A MagyarBrands több mint egy évtizede díjazza a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti és innovatív márkákat. Idén a három kategóriában már összesen 850 cég érdemelte ki az elismerést. Kiválasztásuk rendkívül alapos és összetett folyamat, egy-egy márka a pénzügyi adatok többszempontú vizsgálata, valamint fogyasztók és szakértők egyöntetű értékítélete alapján kerülhet a listára. A díj odaítélése számszerűsíthető kritériumok alapján történik, amit egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése egészít ki.
Computerworld: A MagyarBrands programon belül az innovatív márka kategória a vállalatok innovációs erejét és üzleti sikerét, márkájuk ismertségét veszi alapul a díjak odaítélésekor, amelyet az idei évben mindösszesen 150 cég kaphatott meg. Hogyan fogadták az elismerést?
Leveli András: Rendkívüli örömmel, hiszen a mára komplex ökoszisztémává fejlődött interaktív vizuál-kollaborációs és videokonferencia megoldásainkat több mint tíz éve fejlesztjük. Az elmúlt időszakban többféle elismerést is kaptunk már, de ez az első díj, amely kimondottan innovációs tevékenységünkre irányítja a figyelmet.
Az innovációhoz pedig nem a különböző elismerések begyűjtése ad további motivációt a csapatnak, hanem az, hogy az ügyfeleink folyamatos visszajelzései alapján a legújabb piaci és üzleti igényeknek megfelelően tudjuk továbbfejleszteni az ökoszisztémát. Azonban innovációs díjat nyerni természetesen fantasztikus érzés főleg úgy, hogy ezen a területen magyar márka korábban még nem részesült elismerésben.
CW: Mire összpontosítanak további innovációs munkájukban?
Leveli András: Fejlesztéseinket három fő irányelv mentén alakítjuk ki. Egyfelől figyelemmel követjük az aktuális piaci trendeket, amelyeket vegyítünk a saját ötleteinkkel. Viszont az ügyfelek visszajelzései mára az első számú katalizátorrá léptek elő. Ügyféligény-vezérelt (CDDD - customer demand driven development) fejlesztési stratégiánk lényege, hogy előre jelezzük az elvárások fejlődését. Nem azt vizsgáljuk, hogy ügyfeleink ma miként használják a megoldásokat, hanem azt kutatjuk, hogy holnap miként szeretnének majd azokkal dolgozni, így a jövőbeli igényekre fejlesztünk. Varázsgömbünk ugyan nincs, és nem látunk a jövőbe, de a felhasználói élmény továbbfejlesztését célzó programon, vagy a béta tesztelési lehetőségen keresztül az ügyfeleinket aktívan bevonjuk a közös innovációba.
CW: Az LSK SpaceTime teremfoglalási rendszertől kezdve az LSK Work2gether digitális fehértábla szoftverben megjelenő, az agilis módszertan digitalizációját támogató új funkciókig lapunk idén is számos hardver- és szoftverinnovációról, valamint a globális chiphiányból adódó problémákat megoldó gyártási stratégiáról számolt be az LSK Hungária háza tájáról. Milyen fejlesztéseken dolgoznak jelenleg?
Leveli András: Valóban, az idei év nagyon mozgalmas volt mind a fejlesztések, mind a kihívások tekintetében. Egyfelől a gyártási stratégiánk átalakításával megoldottuk, hogy ismételten képesek vagyunk raktárkészletről szállítani és azonnal kiszolgálni az ügyféligényeket. Ennek megfelelően a korábbi előrendelések teljesítései már folyamatban vannak.
Emellett pedig az LSK SpaceTime teremfoglalási rendszerünk ráncfelvarrásáról tudok beszámolni. A meglévő modell új rendszerchipet (system-on-chip, SoC) kap, és ennek eredményeként a beágyazott Android keretrendszer a 11-es verzióra, míg az eszköz a legmagasabb biztonsági szintre frissül. További újdonság, hogy a meglévő NFC kártyaolvasó mellé RFID olvasót is építünk a rendszerbe, így az újabb típusú, 13,56 MHz-es beléptetőkártyák mellett a hazai gyakorlatban még széles körben használt régebbi, 125 KHz-es kártyák használatát is támogatni fogja az eszköz. A kártyás azonosítás lényege, hogy egy folyamatban lévő megbeszélést csak az fog tudni meghosszabbítani, illetve korábban befejezni, aki szervezője vagy résztvevője volt a megbeszélésnek.
Teremfoglalási rendszerünk új, SPT311-es modelljének próbagyártását már elindítottuk, a piaci bevezetést terveink szerint a jövő év első felében kezdjük.