Hirdetés
. Hirdetés

Új dimenzióban a Google Analytics

|

A Google Analytics által elérhetővé vált adatok elképesztően fontosak minden vállalat számára: megtudhatja, milyen hirdetési kampányok működnek, mennyire átlátható a honlapja, milyen tartalom az, ami igazán érdekli a vevőidet. Azonban néha könnyű elveszni az adatrengetegben, és nehéz kiszűrni, mik azok az adatok, amikre valóban szüksége van.

Hirdetés

A cikkben megnézzük, mik azok a mérőszámok, amiket feltétlenül szemmel kell tartani, és, hogy hogyan segíthet a MiniCRM rendszere abban, hogy egy-egy lead weboldalon belüli viselkedéséről teljes képet kapjunk.

E-commerce értékesítés esetén a konverziós arány az első, amit heti alapon érdemes mérni. Egyszerű megoldás egy táblázatba hetente feltölteni, hogy mik voltak az éppen aktuális akciók vagy újítások, és mellé rakni a konverziós arányt: ezzel a szezonalitás is mérhetőbbé válik, így kiszámíthatóbb az értékesítési terv.

Az összes látogatók, egyéni látogatók, és új látogatók számát is figyelemmel kell kísérni. Az összes látogató és egyéni látogatók száma közötti különbség abból adódik, hogy egy egyéni látogató többször is megnézheti az oldalt. Bár az új látogatók száma nem teljesen megbízható – hiszen azt az Analytics cookie-k segítségével méri, hogy ki a visszatérő látogató, amit ki lehet törölni – mégis érdemes figyelni, főleg nagyobb méretű marketingkampányok idején.

Ezeket a látogatószámokat fontos eszközökre lebontva is mérni: hányan érkeznek PC-ről, tabletekről, és mobiltelefonról? A különböző eszközökről érkező látogatások sokat elmondanak a vevőkről: a mobilosok általában fiatalabbak, kevesebb időt töltenek hosszú szövegek olvasásával, viszont készek mobilról is vásárolni. A tabletet használóknál egyértelmű, hogy van annyi rendelkezésre álló jövedelmük, hogy hajlandóak a kényelem érdekében több pénzt kiadni; ők azok, akik hajlamosak estefelé vásárolni.

Az Analytics olyan adathalmazhoz juttat, ami segít abban, hogy csak azokra a hirdetési formákra költsön, amik valóban eredményesek, valamint olyan hirdetéseket és hírleveleket írj, amik valóban segítik az üzleted.

A legfontosabb, hogy megnézd, melyik csatorna hozza a legtöbb bevételt. A táblázatban egymás mellett, a kereső hirdetések, a hírlevelek, a természetes keresés, a direkt kattintás, a display marketing, a referálás és a közösségi média számait érdemes összehasonlítani: melyik volt közülük a legjövedelmezőbb.

 

Ezt az összegzést látva sokan meglepődnek – szembesülve azzal, hogy honnan jön a legtöbb vásárlás. Elengedhetetlen észben tartani, hogy az Analytics csak a vásárlás előtti utolsó kattintást méri. Ez azt jelenti, ha valaki a céggel először Google keresés során találkozik, de nem vásárol, majd utána remarketing hatására visszatér, de ott sem vásárol, és végül a hírlevélből kattint vásárolni, akkor úgy jelenik meg, mintha a hírlevél lett volna a vásárlás „fő felelőse” – pedig valójában mindegyik csatorna hozzájárult a vásárlás sikeréhez.

Mindegyik csatornánál össze kell hasonlítani a látogatások és megrendelések számát, a konverziós rátákat, valamint a befektetés mértékét. Ez mutatja meg, melyik csatornába érdemes több pénzt és energiát fektetni, valamint azt, hogy melyik akció, vagy szlogen a leghatásosabb a célközönség elérésében. Szezonalitás itt is tapasztalható: karácsonykor a remarketing például sokkal hatásosabb szokott lenni, mint bármikor máskor.

