Az adatképzés kulcsfontosságú lehet a munkavállalók megőrzésében, mert közel 80 százalékuk nagyobb valószínűséggel marad olyan vállalatnál, amely adatképzési programokat kínál.
A Tableau, a világ vezető elemzési platformja a Forrester Consulting megbízásából készített új kutatást, amely az adatkészségek szerepét vizsgálja az üzleti eredményekben. A "Building Data Literacy: The Key To Better Decisions, Greater Productivity, And Data-Driven Organizations" (A jobb döntések, a nagyobb termelékenység és az adatvezérelt szervezetek kulcsa) című tanulmány megállapította, hogy az adatokkal kapcsolatos készségek iránti növekvő kereslet ellenére az elégtelen képzés és beruházások hamis biztonságérzetet hagynak az üzleti vezetőknek.
A globális tanulmányhoz a Forrester 10 országban több mint 2000 vezetőt, döntéshozót és egyéb munkatársat kérdezett meg, akik mindannyian több mint 500 főt foglalkoztató globális vállalatoknál dolgoznak.
A felmérésben részt vevők egyetértenek abban, hogy az adatok és az analitika kulcsfontosságúak a gyorsan változó körülmények között való boldoguláshoz, azaz a döntésekhez, a lehetőségek meglátásához és a változásokban való eligazodáshoz. Ahogy a vállalkozások egyre inkább a digitális környezet felé fordulnak, az adatkezelési ismeretek egyre fontosabbá válnak.
"Az adatok kulcsfontosságú versenyelőnyt jelentenek. Az üzleti siker azon múlik, hogy a szervezeten belül mindenki képzett-e és képessé válik-e arra, hogy az adatokat jobb döntések meghozatalára használja. Az adatok erejének felszabadításához a vállalkozásoknak be kell fektetniük a legfontosabb erőforrásukba - az embereikbe - azáltal, hogy a hagyományos adatközpontú szerepkörökön túl is lehetőséget teremtsenek az adatképzésre és -fejlesztésre"' - mondta Mark Nelson, a Tableau elnök-vezérigazgatója.
Napjainkban a megkérdezett döntéshozók 82 százaléka alapvető adatismeretet vár el az alkalmazottaktól minden osztályon, beleértve a termék, az IT, a HR és az üzemeltetés területét is. Az elvárások pedig csak nőnek. A 2018-as 40 százalékról 2025-re az alkalmazottak közel 70 százalékának várhatóan nagymértékben kell majd adatokat használnia munkája során.
Miközben az üzleti vezetők és a munkavállalók egyetértenek abban, hogy az adatkezelési készségek egyre inkább elengedhetetlenek ahhoz, hogy megértsék a szervezetük által termelt hatalmas mennyiségű adatot, és azok alapján cselekedjenek, ez a tudatosság nem vezet az adatképzésbe való befektetésekhez.
Valójában a döntéshozók közel háromnegyede úgy véli, hogy az alkalmazottaknak saját ad hoc, munkahelyi ismereteken keresztül kell fejleszteniük saját adatkészségeiket, általában a munkatársak segítségével vagy próbálgatással. A szervezetek mindössze 39 százaléka teszi elérhetővé az adatkezelési képzést minden alkalmazott számára, az emberek képzésének feladata általában az osztályvezetőkre hárul vagy a csapatszintekre tolódik.
A döntéshozók meggyőződése és az alkalmazottak valósága közötti szakadék a vállalkozások számára meredek költségeket eredményezhet, de egyben példátlan lehetőséget is jelent. Ahogy a vállalatok gyorsan átállnak a digitális alapú modellekre, a megalapozott meglátások iránti igény csak fokozódni fog. Az adatműveltség - az emberek képessége az adatok megértésére és megfelelő mértékű feldolgozására - ugródeszkát vagy buktatót jelenthet az adatvezérelt szervezet kiépítésében.
"Az adatberuházásaink 96-szoros megtérülését tapasztaltuk. Az adatkultúra inkább egy utazás, mint egy cél. Ünnepeljük a győzelmeket az út mentén, de mindig törekedjünk a fejlődésre.! Az adatok értéke egzisztenciális: a vállalkozásod létezése. Ha nem válsz adatvezérelt vállalkozássá, nem hiszem, hogy 20 év múlva is itt leszel. A hosszú távú érték a létezés - mondta Clive Benford, a Jaguar Land Rover adatkezelési igazgatója.
Még a kis képzési beruházások is növelik az üzleti teljesítményt, az alkalmazottak megtartását és az innovációt. A Forrester megállapította, hogy a formális és informális továbbképzési kezdeményezések egyértelmű előnyökkel járnak a munkavállalók és a vállalkozások számára egyaránt, beleértve a teljesítmény javulását, az ügyfelek és a munkavállalók elégedettségét és a dolgozók megtartását.
A munkáltatók mindenütt nagyra értékelik az adatkezelésben jártas munkavállalókat. Úgy látják, hogy jobb és gyorsabb döntéseket hoznak, miközben termelékenyebbek és innovatívabbak. A munkavállalók egyetértenek: 83 százalékuk úgy véli, hogy jobb döntéseket hoz, 82 százalékuk pedig gyorsabban dönt, ha adatokat használ. A megkérdezett munkavállalók közel 80 százaléka azt állítja, hogy nagyobb valószínűséggel marad olyan vállalatnál, amely kellőképpen képezi és ellátja őket a szükséges adatkezelési készségekkel.