Digitálisan átalakuló világunkban, amelyben mindenki mindennel mindenütt kapcsolatban áll, a hálózatok felügyelete rendkívül összetett feladat. Aligha meglepő, hogy a Cisco friss felmérésében (State of Global Innovation) az IT szakemberek elsöprő többsége (85 százaléka) az egyszerűséget nevezte az informatikai rendszerek egyik legnagyobb értékének. A felhő, az IoT, a Wi-Fi, az 5G, a mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) gyors fejlődésével pedig minden eddiginél fontosabbá válik a kezelés, a felügyelet egyszerűsítése, a hozzáférés helyétől függetlenül következetesen hatékony és biztonságos felhasználói élmény megteremtése.
Június elején Las Vegasban megtartott - és online közvetített - éves konferenciáján a szállító a hálózatfelügyelet és -védelem hatékonyságát növelő, legújabb megoldásai között elsőként a hálózati felhőt jelentette be. A Cisco Networking Cloud integrált menedzsment-platformként egyelten felületen vonja össze és teszi egyszerűbbé a helyben bevezetett és a felhőben futó hálózati eszközök és megoldások felügyeletét.
A felhőalapú megoldás egypontos bejelentkezéssel (SSO) ad hozzáférést a Cisco összes hálózati platformjához, központi API-tára és kulcsváltó funkciója pedig a platformok összekapcsolását és adatkommunikációját automatizálja. A ThousandEyes hálózatmonitorozó -és elemző megoldás mindehhez teljes körű rálátást ad a hibrid digitális környezetre, és automatikus jelentésekkel, értesítésekkel, varratmentes munkafolyamatokkal teszi egyszerűbbé a felügyeletet a helyi rendszerektől kezdve az interneten át a felhőkig. A hálózati felhő további újdonsága a Cloud Monitoring for Catalyst szolgáltatás, amely a Meraki digitális műszerfal továbbfejlesztésével a szállító hálózati kapcsolóinak menedzselését, szoftverkép-kezelését és hibaelhárítását támogatja.
Friss fejlesztéseivel a Cisco Networking Cloud emellett az adatközpontok energiafelügyeletét, így áramfogyasztásuk és szénlábnyomuk csökkentését is megkönnyíti, valamint referencia-architektúrákat kínál az AI munkaterheléseket futtató informatikai környezetek megfelelő teljesítményt és energiahatékonyságot biztosító kialakításához.
Generatív AI a biztonsági felhőben
Biztonsági felhőjét is AI- és ML-képességekkel vértezi fel, hogy a gyorsan fejlődő fenyegetéskörnyezetben egyszerűbbé és hatékonyabbá tegye a vállalati hálózatok kibervédelmét, mondta a szállító. A Cisco Secure Access - a Security Cloud portólió új SSE (security service edge) megoldása - intelligens módon, végfelhasználói közreműködés nélkül irányítja a hálózati forgalmat a nyilvános és a magánhálózatok felé, így egyszerű és gyors, mégis biztonságos hozzáférést ad az alkalmazások és más erőforrások mindegyikéhez. Központi, felhőalapú felügyeleti konzol teszi könnyebbé a kibervédelmi feladatok ellátását, a támadások észlelésében és elhárításában pedig a Cisco Talos fenyegetésfelderítő szolgáltatása segíti a vállalatok biztonsági szakembereit.
A Cisco Secure Access a szállító saját adatközpontjain és a nyilvános felhőszolgáltatók létesítményein átívelő, hibrid PoP (points-of-presence) megközelítéssel gyorsan kiterjeszthető, globális elérést ad a vállalatoknak. A Security Cloud részeként a Cisco teljes biztonsági és hálózati portfóliójával - többek között a ThousandEyes platformmal -, továbbá más szállítók megoldásaival is összekapcsolható. A Secure Access idén júliustól korlátozottan, októbertől pedig már általános elérhető lesz, mondta a szállító.
Konferenciáján a Cisco előzetest mutatott a Security Cloud generatív mesterséges intelligenciára épülő, új fejlesztéseiből is. A Policy Assistant a biztonsági házirendek részletes leírásában, valamint az infrastruktúra különböző területein történő bevezetésükben és kiértékelésükben segíti a rendszergazdákat. A SOC Assistant pedig a biztonsági műveleti központok szakembereit támogatja a fenyegetések gyorsabb észlelésében és megválaszolásában az események automatikus összefoglalásával és összefüggésbe helyezésével. Mindkét digitális asszisztens első képességei az idei év végén, további funkciói pedig 2024 első negyedévében válnak elérhetővé.
