Hirdetés
. Hirdetés

Irodát nyitott Magyarországon az Amazon Web Services - interjú Gianni Romolóval

|

A közvetlen jelenlét segíthet a helyi igények jobb megértésében és kielégítésében. A globális felhőszolgáltató továbbra is kiemelt fontosságúnak tartja a magyarországi partnerhálózatával való szoros kapcsolattartást, továbbá fokozottan számít a hazai szakértelemre. Nyár végére új pozíciók megnyitása várható az AWS budapesti irodájában.

Hirdetés

Régiós terjeszkedése részeként június 5-én irodát nyitott Magyarországon az Amazon Web Services (AWS). Ezt megelőzően a globális felhőszolgáltató 2020 januárja óta lokális kiszolgálóbázist működtetett Budapesten, amely elérhetővé tette a hazai ügyfelek számára az AWS korszerű technológiáit, illetve hozzákapcsolta Magyarországot a felhőszolgáltató globális infrastruktúra-hálózatához. Miért éppen most nyitották meg a budapesti irodát? Milyen változásokat hoz ez a lépés a magyar piacon? Kérdéseinkre Gianni Romolo, az AWS Közép- és Kelet-Európáért felelős értékesítési vezetője válaszol.

Gianni Romolo: Noha ez az első irodánk Magyarországon, kapcsolatunk a helyi vállalatokkal hosszú múltra tekint vissza. Az utóbbi néhány évben sok sikeres projektet mondhattunk magunkénak, és ennek eredményeképpen jelentős ügyfélbázisunk alakult ki az országban. Olyan fejlett technológiákat hoztunk Magyarországra, mint például az Amazon CloudFront tartalomszolgáltató hálózati szolgáltatás, az AWS rendszerein futó alkalmazások számára védelmet garantáló AWS Shield, valamint az AWS WAF, amely a webes alkalmazásokat védi a gyakori támadásoktól. Azáltal, hogy Magyarországot hozzákapcsoltuk az AWS globális infrastruktúra-hálózatához, több mint 50 százalékkal javítottuk a tartalom biztonságos eljuttatását a hazai ügyfelekhez. Most - a koronavírus-járvány után - úgy érezzük, itt a jó pillanat, hogy megtegyük a következő lépést. Állandó magyarországi irodai jelenlétünk jól mutatja elkötelezettségünket a helyi ügyfelek hatékonyabb kiszolgálása iránt. Számunkra nagyon fontos, hogy Magyarország bővelkedik jól képzett, sokrétű tudással rendelkező informatikai szakemberekben. Irodánk megnyitásával nemcsak mi tudjuk jobban kiszolgálni helyi ügyfeleinket, hanem hozzáférhetünk a magyar informatikusok által képviselt tehetséghez, tudáshoz is, ami a gyorsan fejlődő technológiai környezetben elengedhetetlen az ügyféligények maradéktalan kielégítéséhez.

Computerworld: Pontosan milyen feladatokat lát el a magyarországi iroda?
Gianni Romolo: Új irodánk megnyitásával tovább szeretnénk bővíteni helyi ügyfeleink támogatását, illetve ápolni kívánjuk kapcsolatainkat az ország széles körű partneri és disztribútori ökoszisztémájával. A helyi csapatok mindig jobban megértik a vevők igényeit és kulturális gyökereiket, árnyalatait. Egy magyarországi elkötelezett csapattal gyorsabban tudunk válaszolni a sürgős kérdésekre, és személyre szabottabb figyelmet tudunk fordítani ügyfeleinkre a megvalósítási vagy hibaelhárítási szakaszokban. Ha gyakrabban lépünk kapcsolatba partnereinkkel és hallgatjuk meg ügyfeleink visszajelzéseit, könnyebben tudjuk azonosítani a magyar piacra jellemző egyedi igényeket. Abban is reménykedünk, hogy személyes tréningek, szemináriumok, webináriumok és találkozók révén a magyarországi iroda egyfajta központként működik majd, amelyen keresztül felhasználóink és vásárlóink megoszthatják egymás között a legjobb gyakorlataikat. Már most van két aktív AWS közösségi csoportunk: az egyik általános kérdésekkel foglalkozik, a másik a szerver nélküli technológiákra fókuszál.

CW: Milyen szaktudású és létszámú a magyarországi iroda?
Gianni Romolo: Az AWS-nek több ezer alkalmazottja van világszerte, hogy segítse ügyfeleinket, tekintet nélkül arra, hogy hol helyezkednek el. Ez a helyzet Magyarország esetében is: új irodánk lehetővé teszi számunkra magyar tehetségek alkalmazását mind helyi, mind regionális szerepkörökben. Ugyanakkor Magyarországon kívül már hatalmas csapatunk van a helyi ügyfelek támogatására. Magyar munkatársaink most lehetőséget kapnak rá, hogy Budapestre költözzenek. Emellett folyamatosan veszünk fel kollégákat különböző műszaki és nem műszaki területekre, és várhatóan nyár végére számos új munkakör is megnyílik Magyarországon.
 
