Mikor és milyen gyakran küldjünk hírlevelet?
A hírlevelek küldésének optimális időpontját megtalálni művészet. B2B és B2C üzleteknél a hírlevelek különböző tartalma, és a vásárlók eltérő hírlevél-olvasási szokásai miatt a megfelelő küldési idő is különbözik.
B2C üzletek esetében érdemes hétköznap késő délután küldeni az e-maileket: mikor a vevők munka iránti koncentrációja lankad, vagy mikor indulnak hazafelé, illetve éppen csak hazaértek, és megnézik az e-mailjeiket. B2C üzlet esetében a heti két hírlevél is megengedhető, amennyiben van mögöttük valódi, fontos tartalom (például az egyik e-mail az éppen zajló akciókról, a másik pedig a cég történelméről, értékeiről szólhat, esetleg tippeket adhat a termékek felhasználásáról).
B2B üzletek esetében az optimális időpont sokkal inkább kora délután lehet, mikor a cégvezetők meetingjei, a nap első „tűzoltásai” már lezajlottak, és van idejük a munkájukhoz nagyon szorosan kapcsolódó e-maileken kívül más üzenetekkel is foglalkozni. B2B esetében érdemesebb hetente egy e-mailt, vagy akár kevesebbet is küldeni: csak akkor, hogyha hasznos információt tudunk megosztani az adott üzletággal kapcsolatban, esetleg új termékfejlesztés történt, illetve, ha éppen újraárazás zajlik a cégben.
A CRM rendszerek kétféleképpen segítik megállapítani a hírlevelek kiküldésének idejét:
- Azok a CRM rendszerek, amelyeknek van hírlevél küldési funkciójuk, be tudják automatizálni a hírlevél küldésének idejét. Ez nagy segítség, hiszen a levelek megírása után rögtön be lehet állítani, mikor szeretnénk azt kiküldeni, így nem kell valamelyik kollégának a gép előtt lennie annak kiküldésekor, sőt, az bármilyen vis major esetén elindul, ha egyszer beállítottuk.
- Könnyedén visszakereshető, hogy milyen időpontban elküldött hírleveleknek volt nagyobb a megnyitási, illetve átkattintási aránya. Így azonnal láthatjuk, mennyire volt eredményes az adott időpontban kiküldött hírlevelünk, anélkül, hogy egy másik rendszerbe kellene belépnünk, és összehasonlítanunk a követőkódokat a dátumokkal és az időpontokkal.
Milyen formátumú hírlevelet küldjünk?
A hírlevelek formája erősítheti azok tartalmát, illetve a hírlevelekből történő átkattintások arányát. Fontos, hogy legyen bennük egy menüsor, ami tükrözi a weboldal kezdőoldalán megjelenő menüt. Fontos észben tartani azt is, hogy az olvasók többsége 5 másodpercnél többet nem fog a levélre szentelni, ami idő alatt a következőket fogják megnézni:
- Képek
- Címsorok
- Listákba szedett pontok
A modern CRM rendszerek előnye, hogy legtöbbször e-mail sablonokat is magukba foglalnak, amelyek a különböző mobil készülékeken is úgy jelennek meg, ahogy az elkészítés során elképzeltük. Ezekben a sablonokban csak a képeket kell kicserélni, és a tartalmat beírni, és már küldhetők is.
Melyik vevőnknek milyen tartalmú hírlevelet küldjünk?
A CRM rendszerek nagy előnye, hogy mivel egy rendszeren belül tárolják az összes, vevővel kapcsolatos információt, könnyen kiválasztható és szűrhető, hogy kinek milyen e-mailt akarunk küldeni.
Egy-két kattintással tehát külön e-mail küldhető azoknak, akik még csak a hírlevélre iratkoztak fel, így az értékesítési folyamat elején vannak – nekik érdemes lehet a termékünk funkcióit minél alaposabban bemutatni.
A hírlevélre feliratkozottak csoportját is külön lehet bontani az alapján, hogy ki milyen gyakran nyitja meg az általunk küldött hírlevelet. Ha például olyan feliratkozóról beszélünk, aki az elmúlt három hónapban nem nyitott hírlevelet, érdemes egy ütősebb címet adni a neki küldött levélnek, esetleg olyan akciót ajánlani neki, amik a rendszeresen vásárlók/olvasók számára nem elérhető.
Más tartalmú, illetve gyakoriságú e-mailt lehet azoknak is küldeni, akik esetleg egy, a cégünk által kihirdetett versenyen vettek részt, vagy igénybe vették az egyik szolgáltatásunkat, vagy az ingyenes tesztlehetőséget, ha ajánlunk ilyet. Ilyenkor – ha az olvasók már jobban ismerik a termékünket/szolgáltatásunkat/cégünket – érdemesebb a vevők számára azt bizonyítani, hogy mennyire precízen tudná a cégünk az Ő problémájukat megoldani.
Visszatérő vevők esetén a jó kapcsolat fenntartása a cél. Ilyenkor fontos, hogy felhívjuk a figyelmet a céggel kapcsolatos újdonságokra, és olyan információkkal lássuk el őket, amelyek hasznosak lehetnek a vevőink számára – akár az üzletágukkal kapcsolatos hírekkel, vagy számukra érdekes és fontos tanácsokkal, know-how-val.
Hogyan mérjük a leveleink hatékonyságát?
A CRM rendszerek nagy előnye, hogy a már említett módon tudjuk mérni a megnyitási és a átkattintási arányt. Ez hozzásegít ahhoz, hogy minél pontosabban felmérjük, milyen időpontokban éri meg a hírleveleket küldeni, milyen gyakorisággal; milyen címmel nyitnak meg több levelet, és, milyen tartalom generál több átkattintást.
A legtöbb CRM rendszerben könnyen átlátható, hány levelet sikerült a címzetthez eljuttatni, hány esetben kerültek azok a spam mappába; azt is pontosan vissza lehet követni, melyik e-mail címek esetében történt megnyitás. Ezzel könnyebbé válik az olyan címadási technikák kialakítása, amik nagyobb kattintás-számhoz vezetnek.
A hatékonyság mérése az, ami a CRM rendszereket különösen hasznossá teszi. Nem csak, hogy tanulhatunk abból, mik a legjobb gyakorlatok a hírlevélírás terén, és sokkal effektívebben tudunk majd az értékesítésre, illetve a jelenlegi vevőink megtartására koncentrálni, hanem az alkalmazottak számára is remek visszajelzés lehet, hogy mi működött, és mi nem: így tudni fogják, mire érdemes időt szánniuk, illetve egyértelmű sikerélmény, ha az adott e-mailből több megrendelés is származik.
Kérdezze a szakértőt, ha Ön is szeretné kihasználni a cikkben bemutatott előnyöket.