Panoptica felhőalapú alkalmazásbiztonsági megoldását is új képességgel, a fejlesztéstől kezdve a bevezetésen át az üzemeltetésig ívelő, végponttól végpontig érő életciklus-védelemmel bővítette a Cisco. A vállalatok ezzel a funkcióval már a fejlesztés kezdetétől könnyebben azonosíthatják a modern alkalmazások biztonsági kockázatait, és a sérülékenységeket súlyosságuk szerint besorolva fontossági sorrendben javíthatják.
Összegző intelligencia a videokonferencián
Ugyancsak Las Vegasban debütált a Cisco Full-Stack Observability Platformja, amellyel a vállalatok a teljes informatikai környezetükben elemezhetik, összefüggésbe helyezhetik, egymáshoz viszonyíthatják és előrejelezhetik, ezáltal gyorsabban kezelhetik a felhasználói élményt rontó, illetve az üzleti kockázatokat növelő problémákat.
A nyílt forráskódú OpenTelemtry keretrendszerre épülő új platformmal a felhasználók az alkalmazásoktól kezdve a hálózatokon és infrastruktúrán át a felhőkig és más rendszerekig bármilyen forrásból összegyűjthetik és elemezhetik a mérőszámok, események, naplók és más, nyomon követhető fejlemények (MELT) adatait.
A Cisco FSO Platformon elsőként a Cloud Native Application Observability megoldás érhető el, amely a digitális élmény javításához szükséges - teljesítményt, optimalizálást, biztonságot és kockázatkezelést érintő - döntések meghozatalát segíti. A szállító további modulokat is kínál például az üzemeltetési költségek, illetve az AI-alapú alkalmazások optimalizálásához, és a platformot a fejlesztők - a partnerek és maguk a felhasználók is - újabb modulokkal bővíthetik.
A generatív AI technológiára építve a Cisco a hibrid munkavégzés támogatásához is új megoldásokat jelentett be konferenciáján. A nagy nyelvi modellek (LLM-ek) lehetőségeit kiaknázva a Webex Suite, a szállító együttműködési platformja például feljegyzéskészítő képességekkel gyarapodott, amelyek összegzik a különböző kommunikációs csatornákon - videokonferenciákon, telefonhívások vagy szöveges üzenetváltások során - elhangzottakat, így gyorsan képbe hozzák azokat a felhasználókat is, akik lemaradtak az interakciók egy részéről.
Ha a felhasználók ezt a lehetőséget választják, akkor intelligens összefoglalóiban a megoldás automatikusan összegzi a Webex megbeszélés legfontosabb elemeit, kiemeli a kulcsfontosságú pontokat és az egyeztetett teendőket is, azok felelőseivel együtt. A megbeszélésről valamilyen okból távol maradó résztvevőknek így nem kell utólag a teljes felvételt meghallgatniuk vagy az átiratot elolvasniuk, és a lényeg gyors áttekintésével rengeteg időt takaríthatnak meg.
A Vidcast, a szállító videóüzenet-küldő eszköze szintén hasonló funkcióval bővül, amely automatikusan kiemeli a fontos részeket, illetve fejezeteket a felvétel célirányosabb visszanézéséhez. A Webex Contact Center pedig az ügyfélszolgálati alkalmazottak munkáját teszi könnyebbé az ügyfelekkel folytatott beszélgetések és üzenetváltások automatikus összegzésével, elősegítve a hívások utáni problémamegoldást és ügylezárást is. Ha az online ügyfélszolgálat önkiszolgáló felülete, például csevegőrobotja emberi ügyintézőhöz irányítja az ügyfelet, akkor az okos és automatikus összegzés alapján egyszerűen folytatni tudják a már megkezdett folyamatot - így gyorsabban eljutnak a megoldáshoz, és minderről mindketten azonnal pontos feljegyzést kapnak.
Hibrid munkahelyekre készülő AI-fejlesztéseit a Cisco új hardvereszközzel, a Room Bar Próval is támogatja. Az 5-12 személyes tárgyalókra optimalizált, könnyen telepíthető videokonferencia-megoldás az eddiginél is több kapcsolatot támogat, és integrált, vezeték nélküli érintőkijelzőről vezérelhető, NVIDIA processzora pedig nagy teljesítményt ad a RoomOS platformba épített AI-képességek kiaknázásához.
A Webex intelligens megbeszélés-összegző funkcióját a szállító 2023 vége előtt elérhetővé teszi.