A MiniCRM összeszedte, hogyan tudhatja meg a lehető legtöbbet látogatói indítékairól.
1)Google Adwords
Az Adwords segítségével megnézheti, hogy a beállított kulcsszavai mellett még milyen kifejezésekkel futottak bele az adott kampány hirdetéseibe. Ha bejelentkezik az Adwords-be, a Kampányok, majd Kulcsszavak fülekre kattintva megtalálja a Keresési kifejezések lapfület, ahonnan kiderítheti, milyen szavak vagy kifejezések beírásával találtak rá az Ön honlapjára a látogatói.
Ez a táblázat le is tölthető. Ha egy külsős munkatárs is végzi az Adwords-szel kapcsolatos teendőket, érdemes rendszeresen átnézni, hogy a kattintók mit is remélnek megtalálni az oldalán. A sikeres kereső kifejezéseket, amikből sok kattintás származik, érdemes lehet kampányként is elindítani az Adwords-ben, illetve a honlapon hangsúlyozottabban megjeleníteni. Amennyiben azonban olyan kereső kifejezésekbe fut bele, aminek semmi köze ahhoz, amit árul, az adott kifejezéseket érdemes kizáró kulcsszóként felvenni. Példa ilyen esetre a „body” kereső kifejezés, amit testépítők is használnak, valamint autójuk felújítását tervezők is. Itt például egy edzőteremnek érdemes lehet felvenni az autó kifejezést kizáró kulcsszóként, hogy ne kelljen fizetni olyan hirdetések után, amik nagy valószínűséggel nem fognak bevétellel szolgálni.
2)Google Analytics
A Google Analytics 2014 óta nem jelzi automatikusan, hogy a Google-ben keresők pontosan milyen kifejezéssel jutottak a honlapra („Not provided” szokott ilyenkor megjelenni), ha a Webmestereszközöket az Analytics-szal összekapcsoljuk. Ezt Analytics-ban a felső „Adminisztrálás”, majd Tulajdon szint, Tulajdon beállításai, és végül a webmestereszközök beállításai résznél tudja megtenni.
Ha a két Google-eszköz összekapcsolása megtörtént, a Jelentéskészítés menüpontba visszalépve a bal oldali Ügyfélszerzés majd Keresőoptimalizálás -> Lekérdezések menüpont alatt találjuk meg a napi 1000 legnépszerűbb Google lekérdezést, ami elég pontos képet ad arról, mire keresve találják meg a látogatók az oldalunkat.
A Google lekérdezésekből kiderül, hogy milyen témák tartanak a vevők érdeklődésére igazán számot. Specifikus termékekre, vagy esetleg a márkanévre keresnek? Szinte egész kérdést írnak be, és az oldalról választ remélnek?
A webhely marketingjének sok kérdésére választ kaphat a lekérdezésekből, hiszen ez magyarázza meg, a látogatói pontosan mit is várnak. Érdemes lehet keresőoptimalizálási szempontból is átnézni ezeket a kifejezéseket, és a tartalommarketinget is az itt megjelenő információk alapján újragondolni.
3)MiniCRM űrlapok
Nemrégiben egy MiniCRM tanácsadás során felmerült, hogy hírlevél-feliratkozáskor a weboldal tulajdonosa nem tudja, hogy melyik oldalról érkezett a vevő. Pedig ez egy rendkívül fontos információ lehet arra nézve, milyen stílusú és tartalmú levelet érdemes a feliratkozó számára küldeni.
A megoldás MiniCRM-ben rendkívül egyszerű: az oldalra beilleszthető űrlapokat ugyanis ki lehet egészíteni „rejtett” mezőkkel. Egy feliratkozásnál az a legfontosabb, hogy a látogatónak minél kevesebb információt kelljen beírnia – annál nagyobb eséllyel küldi el ugyanis az adatait. Ha felteszi a "Hol talált ránk" kérdést, lehet, hogy az érdeklődő félbehagyja a feliratkozást, egyáltalán nem, vagy esetleg hibásan tölti ki ezt a rubrikát.
Rejtett mezővel viszont, ha hirdetési kampányhoz különböző érkezési oldalak készít, könnyen megtudja, melyik céloldalról történt a feliratkozás. A különböző céloldalakra beillesztett űrlapokon rejtett mezőként beállíthatja/felveheti a "Hol talált ránk?" rubrikát, értékét pedig előre megadhatja, így az a feliratkozók 100 százalékánál, pontosan ki lesz töltve – anélkül, hogy a látogatónak ezzel kapcsolatban bármiféle tennivalója lenne. Ezzel máris több információt szerzett az érdeklődőről: az alapján is képes lesz csoportosítani a vevőit az alapján, hogy milyen érdeklődési kör fogta meg eléggé ahhoz, hogy feliratkozzon vagy kapcsolatba lépjen. Innentől a cég részéről képes lesz személyre szabott, érdeklődésének megfelelő, és így hatásosabb reklámanyagokkal elérni az érdeklődőt.
Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket.