A magyar gazdaság szereplői sikeresen alkalmazkodnak a kihívásokhoz és válságokhoz, demonstrálva a bennük rejlő potenciált - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a Florin Zrt. gyáravató ünnepségén Szegeden. Az eseményen kiemelték, hogy egy hazai kozmetikai és tisztítószergyártó cég története példaként szolgál arra, hogy akár nehéz helyzetből is lehetséges a talpra állás. A vállalat termékei ma már nemcsak hazai áruházláncokban, hanem külföldi piacokon is jelen vannak.
A vállalkozás fejlesztéseit uniós források, az egészségipari támogatási program és a nagyvállalati beruházási támogatási program is segítette, amelynek eredményeként az elmúlt öt évben 8,5 milliárd forint értékű beruházás valósult meg. Az új gyártókapacitások és technológiák lehetővé tették, hogy a vállalat a nemzetközi piacokra is fókuszáljon, ami a gazdasági stabilitást és a munkahelyek biztonságát erősíti.
Magyarország gazdasági nyitottsága és szellemi tőkéje révén olyan termékek előállítására képes, amelyekre világszerte van kereslet. A magyar adórendszert nemzetközi elemzők a világ hetedik legversenyképesebb rendszerének értékelték. Az egészségipari támogatási programban 60 vállalkozás részesült, amelyek 90 milliárd forint értékű beruházást valósítottak meg, míg a nagyvállalati beruházási program keretében 200 cég 600 milliárd forintnyi fejlesztést hajtott végre, 4700 új munkahelyet teremtve.
A jelenlegi kihívások között gazdasági hidegháború és az ukrajnai háború említése is szerepelt. A gazdasági növekedés elősegítése érdekében kiemelt fontosságú Európa versenyképességének javítása és a külgazdasági együttműködés erősítése Ázsiával, Kínával, Dél-Koreával és az Egyesült Államokkal.
A kelet- és dél-magyarországi régióban elindított beruházások jelentősen bővítik a gazdasági lehetőségeket. A szegedi kozmetikai és tisztítószergyártó vállalat telephelye az elmúlt években teljesen megújult, modern gyártókapacitások és egy automatizált raktárbázis is épült, amely Magyarország legnagyobb magyar tulajdonú háztartás-vegyipari gyárát eredményezte.
A pandémia idején a vállalat jelentős szerepet vállalt fertőtlenítőszerek gyártásában és elosztásában, a komplex gyárfejlesztési projekt zárásaként pedig létrejött egy 15 ezer négyzetméteres új gyártóbázis. Az elmúlt években a cég árbevétele és exportja is folyamatosan növekedett, tovább erősítve pozícióját a hazai és nemzetközi piacokon.