Hirdetés
. Hirdetés

Átfogó vállalati megoldások a 4iG Csoportnál

|

A 4iG Csoport tavaly novemberben átfogó transzformációs programot jelentett be, mely nemcsak a lakossági ügyfeleket kiszolgáló Vodafone-t és DIGI-t érinti, hanem a csoport B2B területen működő vállalatait is. Az IT rendszerintegrációs divíziót közgyűlési jóváhagyást követően önálló vállalatba szervezhetik, az Invitech kereskedelmi szolgáltatásait pedig jövőre már ONE márkanév alatt értékesítik. A jelenleg zajló szervezeti átalakulásról és a két vállalat közös piaci fellépéséről Marton Lászlót, az Invitech ICT Services operatív vezérigazgató-helyettesét, a Vodafone vállalati üzletág igazgatóját és a leendő új telekommunikációs vállalat, a ONE vállalati üzletágának vezérigazgató-helyettesét, valamint Radó Gábort, a 4iG IT divíziójának első emberét kérdeztük.

Hirdetés

Komplex transzformációs program megvalósítását jelentette be tavaly novemberben a 4iG Nyrt., amellyel a vállalatcsoport szétválasztja távközlési vállalatainak kereskedelmi funkcióit, valamint hálózati- és mobilinfrastruktúráját. A program alapja a nemzetközi telekommunikációs piacon elterjedt strukturális szeparáció. A teljes folyamat 2025 első felében zárul, az átalakulással a vállalatcsoport a 4iG Nyrt. alatti négy holdingvállalatba kerül kiszervezésre. A hazai vezetékes és mobiltávközlési kereskedelmi szolgáltatásokat ONE márkanév alatt egyesítik, a távközlési szolgáltatásokhoz kapcsolódó eszközöket, továbbá az űr- és védelmi ipari befektetéseket is egy-egy külön vállalatba szervezik, illetve leválasztják az anyavállalatról és önálló céggé alakítják az informatikai rendszerintegrációs szolgáltatásokat is. A divízió - a társaság szeptemberi közgyűlési döntését, valamint a leválási jogi folyamatot követően - megőrzi márkanevét, és 4iG Informatikai Zrt. néven folytathatja tovább tevékenységét.

Marton László, operatív vezérigazgató-helyettes, Invitech ICT Services, a Vodafone vállalati üzletágának igazgatója és Radó Gábor, vezérigazgató-helyettes, 4iG IT divízió

ComputerTrends: Milyen alapelvek és struktúra mentén épül fel a cégcsoport B2B üzletága?

Marton László: Az üzletág átalakítása során az az elsődleges elv vezérelt minket, hogy ügyfeleink számára átfogó megoldásokat nyújtsunk. Ennek alapja a folyamatosan fejlődő technológiai portfóliónk és az iparág legfrissebb trendjeihez igazított megközelítés. Az Infokommunikációs és IT területeken működő vállalataink - például az Invitech majd a leendő ONE B2B üzletág - integrált szolgáltatásokat nyújtanak. A Vodafone által biztosított mobil hang és adatátviteli szolgáltatások pedig teljessé teszik meglévő és leendő ügyfeleink számára kínált és biztosított szolgáltatásportfóliót.

Radó Gábor: Az IT és rendszerintegrációs divízióban ugyanez a gondolkodásmód érvényesül. A cégcsoport szinergiáinak kihasználásával, valamint a technológiai partnerekkel való szoros együttműködéssel arra törekszünk, hogy ügyfeleink számára egyedi, testre szabott megoldásokat biztosítsunk. A projektek tervezésében, megvalósításában és támogatásában rendszerszemlélettel gondolkodunk, hogy minden folyamat egységes és összehangolt legyen.

A B2B üzletág ilyen struktúrája lehetővé teszi számunkra, hogy minden ügyfél a saját igényeinek megfelelően, a legjobb megoldásokhoz jusson hozzá.

ComputerTrends: Mit visz át a csoportszintű transzformációba a 4iG Csoport vállalati info- és telekommunikációs, valamint IT és rendszer-integrációs területe?

