Amikor egy évvel jelen cikkünk megírása előtt épp azokról a termékekről, szolgáltatásokról és trendekről írtunk, amelyek a CES 2020 show keretében mutatkoztak be Las Vegasban, nem gondoltuk, hogy jó ideig ez a legutolsó "élőben" megrendezett, világszintű technológiai esemény. Február végén már elmaradt a Barcelonában addig minden évben megrendezett Mobile World Congress, majd sorban minden más neves rendezvény beállt a sorba. És ez persze csak egy, globális jele volt annak, hogy 2020-ban óriási változások állnak be minden téren, nagyon hirtelen.
A járvány villámgyorsan formálta át a hétköznapi életünket és a munkavégzésünket egyaránt, de ugyanígy a vállalatoknak, szolgáltatóknak is szinte pillanatok alatt kellett átállniuk arra, hogy működni tudjanak egy teljesen másféle világban.
A kijárási korlátozások és a távolságtartás miatt megváltozott az a mód, ahogy a vásárolt áruk eljutnak a vevőhöz. Az utazási korlátozások villámgyorsan átírták a logisztika nagykönyvét. A globális vállalatoktól a legkisebbekig hirtelen kellett megoldani azt, hogy a kollégák hatékonyan, de egyben biztonságosan is képesek legyenek otthonról dolgozni és ellátni minden munkafázist, beleértve a céges erőforrások kihelyezett használatát, a csoportmunkát, vagy épp a kommunikációt.
Most pedig itt állunk 2021 elején, és máris látszik, hogy az újévi dátumválasztó bizony nem vet véget azonnal a járványidőszaknak. Tény, hogy 2021-be már azzal az ígérettel léphettünk át, hogy megszülettek az első, működőképes vakcinák, ezért a járvány visszaszorítása már elérhető közelségbe került. De ez nem jelenti azt, hogy azonnal minden visszaáll a régi kerékvágásba: az oltások terjesztése lassú folyamat és tucatnyi döccenő lassíthatja a lassú helyreállítást, ezért a szakértők szerint bizony még az idei év nagyját is úgy kell elképzelnünk, ahogy a tavalyit. Távmunkával, logisztikai és üzemeltetési kihívásokkal, időleges visszaesésekkel és hirtelen megoldandó vészhelyzetekkel.
Pontosan itt kap szerepet az általunk elindított Computerworld Exchange, röviden CWeX.
De itt át is adnánk a szót Kelenhegyi Péter főszerkesztőnek és Bozsoki Dániel lapigazgatónak, akik röviden összefoglalják, miben is segíthet a cégeknek 2021-ben ez a kezdeményezés:
Tavaly sokan csak ösztönből, intuíció vagy rögtönzés segítségével oldották meg a koronavírus miatt jelentkező problémákat: egyeseknek sikerült, másoknak esetleg kevésbé. Viszont miért ne használhatnánk ki azokat a sikersztorikat, amelyekben a tavalyi kihívásokat leküzdő, új megoldásokat bevető vállalkozások oszthatnak meg mindenki mással?
A CWeX lényege ez: ugyan az idei évben még sok, tavalyihoz hasonló problémát, kihívást, akadályt gördíthet elénk a járvány "második évada", ezt már nem kell felkészületlenül várnunk! Épp ezért a Computerworld Exchange ezúton is felhívja minden olyan vállalat, vállalkozás, megoldásszállító és piaci szereplő figyelmét, akik tavaly sikeresen küzdöttek le fontos akadályokat, hogy osszák meg velünk a tapasztalataikat! Az általuk "közösbe bedobott" know-how, valamint saját megoldásaik, szolgáltatásaik másoknak aranyat érhetnek, és akár a túlélés zálogát jelenthetik az idei évben.
Olvasóinkat pedig arra buzdítjuk, látogassák gyakran a CWeX kezdeményezés aloldalát (valamint persze a Computerworld többi rovatát), hogy ezeket a jó megoldásokat, hasznos tapasztalatokat saját gyakorlatukba építve felkészülten vághassanak bele a koronavírus-járvány filmsorozatának új évadába, és ne csak nézők, de főleg ne a sorozat szenvedő szereplői, hanem hősei lehessenek.