CW: Kik képezik az AWS fő célcsoportját?
Gianni Romolo: Az AWS széles körű termék- és szolgáltatáspalettája különböző piacokat céloz meg, beleértve a magánszemélyeket, a kisvállalkozásokat, a közepes méretű cégeket, a nagyvállalatokat, az oktatási intézményeket, a kormányzati szerveket és a nonprofit szervezeteket. A világ legsikeresebb startupjai közül az Airbnb és a Netflix, olyan nagyvállalatok, mint a BMW, a Formula 1 és az Epic Games, továbbá kormányzati szervezetek, mint az Európai Űrügynökség, az Európai Bizottság, az Egyesült Királyság Igazságügyi Minisztériuma és a NASA az AWS-t használja innovációjához, továbbá agilitása növelésére és IT költségei csökkentésére. A magyarországi ügyfelek gyakorlatilag mindent futtatnak az AWS-en, beleértve a mobil, a webes és a közösségi alkalmazásokat, a fejlesztési és tesztkörnyezeteket, a mesterséges intelligenciával és a gépi tanulással kapcsolatos megoldásokat, a big data elemzéseket, a vállalati üzleti alkalmazásokat, IoT rendszereket, valamint küldetéskritikus munkaterheléseket. Ügyfeleink között szerepel az Arcanum, a Colossyan, az Euronics Hungary, az ingatlan.com, a Lensam, a Puraset, a Proofminder, a Recart, a SEON, a Sharp3D, továbbá sokan mások Magyarország legnagyobb vállalatai és leggyorsabban növekvő startupjai közül.

CW: Az iroda megnyitásával hogyan alakul a magyarországi értékesítési hálózat szerepe, a partnerekkel való együttműködés?
Gianni Romolo: Kapcsolatunk a helyi disztribútorokkal és partnerekkel minden piacon kulcsfontosságú. Saját irodánk megnyitásával a magyarországi közvetlen jelenlét csak tovább erősíti ezeket a kapcsolatokat. Az ökoszisztéma tartalmazza a disztribútorainkat, mint az Ingram Micro és a TD SYNNEX, a partnereinket, mint a Cheppers, a Crayon, a Snapsoft, a SoftwareOne, a Sonrisa, a TC2, a 4IG, valamint olyan globális rendszerintegrátorokat, mint például az Accenture, a Deloitte, a DXC Technologies, az NTT, a PwC és a T-Systems. Mindegyikük együtt dolgozik vállalati ügyfelekkel és a közszféra képviselőivel Magyarországon. Segítséget nyújtanak nekik az AWS-re történő áttérésben, küldetéskritikus alkalmazások telepítésében, valamint abban, hogy az ügyfelek felhőkörnyezeteiben a monitorozás, az automatizálás és a felügyeleti szolgáltatások teljes skáláját ki tudják használni. A csapataink közötti rendszeres kommunikációval és együttműködéssel közösen azonosíthatjuk azokat a lehetőségeket, amelyekkel növelhetjük üzletünket, továbbá megtalálhatjuk azokat az utakat, amelyeken haladva a legjobban ki tudjuk elégíteni közös ügyfeleink igényeit. Ráadásul ez a fokozott elkötelezettség segít minket a helyi ökoszisztéma és ügyfeleink igényeinek megértésében, lehetővé téve számunkra, hogy megalapozott döntéseket hozhassunk termékkínálatunkat és stratégiai irányvonalunkat illetően. Röviden összefoglalva: a partnereinkkel való szoros kapcsolat fenntartása továbbra is kiemelt fontosságú számunkra. Ezen törekvésünket nagyban megkönnyíti a magyarországi helyi iroda.

CW: Milyen üzleti célkitűzéseket határoztak meg az első évre és a továbbiakra?
Gianni Romolo: Idén arra összpontosítunk, hogy szorosabb kapcsolatokat építsünk ki a jelenlegi és a jövőbeli AWS felhasználók helyi közösségével. Ehhez hozzájárul helyi partnereink tevékenysége, valamint az oktatási kezdeményezések révén végzett műszaki tehetségfejlesztés. Mindezek mellett szeretnénk bemutatni magyar ügyfeleinknek az AWS által képviselt értékeket. Helyszíni támogatás nyújtásával, találkozók és workshopok házigazdájaként, valamint hálózati lehetőségek szervezésével célunk, hogy segítsük felgyorsítani a digitális transzformációt, ösztönözzük az innovációt, és világszínvonalú ügyfélélményt biztosítsunk az egész régióban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.