Az informatika világában az innováció és a technológiai fejlődés központi szerepet játszik az ipar minden területén. Ebben a lapszámunkban olyan szakemberekkel beszélgettünk, akik évtizedes tapasztalatokkal és úttörő gondolatokkal formálják a jövőt, legyen szó mesterséges intelligenciáról, felhő alapú megoldásokról vagy az IT-munkaerő piac változásairól. Minden szektorban megjelennek a trendek, melyek az innováció és a technológia fejlődését alakítják, ezért lapszámunk célja, hogy általa átfogó képet adjunk az előttünk álló lehetőségekről és kihívásokról.
Címlapunkon: LSK HUNGÁRIA - Triplázó magyar innováció
Innováció, interaktivitás és tripla jubileum - a fennállásának 30. évfordulóját ünneplő LSK Hungária immár harmadik egymást követő évben érdemelte ki a MagyarBrands díjat Innovatív Márka kategóriában. Leveli Andrást, az interaktív vizuál-kollaborációs és videokonferencia ökoszisztémájáról ismert cég üzlet- és termékfejlesztési igazgatóját a vállalat indulásáról, az elmúlt harminc év fontosabb mérföldköveiről, valamint a legújabb fejlesztésekről kérdeztük.
8 Építkezés a digitális ügyvitelben - a sikeres vállalati transzformáció alapjai
A digitális átalakítás elengedhetetlen a modern vállalatok számára a gyorsan változó üzleti környezetben. Azonban az átállás számos kihívással szembesíti a cégeket.
10 Miért fontos az SAP S/4HANA átállás?
12 NTT DATA - Stratégiák S/4HANA átálláshoz
Az SAP következő generációs ERP megoldására átálló vállalatok egyúttal új platformot választanak a következő öt-tíz évre, ezért szükséges, hogy a projekt kezdetén stratégiájukat is újraértékeljék, mutatott rá az NTT DATA. Hazai és nemzetközi csapatával a cég már ettől a legelső lépéstől kezdve nagy szakértelemmel és tapasztalattal vezeti végig a szervezeteket a számukra legelőnyösebb forgatókönyv, szolgáltatási modell és üzleti csomag kiválasztásán, meglévő rendszerük konverzióján, és az átállást követően is segíti az S/4HANA fejlett képességeinek kiaknázását.
14 Salesforce Dreamforce 2024 - Agentforce, az AI új nemzedéke
16 evoCRM - Ügyfelek és folyamatok a felhőben
A szolgáltatásként felhőben elérhető üzleti alkalmazások nagy úttörőjeként a Salesforce több szinten is egyedi igényekhez illeszthető a CRM rendszert kínál. Az evoCRM a megoldás rugalmas testre szabását és a platformon elérhető AI képességek kiaknázását egyaránt kimagasló fejlesztői kompetenciákkal és sokéves hazai, illetve nemzetközi tapasztalattal segíti.
19 Kulcsár Alexandra: Már késő, vagy még ráérünk - avagy az ERP verzióváltási dilemmák
Öt évvel ezelőtt a régi Computerworld felületén elsőként írtam arról a kihívásról, amely a hazai
TOP 400 cég közös kihívása. Azóta egyre több cikk születik a témában, mégis, úgy érzem, a
vállalati döntéshozók jelentős része úgy viselkedik, mintha nem lenne holnap.
22 Közelít a 2G hálózatok kivezetésének ideje
Nincs ok pánikra, de homokba dugni sem szabad a fejünket. Itt az ideje, hogy a szolgáltatók, a fejlesztők, a forgalmazók és a végfelhasználók egyaránt foglalkozzanak a probléma megoldásával, tehát azon eszközök cseréjével, amelyek csak a 2G hálózaton tudnak működni.
25 OTRS - A siker kulcsa a versenyképes piacon
Egy jó szolgáltatásmenedzsment-ajánlat önmagában nem elegendő a vállalat versenyképességének erősítéséhez és a magas szintű ügyfél-elégedettség eléréséhez.
26 IBM - Vállalati AI készségek és kétségek
Címlapunkon: A mesterséges mérnöki intelligencia
Interjú Dr. Louis Komzsikkal, az Óbudai Egyetem Professzor Emeritusával.
7 Hogyan változott meg az IT munkaerőpiac az elmúlt időszakban?
Interjú Szekendy Ákossal, a Sysdata PSE Kft. ügyvezetőjével.
11 Közös innováció X-től Z-ig, multiktól a startupokig
Paradigmaváltás történik az iparban, és ennek magukban a fejlesztési folyamatokban is meg kell jelennie. Noha a mérnökök tevékenysége átalakulóban van, változatlanul nagy szükség van rájuk. A Bosch és a Richter közös kutatása szerint a hazai Z generáció felelősségteljesen gondolkozik a jövőről, jól járunk tehát, ha teret adunk tudásuknak és innovativitásuknak. A siker záloga az is, hogy a multik ne csak az egyetemekkel, hanem a startup cégekkel és a kkv szektorral is együttműködjenek.
14 A külföldi munka, a rugalmas, otthoni munkavégzés és a pénz a leginkább vonzó
Így vallanak önmagukról az informatikusok az Országos IT Megmérettetésen.
16 Oracle CloudWorld 2024 - Multifelhő nyíltan és biztonságosan
Hiperskálázott felhőiket a világ legnagyobb szolgáltatóinak is meg kell nyitniuk és összekapcsolniuk, hogy a választás lehetőségét adják ügyfeleiknek, mondta éves konferenciáján az Oracle. Pusztán emberi felügyeletre hagyatkozva azonban ezt aligha tehetik meg biztonságosan, az együttműködő többfelhős környezetek védelméhez mesterséges intelligencia és önvezérlő működés szükséges.
18 ViVeTech: felívelőben a kiberbiztonsági szektor
Az EU úgynevezett NIS2 jogszabálycsomagjának bevezetésével az IT-biztonság kérdése még hangsúlyosabbá válik: az új szabályozás célja, hogy a kritikus infrastruktúrák mellett valamennyi arra kötelezett cég és egyéb szervezet felkészüljön a kibertámadásokkal szemben.
20 Red Hat OpenShift AI: A jövő alapköve az adatvezérelt vállalatok számára
Az IT menedzserek számára ma már nem kérdés, hogy a mesterséges intelligencia (AI) szerepe az üzleti életben óriási, és a jövőben még tovább fog növekedni. Az AI lehetőségeinek kihasználása azonban komoly infrastrukturális kihívásokat is jelent.
22 Deloitte - Klímacselekvés az innováció hajtóerejével
Növelték fenntarthatósági beruházásaikat a szervezetek az utóbbi tizenkét hónapban, mivel vezetőik arra számítanak, hogy az éghajlatváltozás stratégiájukra és működésükre egyaránt nagy hatással lesz a következő három évben, tárta fel új kutatásában a Deloitte. Üzleti problémák priorizálása helyett azonban a vállalatoknak az emberi fenntarthatóságot kellene előre sorolniuk, hogy alkalmazottaiknak, ügyfeleiknek és a tágabb közösségnek egyaránt jobb eredményekkel szolgáljanak.
25 IDC - Energiaéhes GDP-generátor
A mesterséges intelligencia térhódításával az adatközpontok energiafogyasztása, így a létesítmények üzemeltetési költsége is ugrásszerűen megnövekszik, adott előrejelzést az IDC. A vállalati AI megoldásokra fordított minden dollár ugyanakkor az évtized végén már több mint négy és fél dollárt fog generálni a világ gazdaságában.