Hirdetés
. Hirdetés

Onboarding emailek

|

Amennyiben Software as a Service (SaaS) üzletben mozog, a legfontosabb, ha egy vevő jelzi az érdeklődését a terméke iránt, ne hagyja magára, hanem képezze a termék használatával kapcsolatban.

Hirdetés

A  drip marketing kampányról szóló cikkünkben már beszéltünk arról, mennyire fontos, hogy, miután a vevő jelezte, hogy érdeklődik a termékünk iránt -  esetleg elkezdte a terméket ingyenes tesztidőszakban kipróbálni, vagy az ingyenes, kevesebb felhasználós verziót használni - rögtön kapcsolatba lépjen vele. Ebben a cikkben azt tárgyaljuk, mit érdemes tartalmaznia azoknak az emaileknek, amiket a lead-nek küld.

A legfontosabb, amit érdemes az ilyen típusú email kampányok esetében észben tartani: az elküldendő emailek a lead-ről kell szólniuk – a termék fényében. Mi az, amit a termék használatával el tud érni? Mi legyen az első dolog, amit a termék leghatékonyabb használatához meg kell tennie?

Az onboarding emailek gyakorlatilag kisebb konverziók sorozatáról szólnak, amik egy nagyobb konverzióhoz vezetnek. Például, ha egy listakészítő applikáció a termékünk, aminek az egyéni verziója ingyenes, a céges pedig fizetős, a kisebb konverzió lehet például az első lista készítése, másik személy hozzáadása a listánkhoz, vagy például feladatemlékeztető beállítása. A nagyobb konverzió pedig az, ha elérjük, hogy az applikációt letöltő személy cégen belül is akarja használni a terméket, és ezért Ő, vagy a cége fizet a szélesebb körű használatért.

A legelső email a feliratkozók számára a köszöntő email. Ennek tartalmaznia kell_

- A termék lehető legrövidebb összefoglalását: mit csinál a termék? mit tud vele a felhasználó elérni?

- Emlékeztetőt arról, hogyan tud belépni a rendszerbe: mindenkinek több email címe van. Ha nem írjuk ki külön, hogy melyik email címet használta, mikor a termék használatára feliratkozott, a feliratkozók között biztos lesz olyan, aki elfelejti.

- Érdemes már ezt az email-t is minél személyre szabottabban megírni. Azon túl is, hogy a felhasználót a nevén szólítjuk, ha ismert számunkra az, hogy melyik aloldalunkról történt a feliratkozás (itt írunk ennek lehetőségeiről részletesebben), akkor érdemes ezt az információt kihasználni.

 

Például, ha a felhasználó a bevásárlólistákról szóló aloldalról töltötte le az előbbi, listakészítő alkalmazást, érdemes erre történő utalást tenni az első emailünkben, hiszen a felhasználót valószínűleg a termék ezen funkciója érdekli a legjobban. Ha a munkahelyi teendőlistáról szóló aloldalról töltötte le az applikációt/iratkozott fel próbaidőszakra a felhasználó, akkor egy olyan emailre van szüksége, ami kiemeli, mennyivel szervezettebb lehet a munkahelyi élete a termék használatával.

- A legelső konverziót érdemes már ebben az email-ben megemlíteni, és viszonylag részletesen leírni a teljesítés lépéseit. Az 1-2-3 formula népszerű és közérthető válfaja ennek -  a fenti listaképző applikációnál például a következő, követhető lépéseket lehetne bemutatni a feliratkozóknak:

o   Belépés az adott linken, megadott felhasználónévvel (a jelszó email-beli elküldése biztonsági kockázat, ezért nem javasolt).

o   Új lista létrehozása és elnevezése

o   Új teendő hozzáadása

- Ez az email semmiképpen se érkezzen egy olyan email címről, amire a felhasználók nem tudnak válaszolni. Fontos, hogy tudják, kihez, milyen email címhez kell fordulniuk, ha kérdésük van. Ha egy donotreply@domainnév.com email címről érkezik a levél, kevéssé beszélhetünk üdvözlő vagy segítő hangulatról.

A második email, amit érdemes a bevonási folyamat során kiküldeni, az úgynevezett „mérföldkő email”. Ebben

- Jelezzük a felhasználónak, hogy jó úton jár, és gratulálunk az eddigi, applikációban végzett munkájához.

- Megmutatjuk, hogy mi lehet a következő lépés ahhoz, hogy az applikációnkat/szoftverünket még jobban kihasználja, a már ismert 1-2-3 formulában. A teendőlistás applikáció példájánál maradva a következő lépés lehet például a teendőlista megosztása másokkal.

- Ezt az email-t ne azonnal az előző után küldjük el – könnyen nyomasztóvá válhat, ha fél órán belül három emailt is kap a feliratkozó, és száműzheti azokat a spam mappájába, ami rontja a későbbiekben a felhasználóinkhoz történő eljutást.

A következő email-ben már érdemes a feliratkozót óvatosan nagyobb konverzióra buzdítani. Ezt azonban csak akkor szabad meglépni, ha az úgynevezett dinamikus szegmentáció elvét követjük, azaz tudjuk, hogy a felhasználó megnyitja a neki küldött emaileket, illetve ha rálátásunk van arra is, hogy mennyi időt tölt a szoftverünkkel/applikációnkkal. Ha az emaileket nem nyitja meg a felhasználó rendszeresen, illetve nem tölt elég időt a szoftverünkkel, érdemes még további lépéseket tartalmazó emaileket küldeni, figyelemfelkeltőbb címekkel.

A konverzióra buzdító email tartalmazza, hogy milyen előnyökkel járhat, ha a lead elkezdi a fizetős verziót használni. Ez lehet nagyobb tárhely, több ember együttműködése, több segítség az ügyfélszolgálattól, olyan funkciók, amik az ingyenes szoftverben nem használhatók. Nagy segítség lehet ebben az emailben, ha tudunk számokat alkalmazni: a már meglévő ügyfeleink számára milyen előnyökkel járt a szoftver/applikáció bevezetése, esetleg az ügyfelek beszámolóit, ajánlóit is érdemes a levélben elhelyezni.

Bár nem onboarding email, érdemes megemlíteni az úgynevezett „ima” email-t is. Ez az az email, ami sokak szerint az utolsó fohász ahhoz, aki már kipróbálta a termékünket, de a próbaidő leteltével nem vásárolt. Egy-két hónappal a tesztidőszak letelte után érdemes ezt az email-t elküldeni, ha a cég üzleti modellje megengedi, akkor kedvezményt ajánlva a tesztelőnek.

Az onboarding folyamat nagyon hatásos lehet – de csak akkor, ha egy profi rendszerre bízzuk a levelek kezelését. Rendkívül kellemetlen lehet, ha a fotókezelő applikációra a felhasználó már töltött fel képeket, és mégis email-t kap annak leírásáról, hogy hogyan töltsön fel képeket. Ezért fontos, hogy olyan marketing automatizáló rendszert válasszunk, ami képes a feliratkozók, tesztelők és letöltők dinamikus szegmentációjára, és azok mindig státuszuknak megfelelő levelet kapnak.

Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.