1. Céloldal rendbetétele
Első lépésként az a legfontosabb, hogy az érdeklődők bármilyen hirdetésre kattintva egy dedikált céloldalra jussanak el. Az átlagember nem hajlandó azzal tölteni az idejét, hogy kikeresse az őt érdeklő információt a honlapról - tehát mindenképpen meg kell könnyíteni a dolgát, és egyből elé rakni az őket érdeklő tartalmat.
A céloldalt kétféleképpen lehet felépíteni. A marketingesek tanácsa, hogy az oldalon egyetlen cselekvésre buzdító gomb (call to action, CTA) legyen, a sales-eseké pedig az, hogy ne igen-nem kérdést tegyünk fel, hanem egy kérdésnek két változatát. Például: ne azt kérdezd, hogy “Hozhatok kávét?”, hanem azt, hogy “Tejjel, vagy tej nélkül szereti a kávét?”
A/B teszteltük a tanácsokat, és arra jutottunk, hogy a marketinges megoldás 12.17%-os konverzióval járt, a sales-es pedig 15.99%-ossal.
2. Űrlap optimalizálása
2014-ben igyekeztük elkerülni a felesleges kérdéseket az űrlapokon, és inkább a valóban fontos információk bekérésére koncentráltunk.
Ezzel szemben 2015 meghatározó trendje a kifogáskezelés lesz.
Kipróbáltuk a MiniCRM-mel, hogy mi történik akkor, ha a feliratkozó űrlap mellett lekezeljük a leggyakrabban visszatérő problémákat és kérdéseket egy mini GYIK formájában. Hogyan alakul a konverziónk, ha megválaszoljuk a kérdést, amit még fel sem tett az érdeklődő? És az eredmény: 36%-os konverzió növekedést mértünk.
3. Válaszidő
Egy felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások túlnyomó többsége vagy 5 percen belül hívja vissza az érdeklődőit, vagy több mint egy nap után, vagy soha. Szintén érdekes, bár nem túl meglepő statisztika, hogy a vevők fele attól vásárol, aki először felveszi vele a kapcsolatot.
Ezt az ötletet is leteszteltük a MiniCRM-nél, és arra jutottunk, hogy amikor 5 percen belül visszahívtuk az érdeklődőt, azzal minimum duplázni tudtuk a lezárási arányunkat.
4. Piacfejlesztés
Magyarországra jellemző, hogy a vállalkozók belemennek egy árversenybe a konkurenciával, és hajlamosak az akciókat, kedvezményeket kommunikálják a vásárlók felé. Az új év nyerő stratégiája viszont annak ígérkezik, ha nem a legolcsóbb terméket próbálod eladni, hanem inkább valami olyan pluszt kínálsz mellé, amit a konkurencia nem tud, vagy akar megadni. Így reális áron jó minőségű terméket árulhatsz, és a vevőd számára sem a pár forint árkülönbség lesz a döntő a vásárláskor.
Jó példa erre egyik építőipari ügyfelünk, aki az általa levezényelt építkezéseken kirak néhány webkamerát, így a megrendelői szó szerint bármikor nyomon tudják követni, hogy mi zajlik éppen az építkezésen.
Leskó Norbert jótanácsa 2015-re: “A csodaszer az, ha tudod, hogy nincs csodaszer. Céged fellendítéséhez titkos trükkök hajszolása helyett az ügyfeleid valódi igényeit próbálod megérteni, és azokat a lehető legjobb minőségben kiszolgálni.”