A sorozatos válsághelyzetek, valamint az ebből következő nehézségek, továbbá a hibrid munkával járó átalakulások az informatikai döntéshozók, az IT-döntésekben részt vevő cégvezetők, valamint a vállalati informatika iránt érdeklődő minden más olvasó számára kihívásokat okoztak az utóbbi néhány évben. Épp ezért szerkesztőségünk úgy döntött, hogy megkönnyítjük a hozzáférést a Computerworld magazin nyomtatott lapszámaihoz, íme itt a legfrissebb:
4 Vélemény
Keleti Arthur, Kibertitok Jövőkutató, Az ITBN CONF-EXPO alapítója, főszervezője
A világ eddigi legnagyobb technológiai versenyének hajnalán az AI lázában ég. Tanulmányok ezrei jelennek meg havonta, és hetente érkeznek tömegével az új AI megoldások. A több ezer milliárd paraméteres modellek fejlesztési versenye pedig dollármilliárdokban zajlik a tech óriások, a kormányzatok és a kutatóintézetek között.
5 Címlapunkon
Marciniak Róbert, Corvinus Vezetéstudományi Intézet - Munkavállalói élményből szervezeti érték
A fizikai munkahelyek a távmunka térhódításával sem elhanyagolhatóak, hiszen a személyes interakciók pozitívan hatnak a szervezeti értékteremtésre. A korszerű, digitalizált környezet, a jó munkahelyi élmény hozzájárul az értékes munkavállalók csatlakozásához és hűségéhez. A munkavállalói élmény javításának fontos feltétele a felhőszolgáltatások és a mobileszközök terjedése.
8 Oracle CloudWorld 2023 - Generatív AI a szuperklaszteren
Felhőszolgáltatásként elérhető generatív mesterséges intelligenciát és vektorkereső adatbázis-képességeket jelentett be éves konferenciáján az Oracle. A szállító újabb AI-funkciókkal bővíti egészségügyi szoftvereit és ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerét, az üzleti adatok elemzését pedig szóból értő virtuális asszisztenssel teszi könnyebbé.
10 Okos településekhez okos megoldások kellenek
Ahogy a városok egyre intelligensebbé válnak, úgy lesznek jóval élhetőbbek és rugalmasabbak lakóik számára. A digitalizáció korszakában már a közszférát is egyre inkább uralják azok a technológiák, amelyek működési hatékonyságot teremtenek és javítják az állampolgárok számára nyújtott szolgáltatások színvonalát, de mely területek igénylik leginkább a fejlesztéseket?
CIO.hu melléklet
11 Közérthető megoldások az informatika világában
Az írásos kommunikációt akkor nevezzük közérthetőnek, ha megfogalmazása alapján a célközönség meg tudja találni, amire szüksége van, meg tudja érteni a leírtakat, és a kapott információt fel tudja használni az igényei kielégítésére. Az informatikai megoldások a legtöbb esetben túlságosan bonyolultak. Az ügyfél nem érti, nem tudja használni, ezáltal nincs is rá igazán szüksége. Létezik vajon az informatikában közérthető megoldás?
12 LSK Hungária - Ökoszisztéma az ökoszisztémában
Mesterséges intelligenciával ruházza fel folyamatosan megújuló ökoszisztémáját az LSK Hungária. A korszerű munkahelyi igényekre válaszolva a cég újabb komponensekkel kiegészítve fejleszti tovább megoldásait, amelyek egymással integrálva egyetlen platformon szerteágazó szolgáltatásokkal támogatják a modern munkavégzés minden - irodai, otthoni és hibrid - formáját.
14 ELO Digital Office - Központi tartalomkezelés sokoldalúan
Hamar elveszhet a hatékonyság, ha a vállalatok minden dokumentumokat, iratokat, ügyeket érintő munkafolyamat támogatására szakrendszereket vezetnek be. Központi tartalomkezelő megoldással nemcsak a túlbonyolítást kerülhetik el, hanem olyan területeket is a legfejlettebb ECM képességekkel támogathatnak, amelyekre elsőre nem is gondolnának.
Technológia
15. Legamaster Evolve interaktív LCD-kijelző - amikor jó kimenni a táblához
A zöld tábla ma már kevés, az okostévé pedig itt haszontalan. A megoldás az Evolve interaktív LCD-kijelző, ami hasznos szolgáltatásaival a tárgyalókban és a tantermekben is nagy segítség lehet.
16 Lenovo - Adatokhoz megy a mesterséges intelligencia
Átfogó peremhálózati portfólióval segíti a vállalatokat a generatív mesterséges intelligenciára épülő alkalmazások készítésében és kiaknázásában, jelentette be a Lenovo. A szállító infrastruktúra szolgáltatásai az adatforrásoknál adnak közvetlen és skálázható hozzáférést az újgenerációs AI megoldásokhoz, a munkaterhelésekhez pedig új edge szerverek biztosítanak nagy teljesítményt és hatékonyságot.
18 IDC - Három horizont és a generatív AI
A technológia üzleti és informatikai döntéshozók képzeletét egyaránt megragadta világszerte, de bevezetéséhez a szervezeteknek megfelelő stratégiára lesz szükségük, amelynek kidolgozásához az IDC két friss jelentésben ad útmutatást. Az európai vállalatok eközben a bizonytalan gazdasági helyzet ellenére gyorsan növelik generatív mesterséges intelligenciára fordított költésüket.
20 Már szinte bármivel kereskedhetünk a virtuális térben
A blockchain megjelenése a pénzügyi szektorban hatalmas változásokat hozott. A technológia egyik legígéretesebb alkalmazási területe a tokenizáció, amelynek segítségével különböző eszközök digitális formában is reprezentálhatók és kezelhetők. De mitől lesz ez igazán érdekes nekünk?
21 Terítéken a jövő üzleti modelljei, digitális pénzügyi megoldásai
A legújabb digitális megoldások, innovációs és üzleti megközelítések mutatkoznak be a CEE régióból és Magyarországról 2023. október 11-én a Budapest Kongresszusi Központban. Az idei FinTechShowról Egri Szilviát, a FinTech Group ügyvezető igazgatóját kérdeztük.