Jövő év februárjától az önjáró gépjárművek magasan kvalifikált fejlesztőinek képzését kezdik meg a BME-n és az ELTE-n. A képzési struktúrát a két felsőoktatási intézmény és az MTA SZTAKI a Bosch és a Knorr Bremse közreműködésével, a RECAR (REsearch Center for Autonomous Road vehicles) program keretében alakítja ki. A képzésben az ipari, egyetemi és kutatóintézeti tudástőkét a gyakorlati tapasztalatokkal ötvözik. A tervezett RECAR Központban a csúcstechnológiai kutatás-fejlesztés és oktatás céljait szolgáló laboratóriumok jönnek létre.
Az együttműködés keretében az egyetemeken két új, angol nyelven oktatott mesterszak indítását tervezik, amelyekre különböző - elsősorban mérnöki és informatikus - alapszakok hallgatói jelentkezhetnek. A 2017 februárjában induló képzésekben résztvevők a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán "Autonomous Vehicle Control Engineer" néven, illetve az ELTE Informatikai Karán "Computer Science for Autonomous Driving" elnevezéssel szerezhetnek mérnöki, illetve informatikus diplomát.
Az intelligens közlekedési eszközök fejlesztése nem új keletű kezdeményezés. A járművezetőt támogató rendszerek (driver assistant system - DAS) számos, ma már szinte mindennaposnak számító eszközei (navigációt és parkolást segítő, biztonságot fokozó megoldások) jelzik e folyamat különböző állomásait, amelyek elvezetnek az önjáró autó létrehozásához. Több autógyártó cég is előállt már autonóm autóval, azonban a tökéletesen és minden körülmények között biztonságosan közlekedő önjáró gépkocsi prototípusa még várat magára. A RECAR program célja, hogy Magyarország e fejlesztési folyamat egyik központja legyen.