Marton László: Üzleti ügyfélkörüknek az ICT szolgáltatásokat adó vállalataink, az Invitech, az Antenna Hungária és a Vodafone Magyarország B2B üzletága ennek megfelelően a jövő évtől egyetlen partnerként, az új telekommunikációs márkánk, a ONE vállalati infokommunikációs üzletágaként fogja segíteni vállalati ügyfeleink további digitális átalakulását.
Biztosítják majd azokat a jellemzően havidíjas konstrukcióban elérhető, menedzselt adatközponti, adat, hang- és internet kapcsolati megoldásokat, legyenek azok mobil vagy vezetékes szolgáltatások, valamint biztonsági infrastruktúrát és platformot, amelyen partnereink, ügyfeleink igény szerint a felhőben vagy adatközpontunkban vezethetik be és érhetik el szolgáltatásként a digitális átalakulásukat támogató, korszerű megoldásokat.

Marton László, operatív vezérigazgató-helyettes, Invitech ICT Services, a Vodafone vállalati üzletágának igazgatója

Radó Gábor: A cégcsoport IT/SI divíziója rendszerintegrátorként tanácsadói, fejlesztői szolgáltatásokkal, sok esetben projektvezetőként segíti partnereit az igényeikhez legjobban illeszkedő megoldások tervezésében, építésében, helyi bevezetésében, kihelyezésében és támogatásában. Száznál több technológiai szállító kiemelt partnereként ehhez a legújabb technológiákat és termékeket ajánljuk, kompetenciáink a megoldások szerves részét képező alkalmazásrétegre - egyedi alkalmazásfejlesztésre és -integrálásra - is kiterjednek. Portfóliónk ugyanakkor bővül azokkal az infokommunikációs, privát és hibrid felhő szolgáltatásokkal, amelyeket a cégcsoport DC10 adatközpontja révén egykézből, házon belülről tudunk biztosítani. Csoportszintű transzformációs programunk célja, hogy az egymást ilyen módon eddig is jól kiegészítő területeink tovább erősítsék egymást, és fontos célunk, hogy a vállalati bürokráciát csökkentve komplex megoldásainkat a lehető legegyszerűbb módon, egykapus rendszerben biztosítsuk új és meglévő ügyfeleinknek.

Radó Gábor, vezérigazgató-helyettes, 4iG IT divízió

CT: Miként alakul át a transzformáció során az info- és telekommunikációs és a rendszer-integrációs terület szervezeti felépítése?

Marton László: Strukturális átalakulásunk egyik legfontosabb célja az említett egyszerűsítés és ennek köszönhetően versenyképességünk növelése. Ügyfeleinknek a jövő évtől már nem kell egyszerre több tagvállalatunkkal is kapcsolatban állniuk, értékesítőikkel, tanácsadóikkal és támogató mérnökeikkel találkozniuk, illetve keresniük az együttműködést, amikor új projektet terveznek, vagy a már kialakított megoldások használatával kapcsolatban merül fel bármilyen igényük, mert egy kézből mindenre kiterjedő kiszolgálást biztosítunk számukra.

A 4iG Csoportnak ugyanilyen fontos, hogy a tagvállalatok és területek közötti átfedéseket, redundanciákat csökkentve és a meglévő szinergiákra építve a létrejövő, új szervezet rövidebb, optimalizált folyamatai révén még gyorsabban és megbízhatóbban válaszolhasson az ügyfelek igényeire, így kereskedelmi szempontból is a leghatékonyabban és legeredményesebben működhessen.

Radó Gábor: A cégcsoport transzformációs programja természetesen az informatikai és rendszer-integrációs tevékenységet is érinti majd. A változás annyi lesz, hogy a megszokott szolgáltatásainkat és megoldásainkat, nem a 4iG Nyrt. divíziójaként, hanem önálló vállalatba szervezve nyújtjuk majd, ezzel gyorsulnak döntéshozatali folyamataink, így élénkebben reagálhatunk a piaci kihívásokra is, és gördülékenyebben szolgálhatjuk ki piaci ügyfeleinket. Lacival közös feladatunk, hogy az IT szolgáltatások terén kidolgozzuk az együttműködés legoptimálisabb feltételeit, hogy ügyfeleink számára gyorsabban tudjunk, lehetőleg egyetlen kontaktponton keresztül olyan innovatív megoldásokat kínálni, melyek így együtt egyedülállóak a hazai piacon.

CT: Milyen szolgáltatásokat nyújt a jövőben az Invitech, a 4iG IT divízió és a leendő ONE B2B?

