáló adattechnológiák és a mesterséges intelligencia (AI) támogatásával együtt például megkönnyíti a tartalom létrehozását és kódírás nélküli, fejlett testre szabását. A mostani kiadásban az alkalmazás egyedi kulcsszavakat ajánl a marketingeseknek, amelyek személyre szólóvá teszik az ügyfelekkel folytatott SMS-kommunikációt. A Dynamics 365 Sales és a Microsoft 365 közötti kapcsolatnak köszönhetően az értékesítők ez utóbbi kezelőfelületéről is gyorsan összefüggésbe helyezhetik az adatokat. A Sales Hub egységes munkaterületén például valós idejű, AI-vezérelt visszajelzéseket és javaslatokat kapnak értékesítési ajánlataik finomhangolásához, de csapatvezetőik is figyelemmel kísérhetik teljesítményüket, és tanácsokkal láthatják el őket a nagyobb ügyfél-elégedettség eléréséhez. A Dynamics 365 Customer Service pedig új képességekkel segíti az adminisztrátorok és az ügynökök együttműködését, valamint az ügyfelek személyre szóló kiszolgálását a hibrid munkavégzés körülményei között. A Microsoft Teamsszel kialakított integráció további AI-képességeket ad kontaktszemélyek ajánlásához és a beszélgetések kivonatos összefoglalásához, az ügykezelés folyamatainak optimalizálását pedig továbbfejlesztett analitikai és diagnosztikai funkciók szolgálják.
Mostantól általánosan elérhető a Dynamics 365 Finance szolgáltatásalapú gazdaságra szabott, intelligens előfizetés-számlázó funkciója, de a pénzügyesek kipróbálhatják az adóellenőrző és -bevalló szolgáltatás (Tax Audit and Reporting Service) előzetes változatát is. A szoftvercég bővítette továbbá a low-code fejlesztési modellben használható Globalization Studio adóbevallási és elektronikus számlázási kínálatát, amely beépített konnektorain keresztül harmadik féltől származó alkalmazásokkal is összekapcsolható. A Dynamics 365 Supply Chain Management továbbfejlesztett raktár- és gyártáskezelő, valamint tervezésoptimalizáló funkciókkal javítja az ellátási lánc agilitását és rugalmas állóképességét. A globális leltárkönyvelés például a többféle pénznemmel és különböző helyi, illetve nemzetközi könyvelési szabályok szerint dolgozó vállalatoknak egyszerűsíti a követelmények teljesítését. A Dynamics 365 Intelligent Order Management vadonatúj szolgáltatása (Returns and Exchange) pedig okos képességeivel az áru visszavételét és cseréjét teszi gördülékenyebbé.
Külön említést érdemel a Dynamics 365 Guides alkalmazás (lásd a második képen), amely a HoloLens 2-n használható útmutatók fejlesztését támogatja. A Microsoft csúcskategóriás MR (mixed reality) szemüvege a kevert valóságban segíti a vállalati együttműködést. Mostani frissítésének köszönhetően a felhasználók már saját vállalatukon kívüli vendégekkel is megoszthatják MR-tartalmaikat. Szintén újdonság, hogy a Dynamics 365 Remote Assist mobilapp friss változata már az iOS és az Android-alapú eszközök közötti képernyőmegosztással is hozzájárul a hatékonyabb együttműködéshez.
A Microsoft vállalatirányítási megoldásának kis- és középvállalatokra szabott változata, a Dynamics 365 Business Central mostantól még egyszerűbben használható, modern súgóablaka (Help Pane) ugyanis ott segíti az új képességekkel ismerkedő alkalmazottakat, ahol ez a leghasznosabb, a munkavégzés összefüggésein belül. A Help Pane nemcsak a betanuláshoz, hanem az új üzleti folyamatok bevezetéséhez szükséges időt is lerövidíti. A Microsoft Power Platformot is használó vállalatok a Business Central friss változatából már közvetlenül elindíthatják a Power Automate megoldást a munkafolyamatok automatizálásához, és mostantól a Business Centralból származó adatok a Microsoft Teams platformon zajló együttműködésben is egyszerűbben kezelhetők.
Riportolás és fejlesztés a szó erejével
Adatvezérelt üzleti megoldások gyors építését támogatja a Microsoft Power Platformja, amely a Power BI üzleti intelligenciája mellett a Power Automate folyamatautomatizáló, valamint a Power Apps és a Power Virtual Agents önkiszolgáló módon is használható alkalmazás- és chatbot-építő képességeit vonultatja fel. A szoftvercég a Dynamics 365-tel együtt évente két hullámban frissíti ezt a platformot is.
Mostantól a Power BI egyéni felhasználói is készíthetnek riportokat természetes nyelvi eszközök segítségével, és a OneDrive szolgáltatáson keresztül együttműködhetnek. Jelentéseken dolgozó csapatoknak a PowerPointtal és a Teamsszel kialakított integráció szolgál újabb képességekkel a Power BI friss változatában. Szervezeti szinten pedig automatikus aggregáció javítja a nagy adattal (big data) végzett munka élményét, adatvesztést gátló (DLP) házirendek erősítik az adatvédelmet, valamint a rendszergazdáknak is új megoldások adnak nagyobb rálátást az adatokkal dolgozó kollégák tevékenységére.
A Power Apps segítségével alkalmazásokat építő felhasználók munkáját a Dataverse azzal teszi hatékonyabbá, hogy fejlett AI modellek (például a GPT-3 és a PROSE) segítségével kóddá alakítja a természetes nyelven megfogalmazott fejlesztői szándékot. A Power Automate friss változata a Microsoft 365 bármely pontjáról könnyebben elérhető a robotizált folyamatautomatizáláshoz (RPA-hoz), és az Azure-ban is egyszerűbbé vált a gépek, valamint a felhasználói azonosítók és fiókok kezelése. A Power Virtual Agents többek között olyan fejlesztésekkel támogatja a chatbotok készítését, mint a kommentelés, a Power Apps portálokkal kialakított integráció, az adatvesztés megelőzése, valamint a robotok frissítésével összefüggő, proaktív üzenetküldés a Microsoft Teamsben. Az AI Builder új képességeivel pedig a felhasználók a strukturálatlan dokumentumokból - például szerződésekből és levelekből - nyerhetnek ki kulcsinformációkat, amelyeket a Power Automate segítségével automatizált munkafolyamatokban dolgozhatnak fel.
Termékcentrikus - például gyártó, szállítmányozó és kereskedő - vállalatok számára fejlesztett ERP rendszereket értékelő mágikus négyzetében (Magic Quadrant for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises) a Gartner a piacvezetők közé sorolta a Microsoft Dynamics 365 megoldását. Az elemző szerint jövőre a termékközpontú vállalatok 60 százaléka már ilyen, szabványos képességekből modulárisan összerakható és átalakítható ERP platformot fog használni. Egy évre rá, 2024-ben pedig a vállalati SaaS alkalmazások 60 százaléka is hasonló felépítésű lesz, hogy az üzlet változó igényeihez gyorsan és rugalmasan illeszthető adat-, analitikai és műveleti szolgáltatásokat adjon a szervezeteknek.