Távközlési számlázórendszereket szállító amerikai anyavállalata a térségünkben induló szolgáltatók kiszolgálására alapította az EuroMACC Kft.-t 1996-ban, és a magyar leányvállalat rövid időn belül nemcsak a hazai szereplők szinte mindegyikét, hanem több kelet- és nyugat-európai ország szolgáltatóit is ügyfelei közé sorolhatta.
A ma már hazai tulajdonban levő cég legújabb fejlesztéseiről Hauser Gábor ügyvezető igazgatót és Tiborcz László operatív igazgatót kérdeztük.
Computerworld: Milyen piaci és technológiai trendek hatására döntöttek az architektúraváltás mellett?
Hauser Gábor ügyvezető igazgató - EuroMACC
Hauser Gábor: Rendszereinket eddig nyolcévente teljesen megújítottuk, a harmadik generációt pedig már a legkorszerűbb szoftverarchitektúrára, mikroszolgáltatásokból kialakított keretrendszerre építjük. Folyamatosan a legfejlettebb technológiákat alkalmazzuk, küldetésünk azonban változatlan. Ügyfeleinket ma is a termékek és szolgáltatások gyors bevezetésében és a legnagyobb bevétel, a legjobb megtérülés biztos elérésében (service to cash) támogatjuk, immár minden iparágban.
Tibrocz László: Stratégiánk megvalósításához a mikroszolgáltatások adják a legjobb és legfejlettebb technológiai alapot. A microservice architektúra folyamatos szoftverszállítást és integrálást tesz lehetővé, mivel új funkciók hozzáadásához vagy a kód frissítéséhez nem a teljes rendszeren, hanem mindig csak az adott mikroszolgáltatáson kell változtatni.
A különböző területeken dolgozó csapatok így egymástól függetlenül, akár egyszerre fejleszthetnek, tesztelhetnek, javíthatnak, vezethetnek be és frissíthetnek szolgáltatásokat. Az üzleti igények ennek köszönhetően sokkal gyorsabban és rugalmasabban kiszolgálhatók, egyszerűbbé válik a skálázás, a módosítás és a hibaelhárítás. További előny, hogy az üzleti-kritikus rendszereknél ma már szintén alapkövetelménynek mondható agilis fejlesztés, a magas szoftverminőség és a kódbiztonságosság is kezelhetőbbé válik.
Hauser Gábor ügyvezető igazgató és Tiborcz László operatív igazgató - EuroMACC
CW: Mikroszolgáltatásokból felépülő megoldásaikkal milyen üzleti értéket adnak ügyfeleiknek?
Hauser Gábor: Függetlenül attól, hogy szolgáltatásaikat literben, kilóban, percben, megabájtban vagy kilowattórában mérik a vállalatok, mikroszolgáltatásokból felépülő, egyedi igényekhez illeszkedő rendszereinkkel minden szolgáltatásukat ügyfeleikhez tudják rendelni, és fogyasztás alapján számlázni. Megoldásaink a szolgáltatásportfóliók, hierarchiák, kedvezményrendszerek és a térülés menedzseléséhez is hatékony támogatást adnak.
Modern keretrendszerünk lehetővé teszi, hogy a különböző ügyfeleknél gyakran jelentkező, hasonló igényekre előre elkészítsük a legkeresettebb mikroszolgáltatásokat, például jogosultságkezelést, archiválását, és azokat újrahasznosítsuk. A szinte minden projektünkben megjelenő dokumentum- és iratkezelés fejlett támogatásához pedig az ELO megoldását választottuk. A kész komponensek, szolgáltatások integrálásával azután egyedi rendszereket építünk, még gyorsabbá és költséghatékonyabbá tesszük a szoftverszállítást. Hazai tapasztalatok is alátámasztják ezt, például az egyik vezető hazai kábel-TV-szolgáltatónál már az új keretrendszerünkre épülő, ELO komponenseket tartalmazó rendszert alakítottunk ki.
CW: Milyen fejlesztéseken dolgoznak jelenleg?
Hauser Gábor: Harmadik generációs Hyper-X-megoldásaink ökoszisztémája is már az új keretrendszerre épül. Legújabb tagja a Hyper-X Collect térülésmenedzsment-rendszer, amely igény szerinti mértékben automatizálja a követeléskezelés folyamatát, és az ügyfelek által preferált kommunikációs csatornán emlékeztet, ha valaki késik egy számla kiegyenlítésével. A vállalatok így mentesülnek a rutinfeladatok terhétől, és hatékonyabban, az ügyfélélmény sérülése nélkül kezelhetik követeléseiket kedvező kimenetellel.
Tibrocz László: Hyper-X ökoszisztémára épülő megoldásaink a meglévő ERP- és más rendszerekhez illeszthetők helyben és a felhőben egyaránt, így fejlesztéseinkkel a vállalatok digitális átalakulását is felgyorsítjuk és költséghatékonyabbá tesszük, rugalmas állóképességüket erősítjük. További terveink is ebbe az irányba mutatnak - tranzakciószámtól és iparágtól függetlenül a teljes ügyintézés és vállalati működés digitális átalakítását támogatjuk, tesszük gyorsabbá és jobban megtérülővé helyben és a felhőkben is elérhető megoldásokkal.
Hauser Gábor: Jól szemlélteti ezt szintén friss fejlesztésünk, a Spritz, amely mobil- és webalkalmazásból épül fel. Felhőnkből szolgáltatásként elérhető megoldásunk az asztali QR-kód leolvasásával ad hozzáférést az éttermi vendégeknek az étlaphoz és a rendelés azonnali leadásához. Ez az automatikus folyamat mind a rendelések számának növekedését, mind a kiszolgáló személyzet terhelésének csökkentését támogatja.