Marton László: Az Invitech a jövőben már a ONE vállalati üzletágának részeként, de továbbra is vezető szereplő marad az infokommunikációs piacon. Főbb szolgáltatásaink közé tartoznak az adatközponti megoldások, a menedzselt adatközponti megoldások, biztonsági szolgáltatások, valamint a felhő alapú megoldások. Ezek az ügyfelek digitális átalakulását támogatják, és mind vezetékes, mind mobilhálózati infrastruktúrára épülnek. Piaci előnyünk, hogy minden megoldásunk egyedi igényekre szabott, magas szintű műszaki támogatást nyújtunk, valamint képesek vagyunk a legújabb technológiákat integrálni ügyfeleink rendszereibe.

Radó Gábor: A 4iG IT divíziója rendszerintegrátorként és technológiai tanácsadóként fog működni a jövőben is. Szolgáltatásaink a legújabb IT megoldásokat ölelik fel, beleértve az egyedi alkalmazásfejlesztést, IT és hálozati infrastruktúrát és üzemeltetést a mesterséges intelligenciára, IoT-re és big data-ra épülő technológiákat, valamint a kibervédelem teljes spektrumát a hazai és cégcsoport stratégiájának megfelelően a nemzetközi piacokon egyaránt.

CT: Milyen előnyöket várhatnak ügyfeleik a cégcsoport B2B területeinek együttműködésétől?

Marton László: Ahogy Gábor is mondta, együttműködő területeink szolgáltatásaival és kompetenciáival a szerteágazó vállalati igények teljes spektrumát le tudjuk fedni, miközben ahol csak lehet, a kiszolgálást egypontossá tesszük. Ügyfeleink, akik eddig csoportunk több tagvállalatával is kapcsolatot tartottak a tervezés, a bevezetés, az üzemeltetés és a támogatás során a transzformációnak köszönhetően sokkal egyszerűbben és gyorsabban juthatnak majd hozzá a kívánt, átfogó megoldásokhoz, függetlenül attól, hogy területeink melyikével indították az együttműködést, illetve újabb projektjüket.

Radó Gábor: Ügyfeleink számára költséghatékonyabbá válik a fejlett technológiákra épülő, korszerű vállalati megoldások kialakítása, bevezetése és működtetése. A cégcsoport által kínált széles IT secuirty portfólió pedig lehetővé teszi a kibervédelmet kísérő komplexitás összehangolását, ami önmagában hatalmas előny. Ugyanilyen fontos, hogy a gördülékeny megvalósítás révén ügyfeleink sokkal nagyobb agilitással és rugalmasabban válaszolhatnak a piaci környezet minden változására - legyen szó a felhasználói igények, a gazdasági, a geopolitikai vagy a természeti környezet akár előre nem látható, hirtelen változásairól -, így növelve versenyképességüket és ellenálló képességüket. Napjainkban a legtöbb vállalat kétségkívül ezt várja, amikor digitális megoldások bevezetéséről dönt.

CT: Nemcsak a szervezeti felépítést és technológiai területeket, hanem a munkaerőt is mélyen érinti minden nagyobb vállalati átalakítás, a hasonló programok sikere nagymértékben az embereken múlik. Hogyan kezelik a csoport transzformációját humán oldalon?

Marton László: Mind infokommunikációs, mind informatikai és rendszer-integrációs területen valamennyi tagvállalatunknál dolgoznak értékesítők, tanácsadók, fejlesztők és támogató mérnökök. Mindebben szinergiákat és redundanciákat is találunk, amelyeket transzformációs programunk során optimalizálunk, ezt a folyamatot a változásmenedzsment és humánerőforrás-kezelés terén házon belüli kompetenciákkal és külső tanácsadók bevonásával is támogatjuk.

Radó Gábor: Transzformációnktól többek között azt várjuk, hogy minden kollégánk arra a szakmai területre összpontosíthat majd, amelyhez a legjobban ért, átalakulásunkkal megtöbbszörözzük és sokrétűbbé tesszük tudásunkat. Munkánk hatékonyabbá és eredményesebbé válik ezáltal, nagyobb értéket, jobb élményt adhatunk ügyfeleinknek, és velük együtt mi is elégedettebbek leszünk.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.