A Rapyd European State of Disbursements (A kifizetések európai helyzete) című jelentése, amely a fogyasztói választások (köztük a fizetési és fogadási szokások), megfontolások és preferenciák megértését célozta, megállapította, hogy a kilenc vizsgált európai piacon a fogyasztók körében nagyon magas a pénzügyi technológiai alkalmazásokhoz való hozzáférés és az azok iránti érdeklődés.
Az európaiak a banki szolgáltatásoktól kezdve a mindennapi kiadásokon át a befektetések kezeléséig mindenre szívesen használnak pénzügyi szolgáltatási alkalmazásokat. Az eredmények azt mutatják, hogy az európai fogyasztók 74 százaléka használ mobilbanki alkalmazást, 50 százaléka eWallet-alkalmazást, 50 százaléka hitel- vagy betétikártya-alkalmazást, körülbelül minden hatodik (16%) használ befektetésialap-alkalmazást, és körülbelül minden nyolcadik (12%) használ személyes pénzügyi menedzsment alkalmazást.
A Rapyd jelentéséből az is kiderül, hogy az európaiak egyre inkább a telefonokra támaszkodnak a fizetések, a pénzügyi menedzsment és az e-kereskedelem terén. A válaszadók több mint fele (52%) számolt be arról, hogy az elmúlt három hónapban mobilon keresztül vásárolt online ruhákat, míg laptopon keresztül csak a 46 százalékuk. Továbbá az elmúlt 3 hónapban kiszállított ételt az európaiak túlnyomó többsége (70%) mobilon keresztül vásárolt, szemben a laptopot használók 28 százalékával.
A Rapyd jelentése azt is megállapította, hogy az európaiak a fintech korai alkalmazói, akik az adatbiztonságot és az alacsonyabb költségeket helyezik előtérbe a fizetések fogadásakor. Mindössze 16 százalékuk tétovázik vagy késik a fintech alkalmazásával. Az adatokból kiderül, hogy 82 százalék a kifizetéseknél a legfontosabb jellemzőnek a személyes adatok biztonságának megőrzését tartja, és a válaszadók több mint 70 százaléka nem szeretne tranzakciós díjat fizetni.
A jelentés elemzi és összehasonlítja az egyes piacok fintech-elfogadással kapcsolatos attitűdjeit. Érdekes módon Spanyolországban volt a legmagasabb a korai alkalmazók vagy az új fintech-megoldásokra nyitottabb fogyasztók száma (27%), majd Izland (22%) és Németország (20%) következik. Másrészt Dániában (54%), Franciaországban (47%) és az Egyesült Királyságban (44%) volt a legmagasabb azon fogyasztók száma, akik a "késői többséghez" sorolták magukat. Az elemzés megállapítja, hogy ezek a fogyasztók kisebb valószínűséggel fedeznek fel új pénzügyi technológiákat, ehelyett inkább ugyanazokat a platformokat használják, mint a családtagok és barátok.
A globális online átutalások több mint felét jelenleg helyi vagy alternatív fizetési módszerekkel végzik. Ez, valamint a piacterek és a gig-gazdasági modellek gyors növekedése miatt Európában új kifizetési technológiákra van szükség - jegyzi meg a jelentés.
A Rapyd azt is megjegyzi, hogy az egységes eurófizetési térség (SEPA) folyamatos bevezetésével és az északi országok P27 fizetési kezdeményezésének kibontakozásával a valós idejű fizetések Európában itt maradnak, hangsúlyozva az országspecifikus szabályozásokkal való lépéstartás szükségességét. A vállalat ezért felszólítja a vállalkozásokat, hogy gondoskodjanak a helyi preferenciák által vezérelt megbízható tömeges kifizetések garantálásához szükséges infrastruktúráról.
Az eredményeket Arik Shtilman, a Rapyd vezérigazgatója azzal kommentálta, hogy azok a vállalatok, amelyek megoldják az európai pénzkifizetések technológiai kihívásait, a versenytársak előtt fognak járni. Rendkívül fontos, hogy az online pénzügyi tranzakciókért felelős vállalkozásoknak olyan partnereik legyenek, amelyek támogatni tudják őket a megbízható kifizetési és fizetési megoldásokban, lépést tudnak tartani a helyi szabályozásokkal és a fogyasztói preferenciákkal. Azok a vállalkozások, amelyek a megbízható tömeges kifizetéseket garantáló dinamikus technológiai megoldásokba fektetnek be, kétség kívül stabilitást és növekedést élveznek majd a jobb elkötelezettség, a hűség és a kedvezményezettek preferenciája révén.
"Továbbá, tekintettel a piacterek és a gig-gazdasági platformok növekedésére, kulcsfontosságú a fejlődő fintech térben jártas partnerekkel való együttműködés. A pénzeszközök kifizetése egy eladó vagy munkavállaló számára jellemzően a különböző platformokon történő egyedi eladásokhoz kötött. Ez hihetetlenül bonyolult lehet, mivel gyakran a vevő, az eladó és a platformszolgáltató különböző helyeken tartózkodik. Azt javasoljuk, hogy a vállalkozások tegyék lehetővé, hogy a helyi preferenciák vezéreljék a kifizetési stratégiájukat, különös tekintettel a gyorsaságra, a biztonságra és a választékra, mivel ezek a tényezők elősegítik a nagyobb használatot és elfogadást, valamint a hűség és a bizalom kiépítését" - állapította meg Arik Shtilman.