A SambaNova Systems minap közzétett kutatása szerint a költségek csökkentése, a bevétel növekedése és az időmegtakarítás a három legfontosabb kritérium, amelyet a szervezetek alkalmaznak egy mesterséges intelligencia vagy ML-kezdeményezés sikerének mérésére. A felméréshez 600 igazgatót és egyéb magasabb pozícióban lévő szakembert kérdezett meg.
A vezetők az AI és ML projektek sikerének jelzőjeként az új termékek fejlesztését és a betekintésre fordított időt is említették első helyen. A szervezetek összefüggést keresnek az AI-stratégiák és az eredmény között, mivel a vállalatok több mint háromnegyede nagyon fontosnak tartja az AI és ML alkalmazását a bevételszerzés szempontjából - állapította meg a jelentés.
A vállalkozások manapság a mesterséges intelligencia felé fordulnak, ha javítani szeretnének a működésükön. A vezetőknek azonban túl kell jutniuk a mesterséges intelligencia alkalmazásának gyerekkorán, és az elfogadás érettebb szakaszába kell lépniük, ahol a technológia valóban megújíthatja a működést.
Az érett vállalkozások az AI és ML-t bevezetését először részlegszinten kezdik, lehetővé téve a technológia megújítását és átalakítását a munkafolyamatok szintjén - mondta Marshall Choy, a SambaNova termékért felelős alelnöke. De az érett mesterséges intelligencia eléréséhez vezető út nem egyszerű - állítja a CIODive.
Jahmy Hindman, a Deere műszaki igazgatója szerint az adatok minősége meghatározhatja az alkalmazások fejlesztésének ütemét. A kézi adatcímkézés feltartóztathatja az elfogadási folyamatot, ezért egyes vállalatok az automatikus címkézés felé fordulnak.
A Deloitte szerint a mesterséges intelligencia fenntarthatóvá tétele érdekében a vállalati vezetőknek megfelelő adatokat kell előállítaniuk a modellek működtetéséhez, belső működési modelleket kell bevezetniük, és foglalkozniuk kell azzal a kérdéssel, hogy vásároljanak vagy építsenek-e belső technológiát.
A vállalati szintű mesterséges intelligencia bevezetésének gyorsítására szolgáló hasznos stratégia lehet egy AI kiválósági központ létrehozása - mondta Choy. Ezek az egységek az AI üzleti, szervezeti és etikai dimenzióival foglalkozva segítik az elfogadást azáltal, hogy formális irányítási szerepet vállalnak a szervezeten belül.