Mivel a legtöbb cég számára a hírlevél mindig a leghatékonyabb marketingcsatorna, érdemes szinte minden mérhető információt feljegyezni róla, hogy aztán ki lehessen kísérletezni az optimális, legtöbb vásárlót elérő verziót.

Az email marketingben fontos, hogy a címzettlista nagyságát bármikor vissza tudjuk követni. Érdemes hetente felírni, mekkora a lista, és mérni a változást, valamint a leiratkozások számát. Az emailek tartalma lényeges: melyik címmel nyitották meg a legtöbb levelet, illetve melyik hírről történt a legtöbb átkattintás, vagy konverzió? A megnyitási aránynál általában 15% már jónak számít, 18% felett pedig kifejezetten erősnek mondható. Továbbkattintásnál a 4% már szintén szép eredmény.

Alapvető még vezetni a hírlevelek kiküldésének idejét. Döbbenetes különbségek lehetnek a hétfő délelőtt vagy szerda éjszaka kiküldött emailek megnyitási és átkattintási arányai között. Érdemes bátran kísérletezni, melyik időpont a legeredményesebb.

Érdemes emailenként megfigyelni a konverziók számát, az átlagos kosárértéket, és a bevételt is.

Hogyan segíthet a MiniCRM a Google Analytics jobb kihasználásában?

B2B üzletek számára a MiniCRM az Analytics egy teljesen új oldalát teheti elérhetővé. Az Analytics önmagában nem ad visszajelzést arról, hogy egy-egy vevő személyesen mit csinál az oldaladon, hanem csak nagy vonalakban, a vásárlók többségének szokásait mutatja be. Azonban ha az adott weboldal MiniCRM-et használ, egy-egy vevő adatlapján – ha már feliratkoztak hírlevélre, és bekerültek a rendszerbe – azok személyes böngészési szokásai tekinthetők meg. Mikor iratkozott fel a lead az oldalra? Milyen kampányból kattintott, és iratkozott fel a hírlevélre? Milyen sűrűn látogatja az oldalt?

Ezzel egy olyan betekintést nyerhetünk a vevő böngészési szokásaiba, illetve abba, hogy mennyire érdeklődik a termék/szolgáltatás iránt, ami felbecsülhetetlen az értékesítők számára. Felhívni valakit másnap, miután a honlapot tanulmányozta, sokkal hatásosabban szolgálhatja az értékesítést, mint bármi más.

Mindez persze visszafelé is igaz. Ha egy lead soha nem látogatott vissza az oldalra hírlevél feliratkozás után, felesleges időt szánni arra, hogy az értékesítő kollégák tárgyaljanak vele. Ezzel rövid távon időt lehet spórolni, hosszú távon pedig a kollégákat lehet motiválni, hiszen nem kell olyan emberekkel tárgyalniuk, akik nem érdekeltek a termékben, így kevesebb negatív élményben lesz részük.

A MiniCRM azon kívül, hogy a leadek online viselkedésébe betekintést ad, más módokon is kihasználja az Analytics által szolgáltatott információkat.

Automatikusan összeállított marketingriportokkal egy kattintással le lehet ellenőrizni az adott időszakban legfontosabb marketincsatornákat, a hivatkozó oldalakat, sőt, - amire az Analytics jelenlegi verziója nem ad lehetőséget - a leggyakoribb kulcsszavakat is. Ehhez nincs szükség Excel táblázatra, de még a MiniCRM-ből sem kell kilépni.

Az emailek kiküldésének folyamatát is nyomon lehet követni – adott időszakban hány email érkezett meg a vevőkhöz, ezek közül hányan nyitották meg. Milyen készülékeken, hányan kattintottak át, és hányan iratkoztak le. A különböző leadek adatlapjai alatt pedig az is látható, olvasta-e az adott személy a hírleveledet, ami rendkívül hasznos információ tárgyalás előtt.

A rendszer ezen felül az értékesítők hatékonyságát is képes mérni: hány érdeklődő volt az adott időszakban? Az egyes értékesítőknek mennyi időt vesz igénybe, hogy az érdeklődőket segítsék vevővé konvertálni? Ezek mind olyan információk, amiket más módszerrel nem lehet pontosan mérni. 

Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.